rzemyk244 Opublikowano 17 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2022 (edytowane) Na początek chciałem się przywitać. To pierwszy post na tym forum. 👋 W poprzednim sezonie moja XJ 900 z 2002 przebieg 29000 zaczęła ciężko palić na zimnym zaś w grudniu chciałem ją przepalić i miała spore problemy z odpałem, dopiero za którymś razem zaczęła łapać najpierw na jeden potem na kolejne cylindry. Stwierdziłem że czas na maly serwis i zdecydowałem się wykonać go samemu. A więc po przestudiowaniu manuala wykonałem : 1. Sprawdzenie luzów zaworowych czyli zgodnie z manualem ssące na 0.11-0.15 wydechowe na 0.16-0.20. Jeden zawór wydechowy był na granicy czyli blaszka 0.20 wchodził ale ciasno więc postanowiłem tak zostawić. 2. Czyszczenie gaźnikow. Rozebrane wymyte benzyną ekstrakcyjna przedmuchane starannie sprężonym powietrzem i starannie poskładane. Gaźnik pierwszy miał sporo zanieczyszczeń na filterku i w odróżnieniu od pozostałych miał skład mieszanki ustawiony na 4 obroty zaś pozostałe na srednio 2,5. Ogólnie stan gażników bardzo ładny wszystkie uszczelki oraz membrany idealne zero pęknięć. Na króćcach sących zaczęły pojawiać się na zewnątrz niewielkie pęknięcia więc zapobiegawczo podkleiłem klejem cyjanoakrylowym a z zewnątrz naniosłem warstwę kleju do szyb. 3. Wymiana świec oleju oraz filtrów paliwa, powietrza i oleju 4. Synchronizacja gaźników zgodnie z manualem. Wężyk od AIS z 4 gaźnika odpięty i zaślepiony, podpięte wakuometry, moto odpalone i dobrze zagrzane obroty ok. 1000 praca silnika nieregularna. Po synchronizacji Silnik pracuje ładnie, obroty ok 1000 tylko zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie : Według manuala wartość podciśnienia powinna wynosić 230 - 250 mmHg a u mnie po synchronizacji wynosi ok. 120 mmHg. I teraz mam dylemat czy coś jest nie tak przy moto ? Czy może źle przeprowadziłem synchronizację ? Edytowane 17 Lutego 2022 przez rzemyk244 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 18 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2022 w całym procesie serwisu gazników nie widze ustawienia poziomu paliwa, po 2 wszelkie klejenia nie zdadzą egzaminu , musiałby to byc klej odporny na działanie benzyny, pozatym uważam najwazniejszę są stałe wartości podcisnienia, tą wartrość możesz zmienić zmniejszając obroty jałowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk244 Opublikowano 18 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2022 15 minut temu, motorek napisał: w całym procesie serwisu gazników nie widze ustawienia poziomu paliwa, po 2 wszelkie klejenia nie zdadzą egzaminu , musiałby to byc klej odporny na działanie benzyny, pozatym uważam najwazniejszę są stałe wartości podcisnienia, tą wartrość możesz zmienić zmniejszając obroty jałowe Poziomu paliwa nie sprawdzałem, ale czy może to mieć wpływ na wartość podciśnienia? Silnik ładnie pracuje na obroty również ładnie wchodzi. Niski poziom paliwa w komorze pływaka może objawiać się podczas jazdy a nie podczas biegu jałowego, tak mi się wydaje. Jesli chodzi o kroćce to jak napisałem wcześniej pęknięcia były jedynie powierzchowne i nie ma mowy o nieszczelnosci, po zamontowaniu testowałem je Plakiem. Jeśli mam obecnie ok. 1000 obr. więc nie bardzo rozumiem jak mogę regulować nimi podciśnienia? Starając się ustawić podciśnienia rozreguluje obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Ustaw obroty zgodnie z zaleceniami serwisówki, wykonaj synchro o jeśli wszystko ok to zapomnij o reszcie. Tak jak kolega wyżej napisał. Najważniejsze aby podciśnienia były równe. A z wartościami to różnie bywa... Jak silnik ładnie odpala i pracuje to znaczy ze jest OK... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.