Cześć.
Od 2017 jeżdżę Hondą Varadero 125 xl. Poza oczywistymi zaletami jak fajny wygląd, niskie spalanie, świetny do dużego miasta, niezbyt awaryjny Varadero ma niestety też wady: nie nadaje się na autostrady, całkowity brak mocy, dość ciężki (chociaż mi to nie przeszkadza), niestabilny przy silnym wietrze.
Od paru lat myślę o tym aby kupić normalny motocykl aby pojechać nim w rodzinne bieszczady.
Na początek podam kilka modeli które podobają mi się z wyglądu + odpowiadają moim potrzebom.
adventure (touristic/touring enduro)
+ yamaha tenere xtz 660
+ yamaha super tenere xtz 750 (zdjęcie poniżej)
+ suzuki v-storm dl 650
+ honda transalp 600v (1989)
+ honda transalp xl 600
+ honda transalp xl 650v
+ bmw gs750 sport touring
+ VFR800 (bardzo mi się podoba ale nie wiem czy to dobry pomysł)
+ kawasaki Versys
+ yamaha tracer
Przykładowo które motocykle odpadają (nie dlatego że mi się nie podobają, to raczej byłby 2 motocykl w garażu): typowo sportowe, nakedy, choppery, lekkie enduro.
Moje cechy
. moje doświadczenie 3 lata jazdy w każdych warunkach (gorące sierpniowe lato, jesien, ciemna noc, autostrady, śliska nawierzchnia, listopadowa głęboka noc) 2 poważniejsze ślizgi, 1 urwany podnóżek
. wzrost 180 cm
. siła fizyczna sam podnoszę Varadero jak mi spadnie
. waga 65 kg
Poniżej podałem szczegółową specyfikację motocykla.
cechy najwazniejsze
. cena 6000-9200
. styl użytkowania motocykl jako narzędzie
. priorytet charakteru turystyk > tourer > sport > enduro
. przeznaczenie na co dzień, wyjazdy krótkodystansowe, turystyka wojewódzka
. ile kilometrów rocznie pewnie 3000-4000,
. bezawaryjnosc preferowalnie japońskie
. moc/pojemność szczerze nie znam sie, miedzy 500-800 cc bedzie ok, średnie 600-650cc/500-800cc, >50KM
. komfort powinien sie nadawać na 100km bez przerwy i 400 km na strzał + możliwa spokojna jazda w deszczu
. waga coś wyśrodkowanego
. przyspieszenie coś normalniejszego niż 125cc
. pozycja jazdy wyprostowana lub lekko pochylona
. wyglad bardzo podobaja mi sie gs1200, lubię wygląd starszych motocykli, zwłaszcza te z Dakar-Paris
. parking mile widziane: odporny na stanie na zewnątrz i na deszcz (rdza etc)
. pogoda także jazda w deszczu
. temperatury od 3C wwyż (posiadam jednoczęściowy kombinezon motocyklowy)
. drogi zwykłe, szuter, autostrada
. miejsca duże miasta, autostrady, wsie, tereny górskie (bez offroadu)
. styl jazdy powinno dac sie nim jezdzic ekonomicznie (90-140kmh, z vmax na np. 170kmh), powinien też być zdolny do agresywniejszej jazdy
. wyposażenie ogrzewane manetki
. rok produkcji chętnie kupię starszy motocykl, byle to miało sens
. przebieg nie interesuje mnie, o ile robi to sens
. spalanie najlepiej aby miał mozliwosc jazdy ekonomicznej (jak suzuki v-storm 4.5l/100km) ale poza tym aby mozna bylo nim normalnie jezdzic
. zawiszenie waham się między niższym zawieszeniem (jak w VFR) a typowym enduro
. samodzielna naprawa tak, jeżeli nie skomplikowana
. wysokość siedzenia jak w Varadero lub ew. niższa
cechy pozostałe
. vmax 170kmh
. bak standard
. uniwersalnosc mysle ze kazdy motocykl poza sport bike i cruiserami i czystymi enduro jest dość uniwersalny
. opony semi slick prawdopodobnie
. marka preferowalnie japońskie
. trwałości prawdopodobnie tylko japońskie (chociaż mogło się coś zmienić w ciągu tych paru lat)
. właściwości jezdnych standard
. kosztów eksploatacji standard
. spalanie standard
. osiągów standard
. brzmienie standard (chociaż vtec fajnie brzmi)
. cel: dlugie trasy tak
. cel: miejski tak
. cel: touring tak
. cel: cargo bez przesady
. sterownosc (skrecanie) mile widziana lepsza niż w suzuki bandit
. prowadzenie mile widziane
. hamowanie abs – jezeli mozna
. modyfikacje -
. pasażer nie (może być 2 miejsce ale nie musi)
. chłodzenie może być powietrzem (nie mam zamiaru smażyć silnika)
. gaźnik czy wtrysk wtrysk prawdopodobnie
. czy są wibracje standard
. zaawans. elektronika wolałbym nie (awaryjność)
. ochrona trakcji -
. nowy typ wyswietlacza -
. abs mile widziane
. cruise control -
Kiedyś widziałem taki motocykl na żywo - niesamowicie mi się podoba (oprócz VFR)
Pozdrawiam