Skocz do zawartości

Zerwana część wału


kat1337v2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.10.2019 o 21:06, Croowab napisał:

Ew możesz wrzucić te "koło zamachowe" jak to nazwałeś, pewnie chodzi o magneto i je przyspawać..

To nie magneto tylko kolo magnesowe. Magneto to iskrownik, czyli urzadzenie do wytwarzania iskry w silnikach spalinowych o ZI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie magneto i kolo magnesowe to to samo. Iskrownik to całkiem co innego, to co opisałeś. W sumie tez spełnia role kola zamachowego jak autor napisal.

generalnie to mało wazne.

jestem ciekaw efektów tych prac..

 

p.s. Tu taka mała nauczka dla wszystkich aby używać narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem i używać narzędzi odpowiednio dla danej sytuacji.

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Croowab napisał:

Wlasnie magneto i kolo magnesowe to to samo. Iskrownik to całkiem co innego, to co opisałeś. W sumie tez spełnia role kola zamachowego jak autor napisal.

generalnie to mało wazne.

jestem ciekaw efektów tych prac..

 

 

 

Drogii i szanowny Croownab.

Gdybys mial troche wiecej informacji na temat historii motoryzacji i rozwoju konstrukcji motocyklowych to bys wiedzial ze :


 

Iskrownik motocyklowy

Autor: Inż. Andrzej Moldenhawer <> Źródło: Młody Technik 3/1969 <http://www.mt.com.pl> W każdym prawie motocyklu podstawowym elementem, decydującym o jego sprawności, jest „magneto". Ta popularna nazwa określa iskrownik z warującymi magnesami stałymi, zdolny do wytwarzania okresowo wysokiego napięcia, które powoduje zapłon mieszanki w komorze spalania oraz wytwarza prąd zmienny o nieustalonej częstotliwości, napięciu i natężeniu, przeznaczony do oświetlania motocykla oraz do ładowania akumulatora. Chociaż w chwili obecnej najnowsze motocykle, między Innymi pokazana na pierwszej stronie okładki „Gazela", mają już tonę, nowocześniejsze urządzenia do wytwarzania prądu, popularne „magneto" użytkowane jest u nas nadal prawie w milionie motocykli, w silnikach do łodzi i innych agregatach, a w związku z tym warto zapoznać się. z jego działaniem. Iskrownik stanowi układ magnesów i cewki o dwóch uzwojeniach. Jedno z uzwojeń cewki wraz z układeim magnesów stanowi prądnicę, tzn. ruch magnesów indukuje w tym uzwojemu napięcie elektryczne. Prąd wytwarzany przez prądnicę Jest prądem o zmiennym natężeniu; jego częstość odpowiada prędkości kątowej obracającego się układu magnesów (a ta jest z kolei określana przez częstość obrotów wału silnika). Przepływ tego prądu indukuje więc napięcie elektryczne w drugim uzwojeniu cewki, przy czym cewka jest tak skonstruowana, że w tym drugim uzwojeniu powstaje wysokie napięcie, na zasadzie podobnej jak w zwykłym transformatorze. Iskrownik zaopatrzony jest jeszcze w specjalny przerywacz, który przerywa prąd w pierwotnym uzwojeniu cewki w chwili, gdy osiąga om maksymalną wartość. Pozwała to uzyskać możliwie wysokie napięcie w uzwojeniiu wtórnym, sięgające nawet kilkunastu tysięcy woltów. Na schemacie pokazano główne elementy „magneta". Prąd w uzwojeniu pierwotnym, przy zamkniętym przerywaczu, płynie poprzez masę do drugiego końca uzwojenia cewki, a równocześnie ładuje kondensator. Ponieważ jednak krzywka na wale w pewnym położeniu naciska na jedno z ramion przerywacza powodując jego rozwalcie, w układzie niskiego napięcia zanika gwałtownie przepływ prądu, wywołujący przez zjawisko indukcji powstanie napięcia w poszczególnych zwojach w układzie wysokiego napięcia. Stosunek tego wtórnego napięcia jest wprost proporcjonalny do stosunku uzwojeń napięcia niskiego i wysokiego. Ażeby uzyskać minimalne niezbędne napięcie do powstania łuku elektrycznego między elektrodami świecy, konieczne jest uzyskanie kilku tysięcy woltów. Ponieważ maksymalne napięcie w układzie niskiego .napięcia osiąga wartość 200 woltów, dlatego też stosuje się kilkadziesiąt tysięcy zwojów w części wysokiego napięcia, w celu uzyskania żądanych 8—12 tysięcy V. Tak duża ilość uzwojemia wymaga stosowania bardzo cienkiego drutu o izolacji lakierowej oraz przedzielenia po-szozególnych warstw zwojów dodatkowym materiałem izolacyjnym, ponieważ maksymalne napięcie pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami, graniczącymi z sobą na skrajach, osiągać może 1000 V. Ostatnie zwoje połączone są z kablem wysokiego napięcia i ze świecą, a całość jest dobrze izolowana. Ażeby zapobiec spalaniu się styków przerywacza, pomiędzy którymi powstaje łuk elektryczny o częstotliwości obrotów wału silnika, stosuje się kondensator spełniający niejako rolę akumulatora, który równocześnie zwSeksza napięcie w układzie niskiego napięcia w chwili rozwarcia styków. Dolna cewka posiadająca zwiększoną ilość grubego uzwojenia przeznaczona jest jedynie do wytwarzania prądu niezbędnego do zasilania żarówek i akumulatora (przez prostownik). Ważnym elementem decydującym o napięciu na świecy, jest wielkość szczeliny między rdzeniem cewek a powierzchnią wirujących magnesów. Powinna ona być możliwie najmniejsza.

6 godzin temu, Croowab napisał:

p.s. Tu taka mała nauczka dla wszystkich aby używać narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem i używać narzędzi odpowiednio dla danej sytuacji.

Z tym zgadzam sie w 100 procentach. Jezeli nie masz wlasciwych narzedzi lepiej nie zabieraj sie za robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie mylilem.. cale zycie... internety tez sie myla, przepraszam.

 

magneto w j. angielskimoznacza wyłącznie prądnicę wytwarzającą prąd zmienny”

Edytowane przez Croowab

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos nieumiejetnie tlumaczy angielski opis ze slownika Merriam-Webster:

"especially : an alternator with permanent magnets used to generate current for the ignition in an internal combustion engine"

"Alternator z magnesami stalymi uzywany do generacji pradu dla zaplonu w silnikach spalinowych", 

czyli iskrownik: )

Albo wygooglaj sobie haslo:

"iskrownik in english" i zobacz co ci wyjdzie.

Ale bez napinki bo to tylko slowa czyli semantyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie odebraliscie tego jak jakas napinka. Nie nie

cale zycie myslalem ze kolo magnesowe a magneto to to samo...

ale to i tak nie zmienia tego ze prawie wszyscy potocznie mowia na to magneto... i sie to nie zmieni

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.10.2019 o 10:05, Croowab napisał:

Jak to co... nic;) 

czy sie myle?

Chyba masz racje. Ale ze sezon juz sie skonczyl, to wlasciciel motocykla ma wystarczajaco duzo czasu na przemyslenie tematu i poszukanie nowego walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...