krajos3 Opublikowano 25 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 witam składam górę husqvarny cr 250 i żeby wszystko było ok postanowiłem obliczyć stopień sprężania. Z moich obliczeń wyszło 12:1 przy zastosowaniu uszczelki 0,6 mm. Seryjnie stopień sprężania wynosił 8,4:1. Więc jest strasznie duża różnica. pojemność cylindra 256 cm3 pojemność squish 4,99 cm3 pojemność uszczelki 2,13 cm3 pojemność głowicy 16 cm3 z tych danych stopien sprężania wyniósł 12.1:1 Aby uzyskać prawidłowy stopień sprężania musiałbym założyć uszczelkę o grubości 4 mm. Co w takiej sytuacji najlepiej zrobić. Uszczelki o takiej grubości nie występują. Aha remont góry jest robiony z przez to że podczas jazdy został wypchnięty uszczelniacz wału od strony magneta i spowodowało to że został zaciągnięty bród znajdujący się w tej komorze i tłok się zatarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 Jak liczyles pojemnosc cylindra, od dolnego do gornego polozenia tloka czy wziales fabrycznie podana pojemnosc? Mnie wyszlo 11 : 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajos3 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 fabryczną wartość wziąłem jeśli chodzi o skok tłoka. 72 mm średnia jest niefabryczna tzn. po szlifie 67,4. pozostałe parametry zmierzone. Dziwna sytuacja bo squish oryginalny wynosi 1,4 mm. Czyli gdybym zastosował uszczelke o takiej grubości to squish wyszedł by znacznie większy. ale co w tej sytuacji zrobić? Dać głowice do obrobienia żeby zwiększyć pojemność głowicy i odprężyć silnik czy zastosować uszczelkę o grubości 4 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2022 Nie, musi byc jakis blad w twoich obliczeniach, poza tym z taka uszczelka nie ma co mowic o squish. Policz wszystko jeszcze raz dla fabrycznych wymiarow, przeciez jedyna zmiana to zwiekszenie srednicy cylindra, co normalnie minimalnie zwieksza stopien sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajos3 Opublikowano 27 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2022 już nie wiem co może być źle policzone. Średnica cylindra wynosi 67,4 mm, wysokość od DMP do górnej krawędzi cylindra bez uszczelki 72,4 mm. Co daje pojemność 258 ccm. Pojemność głowicy wynosi 16 ccm (wstrzyknąłem płyn chłodniczy strzykawka z wkręconą świecą). Przyjmując uszczelkę 0,6 mm objętość uszczelki wynosi 2,13 ccm. objętość DMP = 258+16+2,13=276,13 objętość GMP = 16+2,13=18,13 276,13/18,13 = 15,2 Co jest źle policzone? Denko tłoka jest proste. Myślalem że może tu jest błąd ale przeglądając Internet to tłoki są z prostym denkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2022 Masz racje wszystko wyglada na dobrze policzone. Jednak jesli silnik chodzil poprzednio bez problemow, to bym sie nie przejmowal wyliczeniami i skladal na normalnej grubosci uszczelki. Zmieniles srednice cylindra o 1 mm, ja w swoim silniku Suzuki zmienilem o 4 mm i dalej normalnie jezdzil na normalnej grubosci uszczelce. Jesli policzysz stopien sprezania na oryginalnych wymiarach to tez wyjdzie ci o wiele wyzszy niz podany. Mnie wyszedl 13.7 : 1, czyli mozliwe ze w danych jest pomylka na temat stopnia sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajos3 Opublikowano 29 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Niby silnik pracował ok do czasu awarii. Poprzedni właściciel zrobił około 10 h wcześniej nowy tłok, ja przejeździłem może z 2 h. I podczas ostatniego wyjazdu wypadł uszczelniacz wału od strony magneta, przez skrzynie korbową dostał się bród z magneta i tłok się zatarł. I zastanawiam się co mogło być przyczyną wyplucia uszczelniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Moze jego niewlasciwe wlozenie podczas poprzedniego remontu? Teraz to ciezko powiedziec. Zastanawiam sie jeszcze jak podaje sie ten stopien sprezania dla silnika 2 suwowego jesli tam sprezanie odbywa sie zarowno nad tlokiem jak i w skrzyni korbowej silnika, czyli pod tlokiem. Niestety nie jestem specjalista od 2 suwow, jest tu chlopak ktory znakomicie przerobil swoja WSK i wlasciwie on sie powinien wypowiadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.