Faveta Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) Witam, mam do państwa pytanie aczkolwiek wiem ze zaraz zostanę wyśmiany ze to przecież banalne i każdy powinien to wiedzieć itp. Lecz jako nowy użytkownik motocykla mam problem z ustawieniem odpowiedniego luzu łańcucha, ostatnio trochę go naciągnąłem ustawiając 2,5cm luzu na stopce centralnej, jak mówi większość poradników oraz taka jest większość postów w internecie. Problem w tym ze po takim naciągniecie po zestawienie ze stopki centralnej łańcuch wydaję się dość mocno naciągnięty a kiedy wsiądę na motor (przy mojej wadze 100kg napina się tak ze praktycznie nie ma luzu. Stąd też pytanie jak powinno się prawidłowo ustawiać luz w Bandicie, na stopce bocznej czy centralnej (stojaka niestety nie posiadam) ? I czy ewentualnie uwzględniając większa wagę raidera (100~kg) zostawiać troszkę większy luz ? Proszę o usunięcie jednego z tematów, gdyż zdublował się w niewyjaśniony sposób 😕 Edytowane 6 Września 2019 przez Faveta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Road Runner Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Regulujesz tak jak podaje instrukcja, czyli stawiasz motocykl na podstawce centralnej i ustawiasz luz łańcucha w połowie odległości między zębatkami tak, żeby wynosił 20-30 mm. To normalne, że po zestawieniu motocykla ze stopki centralnej i zajęciu miejsca za kierownicą łańcuch się naciągnie, ale tym się nie przejmuj. Tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faveta Opublikowano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 no własnie o dziwo manual (instrukcja) podaje żeby naciągać 20-30 mm na stopce bocznej 😕 i nie wiem kogo słuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Road Runner Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Jeżeli w tym modelu instrukcja nakazuje ustawienie luzu na stopce bocznej, to ustawiasz na bocznej. Chodzi mi o to, żebyś nie brał żadnych "poprawek" na obciążenie motocykla wagą kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 13 minutes ago, Road Runner said: Jeżeli w tym modelu instrukcja nakazuje ustawienie luzu na stopce bocznej, to ustawiasz na bocznej. Chodzi mi o to, żebyś nie brał żadnych "poprawek" na obciążenie motocykla wagą kierowcy. A jak łożysko zębatki zdawczej klęknie koledze to pokryjesz koszty naprawy? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Faveta Opublikowano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) https://ibb.co/GW4wC4v Tak podaje manual Edytowane 6 Września 2019 przez Faveta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Road Runner Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Nie spotkałem się nigdy w żadnym manualu ani serwisówce z informacją typu "Jeżeli kierowca waży ponad 100 kg, albo jeżeli jeździsz z pasażerem, to ustaw luz łańcucha większy o x centymetrów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Traktowanie manuala jako wyroczni to nie jest dobry pomysł. Skoro z kierownikiem na moto luz się całkowicie kasuje to co będzie podczas jazdy, kiedy siły oddziałujące na łańcuch są dużo większe? Wystarczy że przy dużej prędkości wjedzie w jakąś dziurę tak że tylny amor dobije. Resztę pozostawiam wyobraźni. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.