Skocz do zawartości

Adventure / sport tourer do 9200


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Od 2017 jeżdżę Hondą Varadero 125 xl. Poza oczywistymi zaletami jak fajny wygląd, niskie spalanie, świetny do dużego miasta, niezbyt awaryjny Varadero ma niestety też wady: nie nadaje się na autostrady, całkowity brak mocy, dość ciężki (chociaż mi to nie przeszkadza), niestabilny przy silnym wietrze.

Od paru lat myślę o tym aby kupić normalny motocykl aby pojechać nim w rodzinne bieszczady.

Na początek podam kilka modeli które podobają mi się z wyglądu + odpowiadają moim potrzebom.

adventure (touristic/touring enduro)
+ yamaha tenere xtz 660
+ yamaha super tenere xtz 750    (zdjęcie poniżej)
+ suzuki v-storm dl 650
+ honda transalp 600v (1989)
+ honda transalp xl 600
+ honda transalp xl 650v
+ bmw gs750
sport touring
+ VFR800 (bardzo mi się podoba ale nie wiem czy to dobry pomysł)
+ kawasaki Versys
+ yamaha tracer

Przykładowo które motocykle odpadają (nie dlatego że mi się nie podobają, to raczej byłby 2 motocykl w garażu): typowo sportowe, nakedy, choppery, lekkie enduro.

Moje cechy
.    moje doświadczenie 3 lata jazdy w każdych warunkach (gorące sierpniowe lato, jesien, ciemna noc, autostrady, śliska nawierzchnia, listopadowa głęboka noc) 2 poważniejsze ślizgi, 1 urwany podnóżek
.    wzrost            180 cm
.    siła fizyczna        sam podnoszę Varadero jak mi spadnie
.    waga            65 kg
 

Poniżej podałem szczegółową specyfikację motocykla.

cechy najwazniejsze
.    cena            6000-9200
.    styl użytkowania    motocykl jako narzędzie
.    priorytet charakteru    turystyk > tourer > sport > enduro
.    przeznaczenie        na co dzień, wyjazdy krótkodystansowe, turystyka wojewódzka
.    ile kilometrów rocznie    pewnie 3000-4000,
   bezawaryjnosc        preferowalnie japońskie
.    moc/pojemność        szczerze nie znam sie, miedzy 500-800 cc bedzie ok, średnie 600-650cc/500-800cc, >50KM
.    komfort            powinien sie nadawać na 100km bez przerwy i 400 km na strzał + możliwa spokojna jazda w deszczu
.    waga            coś wyśrodkowanego
.    przyspieszenie        coś normalniejszego niż 125cc
.    pozycja jazdy        wyprostowana lub lekko pochylona
.    wyglad            bardzo podobaja mi sie gs1200, lubię wygląd starszych motocykli, zwłaszcza te z Dakar-Paris
.    parking            mile widziane: odporny na stanie na zewnątrz i na deszcz (rdza etc)
.    pogoda            także jazda w deszczu
.    temperatury        od 3C wwyż (posiadam jednoczęściowy kombinezon motocyklowy)
.    drogi            zwykłe, szuter, autostrada
.    miejsca            duże miasta, autostrady, wsie, tereny górskie (bez offroadu)
.    styl jazdy        powinno dac sie nim jezdzic ekonomicznie (90-140kmh, z vmax na np. 170kmh), powinien też być zdolny do agresywniejszej jazdy
.    wyposażenie        ogrzewane manetki
.    rok produkcji        chętnie kupię starszy motocykl, byle to miało sens
.    przebieg        nie interesuje mnie, o ile robi to sens
.    spalanie        najlepiej aby miał mozliwosc jazdy ekonomicznej (jak suzuki v-storm 4.5l/100km) ale poza tym aby mozna bylo nim normalnie jezdzic
.    zawiszenie        waham się między niższym zawieszeniem (jak w VFR) a typowym enduro
.    samodzielna naprawa    tak, jeżeli nie skomplikowana
.    wysokość siedzenia     jak w Varadero lub ew. niższa
cechy pozostałe
.    vmax            170kmh
.    bak            standard
.    uniwersalnosc        mysle ze kazdy motocykl poza sport bike i cruiserami i czystymi enduro jest dość uniwersalny
.    opony            semi slick prawdopodobnie
.    marka            preferowalnie japońskie
.    trwałości        prawdopodobnie tylko japońskie (chociaż mogło się coś zmienić w ciągu tych paru lat)
.    właściwości jezdnych     standard
.    kosztów eksploatacji     standard
.    spalanie        standard
.    osiągów         standard
.    brzmienie        standard (chociaż vtec fajnie brzmi)
.    cel: dlugie trasy    tak
.    cel: miejski        tak
.    cel: touring        tak
.    cel: cargo        bez przesady
.    sterownosc (skrecanie)    mile widziana lepsza niż w suzuki bandit
.    prowadzenie        mile widziane
.    hamowanie        abs – jezeli mozna
.    modyfikacje        -    
.    pasażer            nie (może być 2 miejsce ale nie musi)
.    chłodzenie        może być powietrzem (nie mam zamiaru smażyć silnika)
.    gaźnik czy wtrysk    wtrysk prawdopodobnie
.    czy są wibracje        standard
.    zaawans. elektronika     wolałbym nie (awaryjność)
.    ochrona trakcji        -
.    nowy typ wyswietlacza    -    
.    abs            mile widziane
.    cruise control        -

Kiedyś widziałem taki motocykl na żywo - niesamowicie mi się podoba (oprócz VFR)

qqq

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez rafal9000
url zdjecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkoma turystykami jeździłem i wieloma innymi motocyklami. Teraz okazyjnie na chwilę kupiłem Versysa 650 z ABS i jestem bardzo miło zaskoczony. Stabilny, lekki i zwinny. Niskie spalanie a z akcesoryjna szyba z deflektorem nawet przy 190  czuję się dobrze na nim. Wyraźne różnice w regulacji zawieszenia i jedyną rzeczą, która mi nie pasowała to profil seidziska i kupiłem przerobione siedzenie bo tyłek mi zjeżdżał w stronę baku przez co szybko drętwiała mi dupa.
Przy Twoich wymiarach myślę, ze powinieneś celować w te gabaryty i masy.
 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...