Adam M. Opublikowano 30 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2021 No to chyba zrozumiale, wreszcie wszystkie cylindry pracuja w ten sam sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2021 Jeszcze bawiłem się w dokładne dostrajanie sondą szerokopasmową by uzyskać mieszankę stechiometryczna. Najpierw na wolnych obrotach śrubą od składu mieszanki ustawiłem tak by uzyskać λ=1 czyli afr=14,7. Okazuje się że jak wcześniej ustawiałem tą śrubę na ucho to zawsze było nieco za bogato. Następnie robiłem jazdę próbną by ustalić skład mieszanki przy prędkościach 70-100 km/h. Tam było za bogato z λ=0,87. Aby to poprawić pilnikiem zmniejszyłem grubość podkładki pod iglicą do 0,9mm. Spowodowało to zmianę na λ=0.98 do 1,03 co oznacza nieco mniejszą moc, ale idealne spalanie paliwa. Udało mi się taki zabieg przeprowadzić na dwóch cylindrach trzecim i czwartym. Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Normalnie jakbym zmienił motocykl na szybszy. Więc jestem bardzo zadowolony z zastosowania sondy do pomiarów spalania pomimo że musiałem trochę zniszczyć kolanka wydechu wiercąc w nich dziury i spawając tulejki. Ale to się zaspawa i wyszlifuje, albo wymienię na mało używane może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Po niecałym miesiącu od dostrojenia gaźników muszę powiedzieć że jest dobrze. Moc wciąż jest przerażająca. Nie ma żadnego poszarpywania. Udało się przy okazji zmniejszyć wyraźnie spalanie paliwa. Do tej pory palił około 8 do 8,5 l/100km. Obecnie spalanie spadło do 6,6l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.