vaultboyd16y3 Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 (edytowane) Witam, zakupiłem niedawno nowy sprzęt i potrzebuję pewnej informacji dotyczącej regulacji luzu zaworowego. Może ktoś poratuje wiedzą, bo do tej pory luz miałem regulowany na śrubkach w innych motocyklach. Takiego już go kupiłem i próbuje zdiagnozować/usunąć problem. Istnieją problemy z wolnymi obrotami, gaźniki rozebrane w mak, złożone, wyczyszczone i silnik pracuje tak samo. Gaźniki w bardzo dobrym stanie, membrany całe, bo i przebieg niewielki- 40k. Tzn. po nagrzaniu wolno schodzi z obrotów do wartości ok. 1,5-2k, zwiesza się na tej wartości. Gaźniki zsynchronizowane. Zabrałem się więc za sprawdzanie luzu zaworowego. Według manuala regulować luz zaworowy (płytkowa regulacja), można tylko w dwóch położeniach wałka rozrządu (przedstawione na załącznikach). Tylko położenie A i B jest dopuszczalne przy pomiarze. Problem polega na tym że luz zaworowy w tych dwóch położeniach jest inny, według mnie powinien być taki sam, skoro manual dopuszcza pomiar w takich pozycjach (mała precyzja wykonania wałka rozrządu?). Np. na pozycji A wyszło mi z pomiaru szczelinomierzem 0,11 mm luzu, a na położeniu B 0,07 mm dla zaworu wydechowego cylindra nr.1. Który pomiar mam brać po uwagę ? Logika podpowiada mi branie po uwagę większego wymiaru, ale nie jestem pewien. Tym sposobem mam komplet wyników z dwóch różnych pozycji A i B które dla niektórych krzywek różnią się bardziej, dla niektórych wcale, nie wiem już jakie płytki zaworowe kupić aby to skorygować. Edytowane 2 Sierpnia 2022 przez vaultboyd16y3 Znalazłem błąd w opisie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Prawdopodobnie masz luzy na łożyskowaniu wałków rozrządu, które wpływają na wielkość mierzonego luzu zaworowego. Możliwe też, że wałek jest nierównomiernie wytarty. Luz w takim wypadku reguluj dla mniejszej wartości. Robiąc to dla większego pomiaru możesz faktycznie doprowadzić do podpierania zaworu i jego niepełnego zamykania. Stara zasada silnikowców mówi: lepszy większy luz na zaworach niż wypalone od zbyt małego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Dzięki, czyli jednak warto było zapytać, będę uwzględniał najmniejszy luz jaki zmierzę i tak dobiorę płytki zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.