LuK444Sz Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Witajcie serdecznie, Potrzebuję Waszej porady. Motorower po świeżym remoncie góry silnika. Cylinder po obróbce, dobrany tłok, pierścienie tłokowe, sworzeń tłoka. Praca samego układu tłokowo-korbowego bez zastrzeżeń. Pojawił się natomiast problem z metalicznym stukaniem. W trakcie pracy silnika na wolnych obrotach spod prawej pokrywy silnika dochodzą dźwięki szurania, metalicznego stukania. Wciśnięcie dźwigni sprzęgła nie rozwiązuje problemu. Po zapięciu biegu i popuszczeniu dźwigni sprzęgła w momencie zbierania dźwięk znika. Po wysprzęgleniu pojawia się ponownie. Prawa pokrywa silnika zdemontowana. Zdemontowałem docisk i pomierzyłem sobie sprężyny docisku. Wszystkie trzymają wymiar ponad limit serwisowy i są proste. Tarcze sprzęgłowe średnio trzymają wymiar około 4,05 mm, gdzie producent podaje limit serwisowy 3,6 mm. Powierzchnia cierna tarcz sprzęgłowych bez widocznych uszkodzeń. Widoczne są natomiast uszkodzenia powierzchni gdzie tarcze przylegają do zewnętrznego kosza sprzęgłowego. Przekładki proste, miejscami zmieniona barwa. Kosz zewnętrzny - wybrana powierzchnia w miejscu przylegania tarcz sprzęgłowych. Wiem, że jest to problem, aczkolwiek wykluczam to jako powód stukania. Sam zewnętrzny kosz sprzęgłowy posiada luz osiowy, a także skośny. Kosz wewnętrzny - wyczuwalny jest bardzo niewielki luz osiowy oraz skośny. Sam wałek, na którym osadzone jest sprzęgło siedzi sztywno na łożyskach w karterze. Dla zobrazowania uszkodzeń wstawiam kilka zdjęć oraz film obrazujący luzy kosza zewnętrznego oraz wewnętrznego. Bardzo proszę o "wstępną" poradę, czy takie luzy i uszkodzenia mogą powodować objawy o których mowa, tj. stukanie, głośną pracę? Czy zasadne będzie - pomijając kwestie finansowe - nastawienie się na zamówienie nowego kosza sprzęgłowego? Po niedzieli zdejmę kosz zewnętrzny i wewnętrzny i dorzucę kolejne zdjęcia. Film poglądowy Cytuj Pozdrawiam, LuK444Sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Kosz sprzęgłowy masz do roboty, sam dokładnie wskazałeś usterkę. Tarcze, przekładki i sprężyny również do wymiany. Pamiętaj, że sprężyny mają jeszcze jeden parametr, który się pomija - siła liniowego ugięcia, mierzona w niutonach. Sprężyna może wzorowo trzymać wymiar a na siłomierzu wyjdzie, że to śmietnik bo nie potrafi dać odpowiedniej siły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuK444Sz Opublikowano 28 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Dziękuję kolego za odpowiedź. Wygrzebałem w zbiorach starą literaturę, bodajże lata 70. Według limitów z tych materiałów (a to bez mała normy sprzed 50 lat) ten kosz sprzęgłowy to totalny szrot. Mało tego - przed chwilą odkryłem, że luz promieniowy zewnętrznego kosza sprzęgłowego jest jeszcze większy za sprawą obluzowanych nitów. Cytuj Pozdrawiam, LuK444Sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.