RemusGT Posted May 13 Share Posted May 13 Witam, mam problem z Kawasaki eliminator 125. Mianowicie odpala na dotyk, po nagrzaniu zaczyna sie dlawic dodajac gaz, a jesli zostanie na wolnych zgasnie i ciezko odpalic. Stalo sie tak po tym jak zima zostawilem po odpaleniu na pri kranik i paliwo wycieklo, gaznik rozbieralem, membrana iglicy cala,plywak ok i zaworek prawidlowo odcina paliwo gdy plywak w gorze, nadmienie ze swieca czarna. co morze byc przyczyna? Jak paliwo wycieklo do filtra powietrza i na zewnatrz to wyczyscilem komore filtra i filtr powietrza nowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 14 Share Posted May 14 Sprawdz luzy zaworowe, zmien olej, sprawdz jak paliwo leci z kranika - powinin byc porzadny strumien. Po sprawdzeniu luzow napisz co sie dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted May 15 Author Share Posted May 15 Adam M. kranik sprawdzony kilka razy jak i na zimnym jak i cieplym silniku, zostaje mi sprawdzenie luzu zaworowych i wymiana oleju, tak sie zastanawiam czy to nie wina oleju bo w okienku poziomu jak odpale to olej sie pieni jakby drobne baniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 15 Share Posted May 15 Olej trzeba zmienic bo teraz to mieszanke z paliwem tam masz, ale olej nie powoduje twoich problemow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted May 15 Author Share Posted May 15 3 godziny temu, Adam M. napisał: Olej trzeba zmienic bo teraz to mieszanke z paliwem tam masz, ale olej nie powoduje twoich problemow. postaram sie w tym tygodniu zmienic olej i sprawdzic luz zaworowy, bo moto jest juz pod chmurka zakryty, wiec zaleznie od pogody bede grzebal. jeszcze musze ogarnacnowe uszczeli bo przeciez starych nie wypada zalozyc a do mojej kawy jakos ciezko z czesciami 3 godziny temu, Adam M. napisał: Olej trzeba zmienic bo teraz to mieszanke z paliwem tam masz, ale olej nie powoduje twoich problemow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted May 21 Author Share Posted May 21 Luzy zaworowe sprawdzone, mieszcza sie w normie,olej zmieniony. ZASTANAWIAM SIE NAD WYMIANA MEMBRAN BO MOZE JAKIES MIKRO NIESZCZELNOSCI I WYMIANA DYSZ, CZYLI JAKIS ZESTAW NAPRAWCZY. MOZE WYMIANA GUMOWYCH PRZEWODOW PODCISNIENIA. TYLKO JEDNO MNIE ZASTANAWIA, BO DLAWI JAK SIE NAGRZEJE MOZE SSANIE NIE ODPUSZCZA I PUKI ZIMNY CHODZI BO SSANIE A PO NAGRZANIU DUSI SIE . JEKIES RADY? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 21 Share Posted May 21 Membrany dzialaja od srednich obrotow w gore, bez nich silnik dalej chodzilby na wolnych a nawet troche ponad wolne. To nie to. Mozliwe ze ssanie nie dziala prawidlowo, ale mozliwe ze to jakis problem elektryczny np padnieta cewka, ktora ciepla przestaje pracowac. A jeszcze sie przejedz z uchylonym zamknieciem zbiornika, bo tam jak sie zatka odpowietrzanie to dzieje sie to samo. A i sprawdz czy paliwo z kranika nie wlewa sie do kolektora ssacego przez wezyk podcisnienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted May 25 Author Share Posted May 25 Witam, dzis sprawdzilem jak radziles, wezyk podcisnienia do kolektora ssacego, jest suchy i przy rozruchu nie wlewa paliwa,czyli ok, rowniez otworzylem wlew podczas pracy , zadnej roznicy. zauwazylem ze paliwo wywala do komory powietrza, zbiera sie w tak jakby filterku pod nim i jesli sie napelni to wtedy jest w obudowie filtra powietrza, nadmienie ze jest bardzo ciemne te paliwo. co moze powodowac wywalanie paliwa do filtra powietrza, caly