Jump to content
Patrickxj

Yamaha xj 600 benzyna w oleju silnikowym

Recommended Posts

Witam serdecznie!
Mój problem dotyczy xj600 z 2002 r. Po zakupie wymieniłem olej i po przejechaniu ok 150km zauważyłem, że stan oleju się podniósł. Gdzieś w czeluściach internetu znalazłem informację, że to może być wina paliwa w wężyku podciśnienia kranika. Wobec tego, założyłem przezroczysty wężyk i zobaczyłem, że podczas pracy silnika widoczna jest mgła z paliwa. Zamówiłem zestaw naprawczy i po jego wymianie w wężyku było jeszcze więcej paliwa niż przed wymianą membrany kranika. Zdecydowałem się na wymianę kranika na używany. Wymieniłem ponownie olej, kranik, ale w wężyku podciśnienia znów widać mgłę paliwową. Załamałem ręce... 
Czy jest możliwość, że benzyna w oleju to nie jest wina kranika, a ta niewielka ilość paliwa w przewodzie podciśnienia jest dopuszczalna? Może jest jakaś inna przyczyna przybywania oleju? Trochę trudno mi uwierzyć, że mam takiego pecha, że kupiłem drugi nieszczelny nieszczelny kranik. Pomocy koledzy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz kranika może też być problem z pływakami, dziurawe i zatopione i nie zamykają zaworków iglicowych lub same zaworki uszkodzone. Nie jeździj na rozrzedzonym paliwem oleju.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej zeby to był kranik. jezel Masz tam pozycje off, bo nie wszystkie miały to zamknij i obserwuj









Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie!
Mój problem dotyczy xj600 z 2002 r. Po zakupie wymieniłem olej i po przejechaniu ok 150km zauważyłem, że stan oleju się podniósł. Gdzieś w czeluściach internetu znalazłem informację, że to może być wina paliwa w wężyku podciśnienia kranika. Wobec tego, założyłem przezroczysty wężyk i zobaczyłem, że podczas pracy silnika widoczna jest mgła z paliwa. Zamówiłem zestaw naprawczy i po jego wymianie w wężyku było jeszcze więcej paliwa niż przed wymianą membrany kranika. Zdecydowałem się na wymianę kranika na używany. Wymieniłem ponownie olej, kranik, ale w wężyku podciśnienia znów widać mgłę paliwową. Załamałem ręce... 
Czy jest możliwość, że benzyna w oleju to nie jest wina kranika, a ta niewielka ilość paliwa w przewodzie podciśnienia jest dopuszczalna? Może jest jakaś inna przyczyna przybywania oleju? Trochę trudno mi uwierzyć, że mam takiego pecha, że kupiłem drugi nieszczelny nieszczelny kranik. Pomocy koledzy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno. W jakiej pozycji jest kranik?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Są 3 pozycje, ON, RES, PRI. Kranik jest na pozycji ON. 

Edited by Patrickxj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.tak ma by

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz ciśnienie sprężania z próba olejowa! 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wyniki pomiaru kompresji:
1cyl - 11bar
2cyl - 9,5bar
3cyl - 9,5bar
4cyl - 11bar

Próba z olejem:
1cyl - 13,5 bar
2cyl - 15 bar
3cyl - 15. Bar
4cyl - 15 bar

Edited by Patrickxj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...