Skocz do zawartości

Intruder/Boulevard M800 - wymiana przodu


Leyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu Intrudera  M800 (zdarzają się tez oznaczenia M50, VZ800) z zamiarem customizacji. W pierwszej kolejności chciałbym coś zrobić z przodem.

1. Minimalny zakres modyfikacji to wymiana przedniego koła na większe o średnicy 19". Oryginalne jest dla mnie zbyt baloniaste. Wiem, że większe koło nie wejdzie pod błotnik, ale ten jest zdecydowanie do wywalenia więc to nie problem. Czy do oryginalnego widelca pasuje koło z innej maszyny?  

2. W bardziej ambitnej wersji  myślę o wymianie teleskopów. Zawieszenie typu upside-down jest za mało klasyczne. Czy w oryginale półki można będzie zamocować inne lagi np. z kawasaki VN 900 Custom?. Pewnie nie bo lagi są duże cieńsze niż golenie, ale może ktoś wie czy do ramy z tego intrudera pasuje kompletny widelec z innego motocykla.

3. Do jakiej szerokości można powiększyć tylne koło bez przerabiania wahacza? No i z czego to szersze koło dopasować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej by było wybrać coś innego - gdzie efekt końcowy będzie łatwiej osiągnąć bez drastycznych posunięć... Nie piszesz z czego wynika wybór tego właśnie Intrudera...

Podobnie, acz bardziej klasycznie prezentuje się VL 800. Przedni zawias nie wymagałby wymiany. W wersji na szprychowanych kołach można by było używając oryginalnej piasty przepleść kółko na 19''. Tył jest tak samo jak w M 800 na softailu - sylwetka moto podobna.

 

Niedawno napisał do mnie kumpel mający VS 1400, z pytaniem o jeden ze starszych gaźników od HD... Plan był taki, żeby do tego VSa wrzucić jeden centralny gaźnik... No, wszystko można, ale czasem lepiej skojarzyć ze sobą klocki, które lepiej rokują na dopasowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 23:42, F.I.P. Berek napisał:

Może lepiej by było wybrać coś innego - gdzie efekt końcowy będzie łatwiej osiągnąć bez drastycznych posunięć... Nie piszesz z czego wynika wybór tego właśnie Intrudera...

Podobnie, acz bardziej klasycznie prezentuje się VL 800. Przedni zawias nie wymagałby wymiany. W wersji na szprychowanych kołach można by było używając oryginalnej piasty przepleść kółko na 19''. Tył jest tak samo jak w M 800 na softailu - sylwetka moto podobna.

Dlaczego nie VL 800?  M.in. dlatego, że z przodem będzie ten sam problem. Volusia ma wprawdzie tradycyjny widelec ale z osłoniętymi lagami a ja chcę mieć gołe customowe. Więc w Volusi widelec też do wymiany. Poza tym Volusia ma inny bak. Niby szczegół, ale dla mnie bardzo istotny. Bak musi być koniecznie w postaci "garbatej" łezki - a taki w zasadzie mają seryjnie tylko dwie maszyny - właśnie  M800 i Honda VTX 1300.
Z Hondą miałbym znacznie mniej roboty. Z przodu tylko kosmetyka, a z tyłu tez chyba byłoby łatwiej, bo można prawie bez przeróbek wstawić koło z VTX 1800 (widoczne amotyzatory jestem w stanie zaakceptować). Honda jest gaźnikowa (dla mnie to zaleta), a co najważniejsze to bardziej mi odpowiada pozycja jaka mogę na niej przyjąć. Ma tylko jedną, za to   dyskwalifikującą wadę, albo to raczej ja mam tę wadę - zbyt duży respekt do  masy VTX-a. Warunki fizyczne mam idealne na skoczka narciarskiego (na dżokeja chyba jestem za wysoki).  Dla mnie nawet M800 jest sporo za ciężki, ale na sto dwudziestce piątce nie zamierzam jeździć,  więc padło na Intrudera M800.

Uprzedzając ewentualne sugestie, od razu odpowiadam, że VS800 nie biorę pod uwagę. Wiem, że to dobra łatwa w prowadzeniu maszyna, z rewelacyjnym silnikiem, ale nie pasuje mi taka stylistyka. Vulcany 800 i 900 też z rożnych względów mi nie leżą.

Chciałbym uzyskać efekt zbliżony do tego: https://faction.jp/gallery/2863
To akurat DragStar 1100. Trudno mi ocenić zakres przeprowadzonych modyfikacji, ale wiem że zamontowany na nim bak jest nieosiągalny - przynajmniej nic takiego nie znalazłem, a przegrzebałem już pół internetu.  Sam na pewno takiego nie "wyklepię"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Zgaduję, że te osłonięte lagi z VL da się odsłonić 🙂... Wprawdzie nie staną się lagi przez to "customowe", ale gołe na pewno.

Niewykluczone, że zbiornik paliwa od M800 mógłby pasować do VL800 "plug&play". 

W internecie ( w tej drugiej połowie 😎) masz od zawalenia zbiorników w takim bananowym kształcie - szukaj "stretched gas tank". Aczkolwiek pewnie spód wymagałby modyfikacji...

 

https://www.google.com/search?rlz=1C1AOHY_plNL708NL708&sxsrf=ALeKk00kdQo6gG1p8eYmKd2YNTSUqOZb5g:1615713942458&source=univ&tbm=isch&q=stretched+gas+tank&sa=X&ved=2ahUKEwiX6eS8u6_vAhU7wAIHHX5YAhUQjJkEegQIARAB&biw=1600&bih=809#imgrc=rCN0SFomSfrKtM

Efekt do uzyskania też przez dospawanie przedłużenia.

Mam w takim kształcie półfabrykat - połówki przeciętego zbiornika od FN z lat '50 tych. Miałem kiedyś do Virago zakładać 🙂.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej drugiej połowie internetu rzeczywiście jest od zawalenia stretch tanków - ale na zdjęciach. Większość jest do H-D a jak się trafi coś do Yamahy (bo tego szukałem) to opcja na zamówienie okazuje się taka bardziej teoretyczna - sprawdzałem! Trochę łatwiej o przedłużkę, ale DragStar to jednak też kawał kloca  wiec zrezygnowałem z niego tak jak z VTX-a

Bardziej przekonuje mnie opcja z Volusią. Osłony z widelca można oczywiście zdjąć, chociaż odsłonięte golenie w Volusi dziwnie wyglądają. Przełożenie baku z M800 wiąże się też z przekładka licznika i kierownicy. No i oryginalna lampa Volusi tez do wymiany (nie pasuje mi do wizji). Ale może to wszystko okazać się tańsze i łatwiejsze  niż wymiana samego widelca w Intruderze,  zwłaszcza że szprychy pozwalają na wymianę tylko felgi, wiec będzie łatwiej z kołem i z przodu i z tyłu.

Podsumowując, Volusia w oryginale średnio mi się nie podoba (zanim zacznę przeróbki będę musiał bujać się tak jak jest) ale jej nie skreślam. Musze przekalkulować co jest dostępne i za ile.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...