Skocz do zawartości

Kiedy po zdaniu prawa jazdy nabywa się uprawnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam wszystkich!

Jestem nowy w świecie motocykli i na tym forum, świeżo po zdaniu prawa jazdy na kat. A (PJ na B od 11 lat).

Jako że motocykl stoi przygotowany i czeka w garażu, komplet ciuchów czeka na przetestowanie, a kumpel ciągnie w Bieszczady pytanie moje pewnie standardowe (ale odpowiedzi nie znalazłem...) - kiedy uzyskuję uprawnienia do kierowania motocyklem? Wiem, że nie zaraz po zdaniu egzaminu, z tego co wiem to właściwie w momencie kiedy zaczyna istnieć dokument, jednak jak mogę się dowiedzieć że ten moment nastąpił? Na platformie info-car mam informację, że dokument został zamówiony, jednak nic więcej. Z tego co wiem kiedyś można to było sprawdzić w CEPiKu (czy kierowca ma uprawnienia) ale teraz to chyba nie działa.

Mam nadzieję że nie zjecie mnie za niecierpliwość, ale chyba każdy kto zda już nie może się doczekać żeby ruszyć w trasę.

Pozdrawiam!

Zadzwoń do Wydziału komunikacji, tam gdzie będziesz odbierał prawko i się dowiedz czy jest czy nie. Jeżeli widnieje info że "zamówione" tzn. że dopiero drukują a to znaczy że dokumentu nie ma jeszcze w systemie np. Policji :D

Jak mój syn zdał egzamin, też go (co zupełnie zrozumiałe) dupsko swędziało, więc pytaliśmy tu i ówdzie. Wyszło wtedy (prawie 10 lat temu-jak ten czas zapie**ala), że uprawnienia ma, ale nie ma dokumentu, i grozi mu mandat tylko za brak blankietu. Ale nie przetestowaliśmy tego na własnym grzbiecie, bo okazja się nie trafiła, a pierwszy raz wyjechał, jak jechał po odbiór prawka do urzędu. I nie wiem, jak to w świetle prawa jest dzisiaj.

Może rozsądniej poczekać...

Dzięki za odpowiedzi. A wiadomo że rozsądniej...:) Ale lekarz na badaniach powiedział jedno - motocykl z rozsądkiem ma mało wspólnego.