Skocz do zawartości

Gn 125 czarna swieca olej na tłoku


papi123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem drugi raz tłok i pierścienie a olej dalej jest na tłoku i świecy (swieca czarna sucha ) jak pogonie drogą szybciej to wypala trochę na kawę z mlekiem.
Ale wystarczy trochę luźniej pojechać postać trochę na luzie i już czarnieje. Głowica niby robiona uszczelniaczy wymienione (niestety z chińskiego zestawu).
Tłoka i pierścienie raczej nie obstawiam bo identycznie na dwóch kompletach na drugi komplet nawet szlifa zrboilem i kupiłem tłok nad wymiarowy - dalej olej na tłoku.
Podejrzewam uszczelniacze chińskie lub prowadnik zawora ssącego. Jak myślicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik za bogato ustawiony na wolnych, co w okresie docierania jest nawet pozadane.

Co to znaczy ze glowica "niby robiona", zajrzyj w kanaly ssacy i wydechowy silnika i napisz jak wygladaja lub zrob zdjecie.

Bardzo mozliwe ze olej cieknie miedzy zaworami a prowadnicami, albo miedzy prowadnicami i sama glowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik za bogato ustawiony na wolnych, co w okresie docierania jest nawet pozadane.

Co to znaczy ze glowica "niby robiona", zajrzyj w kanaly ssacy i wydechowy silnika i napisz jak wygladaja lub zrob zdjecie.

Bardzo mozliwe ze olej cieknie miedzy zaworami a prowadnicami, albo miedzy prowadnicami i sama glowica.

Głowica przed pierwszą wymianą tłoka - planowana czyszczona w zakładzie zajmującym się głowicami. Dałem im uszczelniacze (zamienniki) aby mi odrazu wymienili.Jak troche dam więcej powietrza na gaźniku to słabiej zapala. Jak wezmę np. wacik do uszu i po wykręceniu swiecy przejade nim tłok wacik jest w czarnym oleju. Zawór wydechowy suchy czarny patrząc od wydechu , zaś ssący trudno określić czysty ale czy jest na nim olej ciężko zbadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworow sa tylko dobre wowczas jesli prowadnice nie maja zbyt duzego luzu miedzy nimi i zaworami, trzeba to niestety jeszcze raz rozebrac i pomierzyc zeby miec pewnosc co jest problemem.

Moze byc sprawa luznych zaworow w glowicy, lub niewlasciwe skladanie / docieranie nowego tloka i zeszklony olej na sciankach cylindra - tylko tyle moja szklana kula mi pokazuje.

"Na oko" blyszczacy ladnie tuleja cylindrowa mowi o zeszklonym oleju, natomiast po rozebraniu glowicy mozna wlozyc gole zawory w prowadnice, wysunac do gory na 1/3 dlugosci i trzymajac za talerzyk zaworow ruszac nim na boki.

Jesli czujesz jakikolwiek luz prowadnice sa do roboty, a zawory do wymiany.

Naprawde odpowiedz daje przemierzenie trzonkow zaworow i otworow w prowadnicach mikrometrem i specjalna srednicowka, moze to dla ciebie zrobic zaklad naprawiajacy silniki ktory bedzie mial oprzyrzadowanie pomiarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworow sa tylko dobre wowczas jesli prowadnice nie maja zbyt duzego luzu miedzy nimi i zaworami, trzeba to niestety jeszcze raz rozebrac i pomierzyc zeby miec pewnosc co jest problemem.

Moze byc sprawa luznych zaworow w glowicy, lub niewlasciwe skladanie / docieranie nowego tloka i zeszklony olej na sciankach cylindra - tylko tyle moja szklana kula mi pokazuje.

"Na oko" blyszczacy ladnie tuleja cylindrowa mowi o zeszklonym oleju, natomiast po rozebraniu glowicy mozna wlozyc gole zawory w prowadnice, wysunac do gory na 1/3 dlugosci i trzymajac za talerzyk zaworow ruszac nim na boki.

Jesli czujesz jakikolwiek luz prowadnice sa do roboty, a zawory do wymiany.

Naprawde odpowiedz daje przemierzenie trzonkow zaworow i otworow w prowadnicach mikrometrem i specjalna srednicowka, moze to dla ciebie zrobic zaklad naprawiajacy silniki ktory bedzie mial oprzyrzadowanie pomiarowe.

Dzisiaj po nocy sprawdzam a sytuacja wygląda następująco. Wykręcam świece biorę lampkę i widzie - tłok akurat na samym dole, i po kładzi cylindra od góry w dół spływa kropla oleju i ogólnie od gory cylindra sączy się olej w dół. Ruszyłem rozrusznikiem otwarłem zawór ssący i widzę że jest na nim olej od środka.

Natomiast zawór wydechowy suchutki czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz odpowiedz skad olej cieknie.

O tyle dobra sytuacja ze cylindra nie trzeba sciagac.

Ale prowadnice zaworu ssacego trzeba bedzie wymienic i liznac gniazdo.

Warto glowice dac do warsztatu ktory umie te prowadnice wymieniac bez uszkodzenia glowicy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...