Skocz do zawartości

Regulacja luzu zaworowego Suzuki GS1000L 1981r.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem niedawno nowy sprzęt i potrzebuję pewnej informacji dotyczącej regulacji luzu zaworowego. Może ktoś poratuje wiedzą, bo do tej pory luz miałem regulowany na śrubkach w innych motocyklach. Takiego już go kupiłem i próbuje zdiagnozować/usunąć problem. Istnieją  problemy z wolnymi obrotami, gaźniki rozebrane w mak, złożone, wyczyszczone i silnik pracuje tak samo. Gaźniki w bardzo dobrym stanie, membrany całe, bo i przebieg niewielki- 40k. Tzn. po nagrzaniu wolno schodzi z obrotów do wartości ok. 1,5-2k, zwiesza się na tej wartości. Gaźniki zsynchronizowane. Zabrałem się więc za sprawdzanie luzu zaworowego. Według manuala regulować luz zaworowy (płytkowa regulacja), można tylko w dwóch położeniach wałka rozrządu (przedstawione na załącznikach). Tylko położenie A i B jest dopuszczalne przy pomiarze. Problem polega na tym że luz zaworowy w tych dwóch położeniach jest inny, według mnie powinien być taki sam, skoro manual dopuszcza pomiar w takich pozycjach (mała precyzja wykonania wałka rozrządu?). Np. na pozycji A wyszło mi z pomiaru szczelinomierzem 0,11 mm luzu, a na położeniu B 0,07 mm dla zaworu wydechowego cylindra nr.1. Który pomiar mam brać po uwagę ? Logika podpowiada mi branie po uwagę większego wymiaru, ale nie jestem pewien. Tym sposobem mam komplet wyników z dwóch różnych pozycji A i B które dla niektórych krzywek różnią się bardziej, dla niektórych wcale, nie wiem już jakie płytki zaworowe kupić aby to skorygować.

luz1.PNG

luz2.PNG

Edytowane przez vaultboyd16y3
Znalazłem błąd w opisie problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz luzy na łożyskowaniu wałków rozrządu, które wpływają na wielkość mierzonego luzu zaworowego. Możliwe też, że wałek jest nierównomiernie wytarty. Luz w takim wypadku reguluj dla mniejszej wartości. Robiąc to dla większego pomiaru możesz faktycznie doprowadzić do podpierania zaworu i jego niepełnego zamykania. Stara zasada silnikowców mówi: lepszy większy luz na zaworach niż wypalone od zbyt małego.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...