Croowab Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Powodzenia! daj znak jak zrobia Ci takie cudo Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 W dniu 17.10.2019 o 21:06, Croowab napisał: Ew możesz wrzucić te "koło zamachowe" jak to nazwałeś, pewnie chodzi o magneto i je przyspawać.. To nie magneto tylko kolo magnesowe. Magneto to iskrownik, czyli urzadzenie do wytwarzania iskry w silnikach spalinowych o ZI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Wlasnie magneto i kolo magnesowe to to samo. Iskrownik to całkiem co innego, to co opisałeś. W sumie tez spełnia role kola zamachowego jak autor napisal. generalnie to mało wazne. jestem ciekaw efektów tych prac.. p.s. Tu taka mała nauczka dla wszystkich aby używać narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem i używać narzędzi odpowiednio dla danej sytuacji. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 6 godzin temu, Croowab napisał: Wlasnie magneto i kolo magnesowe to to samo. Iskrownik to całkiem co innego, to co opisałeś. W sumie tez spełnia role kola zamachowego jak autor napisal. generalnie to mało wazne. jestem ciekaw efektów tych prac.. Drogii i szanowny Croownab. Gdybys mial troche wiecej informacji na temat historii motoryzacji i rozwoju konstrukcji motocyklowych to bys wiedzial ze : Iskrownik motocyklowy Autor: Inż. Andrzej Moldenhawer <> Źródło: Młody Technik 3/1969 <http://www.mt.com.pl> W każdym prawie motocyklu podstawowym elementem, decydującym o jego sprawności, jest „magneto". Ta popularna nazwa określa iskrownik z warującymi magnesami stałymi, zdolny do wytwarzania okresowo wysokiego napięcia, które powoduje zapłon mieszanki w komorze spalania oraz wytwarza prąd zmienny o nieustalonej częstotliwości, napięciu i natężeniu, przeznaczony do oświetlania motocykla oraz do ładowania akumulatora. Chociaż w chwili obecnej najnowsze motocykle, między Innymi pokazana na pierwszej stronie okładki „Gazela", mają już tonę, nowocześniejsze urządzenia do wytwarzania prądu, popularne „magneto" użytkowane jest u nas nadal prawie w milionie motocykli, w silnikach do łodzi i innych agregatach, a w związku z tym warto zapoznać się. z jego działaniem. Iskrownik stanowi układ magnesów i cewki o dwóch uzwojeniach. Jedno z uzwojeń cewki wraz z układeim magnesów stanowi prądnicę, tzn. ruch magnesów indukuje w tym uzwojemu napięcie elektryczne. Prąd wytwarzany przez prądnicę Jest prądem o zmiennym natężeniu; jego częstość odpowiada prędkości kątowej obracającego się układu magnesów (a ta jest z kolei określana przez częstość obrotów wału silnika). Przepływ tego prądu indukuje więc napięcie elektryczne w drugim uzwojeniu cewki, przy czym cewka jest tak skonstruowana, że w tym drugim uzwojeniu powstaje wysokie napięcie, na zasadzie podobnej jak w zwykłym transformatorze. Iskrownik zaopatrzony jest jeszcze w specjalny przerywacz, który przerywa prąd w pierwotnym uzwojeniu cewki w chwili, gdy osiąga om maksymalną wartość. Pozwała to uzyskać możliwie wysokie napięcie w uzwojeniiu wtórnym, sięgające nawet kilkunastu tysięcy woltów. Na schemacie pokazano główne elementy „magneta". Prąd w uzwojeniu pierwotnym, przy zamkniętym przerywaczu, płynie poprzez masę do drugiego końca uzwojenia cewki, a równocześnie ładuje kondensator. Ponieważ jednak krzywka na wale w pewnym położeniu naciska na jedno z ramion przerywacza powodując jego rozwalcie, w układzie niskiego napięcia zanika gwałtownie przepływ prądu, wywołujący przez zjawisko indukcji powstanie napięcia w poszczególnych zwojach w układzie wysokiego napięcia. Stosunek tego wtórnego napięcia jest wprost proporcjonalny do stosunku uzwojeń napięcia niskiego i wysokiego. Ażeby uzyskać minimalne niezbędne napięcie do powstania łuku elektrycznego między elektrodami świecy, konieczne jest uzyskanie kilku tysięcy woltów. Ponieważ maksymalne napięcie w układzie niskiego .napięcia osiąga wartość 200 woltów, dlatego też stosuje się kilkadziesiąt tysięcy zwojów w części wysokiego napięcia, w celu uzyskania żądanych 8—12 tysięcy V. Tak duża ilość uzwojemia wymaga stosowania bardzo cienkiego drutu o izolacji lakierowej oraz przedzielenia po-szozególnych warstw zwojów dodatkowym materiałem izolacyjnym, ponieważ maksymalne napięcie pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami, graniczącymi z sobą na skrajach, osiągać może 1000 V. Ostatnie zwoje połączone są z kablem wysokiego napięcia i ze świecą, a całość jest dobrze izolowana. Ażeby zapobiec spalaniu się styków przerywacza, pomiędzy którymi powstaje łuk elektryczny o częstotliwości obrotów wału silnika, stosuje się kondensator spełniający niejako rolę akumulatora, który równocześnie zwSeksza napięcie w układzie niskiego napięcia w chwili rozwarcia styków. Dolna cewka posiadająca zwiększoną ilość grubego uzwojenia przeznaczona jest jedynie do wytwarzania prądu niezbędnego do zasilania żarówek i akumulatora (przez prostownik). Ważnym elementem decydującym o napięciu na świecy, jest wielkość szczeliny między rdzeniem cewek a powierzchnią wirujących magnesów. Powinna ona być możliwie najmniejsza. 6 godzin temu, Croowab napisał: p.s. Tu taka mała nauczka dla wszystkich aby używać narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem i używać narzędzi odpowiednio dla danej sytuacji. Z tym zgadzam sie w 100 procentach. Jezeli nie masz wlasciwych narzedzi lepiej nie zabieraj sie za robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Magneto to angielska nazwa iskrownika. Kolo magnesowe ktore autor watku sciagal z walu to ruchoma czesc pradnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Jak sie mylilem.. cale zycie... internety tez sie myla, przepraszam. „magneto w j. angielskimoznacza wyłącznie prądnicę wytwarzającą prąd zmienny” Edytowane 21 Października 2019 przez Croowab Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Ktos nieumiejetnie tlumaczy angielski opis ze slownika Merriam-Webster: "especially : an alternator with permanent magnets used to generate current for the ignition in an internal combustion engine" "Alternator z magnesami stalymi uzywany do generacji pradu dla zaplonu w silnikach spalinowych", czyli iskrownik: ) Albo wygooglaj sobie haslo: "iskrownik in english" i zobacz co ci wyjdzie. Ale bez napinki bo to tylko slowa czyli semantyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Chyba nie odebraliscie tego jak jakas napinka. Nie nie cale zycie myslalem ze kolo magnesowe a magneto to to samo... ale to i tak nie zmienia tego ze prawie wszyscy potocznie mowia na to magneto... i sie to nie zmieni Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Na temat nazewnictwa juzesmy sie powypowiadali, a co dalej z walem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Jak to co... nic;) czy sie myle? Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 W dniu 30.10.2019 o 10:05, Croowab napisał: Jak to co... nic;) czy sie myle? Chyba masz racje. Ale ze sezon juz sie skonczyl, to wlasciciel motocykla ma wystarczajaco duzo czasu na przemyslenie tematu i poszukanie nowego walu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.