GLIN4 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Okej to teraz kolejny problem. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa zawór wydechowy KIPS ? Zawór przestał mi się otwierać po kilku jazdach od remontu. Odkręciłem nawet tą dźwigienkę wychodzącą z prawej strony silnika od wałka siedzącego w cylindrze i po wkręceniu na 9/9,5 k obrotów dźwigienka ani drgnie. Czy problemu powinienem szukać w cylindrze, ustawić te wałeczki KIPSu czy moze zdjąć prawy dekiel silnika i zobaczyć co tam się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 A walkiem w cylindrze da się bez oporu poruszać? Powinien się wysuwać i wsuwać jakieś 15-20mm. Pod deklem nie ma się co za bardzo zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GLIN4 Opublikowano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Tak wałek w cylindrze chodzi praktycznie luzem ale ta dźwigienka wychodząca z dekla w ogóle się nie rusza podczas wkręcania na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Może silnik nie osiąga takich obrotów żeby ona się ruszyła,na jakie obroty się wkręca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GLIN4 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 9-9,5 tyś obrotów. Fakt, że mam dołożony obrotomierz elektorniczny, razem z licznikiem moto godzin. Oryginalne zegary niestety są zniszczone. Daję jednak 99% że ten licznik pokazuje dobrze obroty lub jedynie z niewielkim błędem. Od jakich obrotów powinien się otwierać KIPS ? Mam podejrzenie że może być dalej nie do końca dobrze z górnymi obrotami u mnie, ponieważ na pełnym gazie dalej kopci mam wrażenie trochę za mocno. Muszę jeszcze pomajstrować z dolotem powierza i sprawdzić jak się zachowuje ze zdjętym dolotem na samym gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GLIN4 Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Przed chwilą rozebrałem prawą obudowę silnika i wszystko stało się jasne. Otóż po zdjęciu dekla moim oczom ukazało się rozsypane w kawałki plastikowe kółko, które napędza mechanizm otwierania zaworu wydechowego. Wałek na którym osadzony jest mechanizm jest łożyskowany z obu stron. Okazało się, że rozsypało się łożysko zewnętrzne, te w obudowie - wszystko zaczęło stawiać opór lub stanęło całkowicie dęba no i puściło plastikowe kółko napędzające. Całe szczęście, że metalowy sworzeń blokujący te kółko nie wypadł i nie uszkodził nic w silniku - jeździłem tak kilka dobrych godzin 🤯 Muszę więc teraz zdobyć gdzieś takie kółko napędowe i wszystko powinno grać. Mam jeszcze takie pytanie. Ponieważ nie używam oryginalnego dozownika oleju do mieszanki, tylko samodzielnie mieszam olej do mieszanki, czy mogę przy okazji zdemontować plastikowe kółko napędzające pompę oleju ? - zaznaczone na obrazku: Zawsze to o jeden napędzany mechanizm mniej i mniejsze ryzyko podobnych akcji w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.