LuK444Sz Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Witam serdecznie, Mam u siebie na warsztacie crossa chińskiej produkcji X-Motos XB 31 z silnikiem 169FMM o pojemności skokowej 250 ccm, na łańcuchu rozrządu. Do motocykla, czy tego silnika ciężko o jakąkolwiek serwisówkę i jestem zmuszony prosić Was o pomoc. Zdemontowałem pokrywę głowicy, a następnie odkryłem gumową zaślepkę w głowicy. Zaślepka znajduje się w odchodzącym od głównego drugim kanale olejowym. Moje pytanie brzmi - czy ta zaślepka powinna się tam znajdować, czy jest to zaślepka producenta do czasu montażu? Jeżeli jest potrzebna to jakie może być jej zadanie? Nie utrudnia przepływu oleju do wałka krzywkowego? Cytuj Pozdrawiam, LuK444Sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Na drugim zdjeciu to co pokazujesz jako glowny kanal olejowy nie jest otworem sruby mocouacej przykrywke podstawy walka rozrzadu? Jak wyglada druga strona tej komory rozrzadu, jak jest prowadzony olej do walka rozrzadu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuK444Sz Opublikowano 11 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 Główny kanał olejowy jest otworem dla szpilki cylindra i głowicy. Przy karterze dzięki odpowiedniej uszczelce olej przechodzi do otworu szpilki i jest wypychany na górę. Znalazłem serwisówkę do podobnego silnika produkcji Hondy - dokładnie jest to Honda XR 200. Na załączonych schematach również widać ten element, opisany jako "oil seal rubber". Udało mi się go znaleźć używając numeru "Honda 12271383000". Wniosek z tego taki, że zapewne ten element musi tam być zamontowany. Ciężko jedynie ustalić po co on tam jest, skoro płaszczyzna pokrywy głowicy według serwisówki i tak musi zostać uszczelniona silikonem, bo producent nie przewiduje tam oryginalnej uszczelki. Cytuj Pozdrawiam, LuK444Sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 Tak, gumka musi zostac poza tym walek rozrzadu na lozyskach tocznych nie wymaga cisnienia tylko splash ( rozbryzg ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.