Skocz do zawartości

Błąd wtryskiwacza podczas odpalania


sendip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
na wstępie mały OFFTOPIC, chciałem się przedstawić i z wszystkimi przywitać.
Jestem właścicielem skutera KYMCO Downtown 300i. Jest to mój trzeci skuter i choć serce zerkało w kierunku "normalnego" motocykla to jednak walory praktyczne skuterów przeważyły i od 10 lat jeżdżę (przeważnie) skuterami.
Forum nie jest mi obce, dość systematycznie przeglądam niektóre wątki niemniej jest to mój pierwszy post na tym forum a więc debiut.

DO RZECZY:
Podczas uruchamiania silnika czasami (ostatnio coraz częściej) silnik się nie uruchamia i wyskakuje błąd nr 33. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Błąd nr.33 W instrukcji jest to opisany jako błąd wtryskiwacza spowodowany cytuję za instrukcją:
● Faulty Fuel injector Ω range (9.945~13.5Ω)
● Loose or poor connection on injector
● Open or short circuit on injector wire
● Faulty fuel injector

W trakcie kolejnych prób odpalenia nie słychać pompy paliwa, wciąsz wyświetla się błąd i oczywiście silnik nie odpala.
Jednak po skasowaniu błędów (jest taka manualna procedura) wszystko wraca do normy:
po przekręceniu kluczyka w stacyjce odzywa się pompa paliwa i silnik najczęściej się uruchamia, po uruchomieniu pracuje poprawnie, normalnie przyspiesza i nie słyszę żadnych niepokojących odgłosów.
Wszystko wskazuje na to, że wtryskiwacz jest OK skoro bezbłędnie pracuje przez wiele kilometrów.
Problem pojawia się podczas uruchamiania.

Zdarzyło się ostatniego lata ze dwa razy, że zgasł mi podczas jazdy. Błąd wywaliło ten sam. Procedura manualnego kasowania błędów i tym razem zadziałała.

Podejrzewam, że coś się dzieje z elektryką.
Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem lub ma jakiegoś pomysła?

Będę wdzięczny za wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na szczęście mam motki na gaźnikach, ale:

-sprawdź w instrukcji, czy na forach jaką rezystancję powinien mieć wtryskiwacz Kymco

-jak się dowiesz to omomierz (nawet marketowy za 15zł) i sprawdź opór na samym wtryskiwaczu,

jak jest w normie to:

-odłącz aku i przeczyść WSZYSTKIE kostki połączeniowe..

Ja używam spray "Kontakt" i deformuję delikatnie wszystkie wtyczki, aby wchodziły w gniazda "na chama".

 

Nie znam wtryskiwaczy w Kymco, ale sam naprawiałem w swoich Cytrynach i ta technologia działała.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...