Rysiek2007 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Witam , od dłuższego czasu posiadam w swoim garażu Hondę Goldwing 1500 z 1998 r. W ostatnim czasie , tak od tego roku zauważyłem , że motor coraz tak ciężej odpala , potrzebuje do odpalenia praktycznie w pełni naładowanego akmulatora , inaczej zwykle nie odpala , dlatego przyjrzałem mu się z bliższa i sprawdziłem czy motor pobiera jakikolwiek prąd, podpiąłem miernik szeregowo , ustawiłem na ampery i wyszło , że pobiera tak 0,03 , 0,04 amperów, jest to wartość, która nie powinna powodować utraty mocy . Zauważyłem , że problemem tak nie jest wyczerpujący akmulator , sam defacto wiele ( chyba, nie mam pewności ) mocy nie traci gdy stoi a bardziej gdy próbuje się go odpalić . Teraz dojdę do istotnego szczegółu , na zgaszonym motocyklu bez włączonego rozrusznika , bez klucza w stacyjce przeskakują iskry między klemrą a akmulatorem ( minusową , taką odpiąłem ) , zacząłem sprawdzać przekaźnik rozrusznika , zauważyłem , że gdy wyciągnę bezpiecznik motor nie robi zwarcia , więc wydaje mi się , że przekaźnik nie powoduje zwarcia. Pragnę zauważyć , że żaden bezpiecznik mi się nie pali , więc to dość niecodzienna sprawa , bo gdy motor mi odpali ( odpala zawsze jak akmulator jest dobity do pełna motor jeździ i pali , nawet 200 km ) lecz z czasem potrafi już nie odpalić po dłuższym postoju , choćby 2 godziny . Akmulator ładuje się w trakcie jazdy , mam wrażenie , że jednak może tracic prąd gdzieś choć miernik mi tego nie pokazał , dlatego proszę was o pomoc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 o ile spada napięcie akumulatora gdy zostawisz go np. na kilka dni? może po prostu rozrusznik ma już dość - w sensie szczotki rozrusznika 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz81 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Też zacząłbym od podmiany akku, bo tutaj może być problem. Cytuj Romet 50 > Ogar 50 > Simson 50 skuter > JAWA 50 > WSK 125 > MZ 250 Trophy > Jawa 350TS > 16 lat przerwy > FZ6 SAHG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FriendAmilu Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 (edytowane) Akumulator był wymieniany na ten rok , od tego właśnie zacząłem lecz takie same objawy . Akmulator wymieniłem jeszcze w zimie , na wiosnę 3 godziny temu, konrad1f napisał: o ile spada napięcie akumulatora gdy zostawisz go np. na kilka dni? może po prostu rozrusznik ma już dość - w sensie szczotki rozrusznika 😉 Z tego co mam wrażenie to tak z niecałych 12,7 spada do 12/11 , zwykle na następny dzień nie odpali już , często musiałem opóźnić wyjazd . Ps. Rysiek2007 i FriendAmilu to ja , Rysiek to konto taty a to moje Edytowane 30 Sierpnia 2020 przez FriendAmilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz81 Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 12,7-12,8 na akku to dobre napięcie. Jeśli następnego dnia już masz 12 to jest już za mało bo coś Ci rozładowuje akku. Masz tam alarm? Jeśli tak to bym odpiął mu zasilanie i zobaczył czy coś się zmieniło. Może być tak, że coś rozładowuje okresowo a nie cały czas. Cytuj Romet 50 > Ogar 50 > Simson 50 skuter > JAWA 50 > WSK 125 > MZ 250 Trophy > Jawa 350TS > 16 lat przerwy > FZ6 SAHG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.