czas mysle o tym ssaniu ze nie domyka sie i jak cieply poprostu dusi, tego w gazniku dzyndzla od ssania nie wykrecalem jeszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 27 Share Posted May 27 Trzeba sprawdzac wszystko krok po kroku, np jak silnik zgasnie byc przygotowanym ( rekawiczki, klucz do swiec ) zeby moc wykrecic swiece i sprawdzic czy jest na niej iskra. Kladziesz ja na glowicy dla zmasowania i krecisz rozrusznikiem. To wyeliminuje klopoty elektryczne. Nie wiem dlaczego paliwo zbiera sie w filtrze powietrza, to zwykle dzieje sie przy zlym ustawieniu rozrzadu, co tu jest niemozliwe. Ssanie w gaazniku tez trzeba sprawdzic czy domyka sie prawidlowo i czy gumowy "zamykacz" nie jest uszkodzony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted June 2 Author Share Posted June 2 W dniu 27.05.2022 o 17:06, Adam M. napisał: Trzeba sprawdzac wszystko krok po kroku, np jak silnik zgasnie byc przygotowanym ( rekawiczki, klucz do swiec ) zeby moc wykrecic swiece i sprawdzic czy jest na niej iskra. Kladziesz ja na glowicy dla zmasowania i krecisz rozrusznikiem. To wyeliminuje klopoty elektryczne. Nie wiem dlaczego paliwo zbiera sie w filtrze powietrza, to zwykle dzieje sie przy zlym ustawieniu rozrzadu, co tu jest niemozliwe. Ssanie w gaazniku tez trzeba sprawdzic czy domyka sie prawidlowo i czy gumowy "zamykacz" nie jest uszkodzony. Witaj Adam M. po zgasnieciu silnika iskra jest dobra i wyrazna, jak na zimnym. Niedawno kupilem gaznik uzywany, po otrzymaniu wymienilem, praca rowna ale dzieje sie to samo ,po nagrzaniu gasnie, przydlawia i dalej z odpaleniem problem. Niedlugo sprobuje wymienic przewody podcisnienia razem z trojnikiem, moze to ma wlyw ze troche temperatury i lewe powietrze lapie? sprawdzilem z ciekawosci ladowanie akumulatora i troche tez to mnie martwi bo ma 12,8 na wolnych jak i po dodaniu gazu, wydaje mi sie ze powinien miec powyzej 13v, ale to tez chyba nie powod usterki. Zostaje mi jeszcze sprawdzic gumowy zamykacz, aczkolwiek przy drugim gazniku jest tak samo to chyba musialbym miec pecha ze w dwoch uszkodzone? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 2 Share Posted June 2 Wystarczy jesli w jednym gazniku zamykacz byl uszkodzony, napiecie akumulatora sprawdz z zapalonym swiatlem. Jezeli nie zwieksza sie z wzrostem obrotow to jedna z diod w reglerze przestala dzialac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted June 3 Author Share Posted June 3 Adam M. chyba rozwiazalem problem, po wymianie oleju i filtra oleju,ktory mial drobiny jakiegos koloru kawowych droinek dzis nie gasl,jutro sprawdze , wyjade na ulice. Witam. Motocykl naprawiony, dzis przejechalem dla testu 40 km, jest ok. Wymiana oleju i filtra chyba pomogla, przy okazji ucielem a raczej skrocilem troche wezyk podcisnienia ktory wchodzi do kolektora ssacego bo koncowka rozdwajala sie. Adam M. dziekuje za rady. Brakowalo mi dwoch kolek , a teraz wrocilem na droge:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 4 Share Posted June 4 Radze sprawdzic to ladowanie, bo inaczej radosc szybko si skonczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemusGT Posted June 6 Author Share Posted June 6 Adam M. sprawdze napewno , jak narazie w niedziele zrobilem 120 km. odpala na dotyk, nic nie wskazuje na to by cos bylo z ladowaniem a zwlaszcza ze jezdzi pod obciazeniem swiatel. Jednak dla swietego spokoju sprawdze jakie powinno byc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.