Skocz do zawartości

Problem z napędem Hyosung GV650


panblond
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Jakiś czas temu pas w GV650 mojej żony zaczął ćwierkać. Niestety zbagatelizowaliśmy problem gdyż koło i naciąg wydawały się być ustawione dobrze a skupiliśmy się na problemach z elektryką. Podczas ostatniej wycieczki popiskiwanie zamieniło się w ciągły pisk. Pierwsze co nam przyszło do głowy to umycie pasa - pomogło tylko na kilka km.

Niestety problem tkwił w zbyt luźnej “pulley” (przepraszam nie znam polskiego nazewnictwa) ktòry objawiał się ruchem o kilka mm. a w pełni ujawnił się dopiero po poluzowaniu tylniej osi.

Efektem tego jest zdewastowana podkładka, i tryby na pulley i crankshaft. Ten ostatni nie wygląda bardzo źle.

Tutaj pojawia się moje pytanie - czy obejdzie się bez przebudowy silnika? Myślałem nad zamòwieniem nowej pulley i podkładki zabezpieczającej i ewentualnym uszczelnieniu luzòw niewielką ilością “poksyliny” bądź innym “metal epoxy”. 

Proszę o opinie i porady i załączam fotografie uszkodzeń. Mogę wrzucić lepsze fotki na hosting.

Pozdrawiam

 

 

spacer.png

Edytowane przez panblond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek zdawczy (a właściwie jego wielowypust) to już jest śmietnik

jak chcesz to zrobić dobrze - rozpoławianie silnika i wymiana wałka. niemniej z mojego punktu widzenia taka naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona.

 

podobny problem występuje na wałku zdawczym np. w starej Africe (XRV750) ale przy przebiegach sporo powyżej 100kkm.

sam miałem z tym problem i zastosowałem pewnego rodzaju patent, który w sumie później był stosowany przez innych (np. w transalpie) - polegał na wykorzystaniu fragmentów wielowypustu w miejscach gdzie nie był zużyty i uzupełnieniu miejsc zużytych

jeśli będziesz zainteresowany - daj znać to postaram się znaleźć jakieś foto i opisać go szerzej

 

innym sposobem ale niestety jednorazowym i ryzykownym jest spaw. może chwilę podziałać a może nie podziałać wcale. u siebie nigdy nie praktykowałem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie, jak poradziłeś sobie z tym problemem bo u mnie w st7 mam ten sam problem z obrobionym wałkiem zdawczym

planuję przewiercić się przez całość i dać klin z wiertła do metalu i resztę wypełnić klejem epoksydowymi cx80 albo tym jb weld pomiędzy zębatkę wkleić cienkie stalowe podkładki dla wzmocnienia , ten klej potem przy rozbieraniu można rozwiercić i rozebrać konstrukcję oczywiście nakrętka zabezpieczająca też przyjdzie dla bezpieczeństwa zobaczymy.     

Edytowane przez Arturst7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...