rafal9000 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 (edytowane) Cześć. Od 2017 jeżdżę Hondą Varadero 125 xl. Poza oczywistymi zaletami jak fajny wygląd, niskie spalanie, świetny do dużego miasta, niezbyt awaryjny Varadero ma niestety też wady: nie nadaje się na autostrady, całkowity brak mocy, dość ciężki (chociaż mi to nie przeszkadza), niestabilny przy silnym wietrze. Od paru lat myślę o tym aby kupić normalny motocykl aby pojechać nim w rodzinne bieszczady. Na początek podam kilka modeli które podobają mi się z wyglądu + odpowiadają moim potrzebom. adventure (touristic/touring enduro) + yamaha tenere xtz 660 + yamaha super tenere xtz 750 (zdjęcie poniżej) + suzuki v-storm dl 650 + honda transalp 600v (1989) + honda transalp xl 600 + honda transalp xl 650v + bmw gs750sport touring + VFR800 (bardzo mi się podoba ale nie wiem czy to dobry pomysł) + kawasaki Versys + yamaha tracer Przykładowo które motocykle odpadają (nie dlatego że mi się nie podobają, to raczej byłby 2 motocykl w garażu): typowo sportowe, nakedy, choppery, lekkie enduro. Moje cechy . moje doświadczenie 3 lata jazdy w każdych warunkach (gorące sierpniowe lato, jesien, ciemna noc, autostrady, śliska nawierzchnia, listopadowa głęboka noc) 2 poważniejsze ślizgi, 1 urwany podnóżek . wzrost 180 cm . siła fizyczna sam podnoszę Varadero jak mi spadnie . waga 65 kg Poniżej podałem szczegółową specyfikację motocykla. cechy najwazniejsze . cena 6000-9200 . styl użytkowania motocykl jako narzędzie . priorytet charakteru turystyk > tourer > sport > enduro . przeznaczenie na co dzień, wyjazdy krótkodystansowe, turystyka wojewódzka . ile kilometrów rocznie pewnie 3000-4000, . bezawaryjnosc preferowalnie japońskie . moc/pojemność szczerze nie znam sie, miedzy 500-800 cc bedzie ok, średnie 600-650cc/500-800cc, >50KM . komfort powinien sie nadawać na 100km bez przerwy i 400 km na strzał + możliwa spokojna jazda w deszczu . waga coś wyśrodkowanego . przyspieszenie coś normalniejszego niż 125cc . pozycja jazdy wyprostowana lub lekko pochylona . wyglad bardzo podobaja mi sie gs1200, lubię wygląd starszych motocykli, zwłaszcza te z Dakar-Paris . parking mile widziane: odporny na stanie na zewnątrz i na deszcz (rdza etc) . pogoda także jazda w deszczu . temperatury od 3C wwyż (posiadam jednoczęściowy kombinezon motocyklowy) . drogi zwykłe, szuter, autostrada . miejsca duże miasta, autostrady, wsie, tereny górskie (bez offroadu) . styl jazdy powinno dac sie nim jezdzic ekonomicznie (90-140kmh, z vmax na np. 170kmh), powinien też być zdolny do agresywniejszej jazdy . wyposażenie ogrzewane manetki . rok produkcji chętnie kupię starszy motocykl, byle to miało sens . przebieg nie interesuje mnie, o ile robi to sens . spalanie najlepiej aby miał mozliwosc jazdy ekonomicznej (jak suzuki v-storm 4.5l/100km) ale poza tym aby mozna bylo nim normalnie jezdzic . zawiszenie waham się między niższym zawieszeniem (jak w VFR) a typowym enduro . samodzielna naprawa tak, jeżeli nie skomplikowana . wysokość siedzenia jak w Varadero lub ew. niższa cechy pozostałe . vmax 170kmh . bak standard . uniwersalnosc mysle ze kazdy motocykl poza sport bike i cruiserami i czystymi enduro jest dość uniwersalny . opony semi slick prawdopodobnie . marka preferowalnie japońskie . trwałości prawdopodobnie tylko japońskie (chociaż mogło się coś zmienić w ciągu tych paru lat) . właściwości jezdnych standard . kosztów eksploatacji standard . spalanie standard . osiągów standard . brzmienie standard (chociaż vtec fajnie brzmi) . cel: dlugie trasy tak . cel: miejski tak . cel: touring tak . cel: cargo bez przesady . sterownosc (skrecanie) mile widziana lepsza niż w suzuki bandit . prowadzenie mile widziane . hamowanie abs – jezeli mozna . modyfikacje - . pasażer nie (może być 2 miejsce ale nie musi) . chłodzenie może być powietrzem (nie mam zamiaru smażyć silnika) . gaźnik czy wtrysk wtrysk prawdopodobnie . czy są wibracje standard . zaawans. elektronika wolałbym nie (awaryjność) . ochrona trakcji - . nowy typ wyswietlacza - . abs mile widziane . cruise control - Kiedyś widziałem taki motocykl na żywo - niesamowicie mi się podoba (oprócz VFR) Pozdrawiam Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez rafal9000 url zdjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Kilkoma turystykami jeździłem i wieloma innymi motocyklami. Teraz okazyjnie na chwilę kupiłem Versysa 650 z ABS i jestem bardzo miło zaskoczony. Stabilny, lekki i zwinny. Niskie spalanie a z akcesoryjna szyba z deflektorem nawet przy 190 czuję się dobrze na nim. Wyraźne różnice w regulacji zawieszenia i jedyną rzeczą, która mi nie pasowała to profil seidziska i kupiłem przerobione siedzenie bo tyłek mi zjeżdżał w stronę baku przez co szybko drętwiała mi dupa. Przy Twoich wymiarach myślę, ze powinieneś celować w te gabaryty i masy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.