Skocz do zawartości

Iskrownik od DETA w Junaku.


GaCek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio prubowałem jechać Junakiem na oryginalnym iskrowniku . I lipa nic nie szło. Motor bardzo mocno przerywał. Ostatnio przerobiłem iskrownik od Dtea do Junaka tak że pasuje do przystawki. Po założeniu i odpaleniu Junak zaczął się dożo lepiej wkręcać się na odroty niż na oryginale. Nie miałem okazju jeszcze się nim przejechać więc nie wiem jak z nim chodzi. Słyszałem opinie że motor dobrze brzędzie się wkręcał na obroty ale nie bedzie rozwijał odpowoedniej prędkości.Max 60km/h. Czy to prawda????? Prosze o szybką odpowiedź. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co pewne to to że wał ci padnie.

Co za pomysły  :ehz:

Ciekawo co ma wał do iskry?? Raptem na oryg. iskrowniku nie padnie jakby się czymś różnił. Te rozwiązanie zostało zastosowane z braku innej możliwości z tego że na oryg. iskrowniku nie dało się jeździć. Oryg. iskrownik był rozbierany i składany z wymianą części kilka razy i nic. Zawsze to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze koledze chodziło o to szybkie wkręcanie się na obroty - ze niby to obciąży wał.

Ale jak jeździłem Junkeresem to mi iskrownik chodził ze 3 lata bez problemu - a potem jak zaczał szwankować to tez miałem problemy spore - zwłaszcza z klinami (moze masz rozmagnesowany wirnik?) - a pomyśl nad zapłonem bateryjnym - wiem ze jesteś przyzwyczajony do iskrownika i niby wygoda - ale na bateryjnym zawsze spora iskra i luzik - no chyba ze nie masz ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hym.. nie wiem moze i nie jestem wtajemniczony - albo mało bystry, ale... zapłon to se gośc chyba moze opużnić troszke - a mi osobiście to od zbyt przyspieszonego zapłonu nie padł wał tylko kurde dziure w tłoku zrobiło - tu jest fotka jakby co:

 

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=20

 

Ale mam inne pytanie do Gacka :lol: - czy w końcu juz tym jeżdziłeś ?? i jak efekty? bo my tu sie rozpisujemy a jestem ciekaw rzeczywistych doświadczeń tej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakiś czas temu przejechałem sie Junakiem z tym iskrownikiem. Ogółnie to nie widziałem różnicy w porównianiu z oryginalnym iskrownikiem (tylko nie tym moim). Motor równo pracował i tak samo jechał (przy moim oryginalnym iskrowiku to nie powiedzałbym że była to jazda). Nie sprawdziłem go jeszcze na dłóższą trase oraz na predkość (jazda bez zbiornika jedynie plastikowa butelka). Trzeba jeszcze przy im popracować mianowicie instalacje trzeba dokończyć i jeszcze pare drobiazbów. Ogólnie iskrownik dobrze sie spisywał jak na tak krótką jazde i moim zdaniem to iskrownik od Deta nadaje się do Junaka. Oczywiście to ja sam jestem za oryginałem więc pruby doprowadzenia go do sprawności oryginalnego iskrow. jeszcze nie skończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeee

dawno mnie tu nie bylo a to z racji nienetowośći niestety

ale do rzeczy :)

 

wypalilo dziure ..... a dlaczego ??

idzie tak samo jak na iskrowniku orginalnym ... a jaki byl ten orginalny iskrownik ?? z wirnikiem ktory nadaje sie co najwyrzej na przycisk do papieru czy swierzo po magnesowaniu ?

orginalny iskrownik posiada samoczynny regulator przyspieszenia zaplonu a ten od deta nie i tu jesyt cala roznica , poprostu nie bedzie na tym iskrowniku rozwijal mocy max bo jak zaplon bedzie ustawiony dobrze dla niskich to bedzie zle dla srednich i wysokich itd

no i tu dochodzimy do wału ...... a raczej jego marnej trwałości pogorszonej jeszcze przez takie wlasnie patenty , sprawa jest prosta - mianowicie ustawiajac "sztywny " zaplon w pewnych okresach silnik nie bedzie pracowal prawidlowo i obciazenia przenoszone przez wal bedą wieksze , stad zmniejsenie trwalosci

 

zatem iskrownik od deta na zlom a orginalny wirnik do magnesowania i bedzie grało :lol:

ew przeróbka na bateryjny ale KONIECZNIE zostawiajac przyspieszacz na swoim miejscu!!!

 

HOWGH!!

 

HERFLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...