panblond Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Hej. Jakiś czas temu pas w GV650 mojej żony zaczął ćwierkać. Niestety zbagatelizowaliśmy problem gdyż koło i naciąg wydawały się być ustawione dobrze a skupiliśmy się na problemach z elektryką. Podczas ostatniej wycieczki popiskiwanie zamieniło się w ciągły pisk. Pierwsze co nam przyszło do głowy to umycie pasa - pomogło tylko na kilka km. Niestety problem tkwił w zbyt luźnej “pulley” (przepraszam nie znam polskiego nazewnictwa) ktòry objawiał się ruchem o kilka mm. a w pełni ujawnił się dopiero po poluzowaniu tylniej osi. Efektem tego jest zdewastowana podkładka, i tryby na pulley i crankshaft. Ten ostatni nie wygląda bardzo źle. Tutaj pojawia się moje pytanie - czy obejdzie się bez przebudowy silnika? Myślałem nad zamòwieniem nowej pulley i podkładki zabezpieczającej i ewentualnym uszczelnieniu luzòw niewielką ilością “poksyliny” bądź innym “metal epoxy”. Proszę o opinie i porady i załączam fotografie uszkodzeń. Mogę wrzucić lepsze fotki na hosting. Pozdrawiam Edytowane 15 Czerwca 2020 przez panblond Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 wałek zdawczy (a właściwie jego wielowypust) to już jest śmietnik jak chcesz to zrobić dobrze - rozpoławianie silnika i wymiana wałka. niemniej z mojego punktu widzenia taka naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona. podobny problem występuje na wałku zdawczym np. w starej Africe (XRV750) ale przy przebiegach sporo powyżej 100kkm. sam miałem z tym problem i zastosowałem pewnego rodzaju patent, który w sumie później był stosowany przez innych (np. w transalpie) - polegał na wykorzystaniu fragmentów wielowypustu w miejscach gdzie nie był zużyty i uzupełnieniu miejsc zużytych jeśli będziesz zainteresowany - daj znać to postaram się znaleźć jakieś foto i opisać go szerzej innym sposobem ale niestety jednorazowym i ryzykownym jest spaw. może chwilę podziałać a może nie podziałać wcale. u siebie nigdy nie praktykowałem Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturst7 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 (edytowane) Witam serdecznie, jak poradziłeś sobie z tym problemem bo u mnie w st7 mam ten sam problem z obrobionym wałkiem zdawczym planuję przewiercić się przez całość i dać klin z wiertła do metalu i resztę wypełnić klejem epoksydowymi cx80 albo tym jb weld pomiędzy zębatkę wkleić cienkie stalowe podkładki dla wzmocnienia , ten klej potem przy rozbieraniu można rozwiercić i rozebrać konstrukcję oczywiście nakrętka zabezpieczająca też przyjdzie dla bezpieczeństwa zobaczymy. Edytowane 28 Kwietnia 2023 przez Arturst7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.