Skocz do zawartości

Gilera Zulu 2001 problem techniczny


Gilera 50
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam kilka problemów z motorkiem. Opiszę je tutaj. Proszę o pomoc.

 

Motor: Gilera Zulu 2001r. 50cc (mieszanka oleju z paliwem do zbiornika (dozownik wyłączony ze względów bezpieczeństwa)

 

 

1. Jeźdżę motorem długie trasy cały czas 50km/h na godzinę, rzadko zmieniam biegi, wracam do domu po długiej trasie około 20km, następnego dnia próbując odpalać na kopkę (brak rozrusznika) czuję opór jakby się zapiekło coś, nie mogę kopnąć, dopiero po "rozruszaniu" da się kopnąć normalnie (po 10 próbach kopnięcia, wcześniej zapieczone). O co tu chodzi. Im dłuższa trasa tym bardziej się zapieka kopka (coś w środku), nie pisałem o tym wcześniej bo zawsze ją rozruszałem i działało i zazwyczaj moje trasy są krótkie to nie występowało to.

Ostatnio miałem rekord trasę długości (taka sama prędkość, długi dystans) nie wiem czy przy długim dystansie, ale z większą częstotliwością zmiany biegów tak samo by się działo jak opisywałem wyżej.

Następnego dnia oczywiście zapieczona kopka, ale "rozruszałem" i pojechałem, ale bieg 1 wrzuciłem i AMEN (nie wiem czy to są powiązane problemy, ale mówię jak było po kolei, być może to dwa różne problemy, albo jeden napędził drugiego), żadnego innego biegu nie mogę wrzucić, nie mogę również wrzucić na luz. Motor mogę odpalić wyłącznie jak mam koło tylnie w górze, jest na pierwszym biegu i nic się nie da zrobić.

 

Skrócona historia:

1. Chciałbym wiedzieć dlaczego po każdej dłuższej jeździe z małą częstotliwością zmiany biegów kopka mi się blokuje przy następnym dniu jak próbuje odpalić. Spieka się czy jak to nazwać.

 

2. Dlaczego od ostatniego czasu nie mogę nic zrobić ze zmianą biegów, jest bieg pierwszy i amen, ani w górę, ani w dół, jaki może być powód.

 

3. Dziwna sytuacja gdy teraz motor mi stoi, przy odpalaniu (rzadko) co 3 tygodnie mniej więcej, za każdym razem leci mi z tłumika sam nie wiem co to jest, (woda, woda z benzyną) z litr jakiejś płynnej cieczy w kolorze czarnym (ciemnym) i śmierdzi paliwem. Daje gaz i coraz więcej , wyleci jak mówiłem na oko z litr albo mniej czegoś (głos motoru przytłumiony przez to) i motor chodzi normalnie i głośno jak to wyleci. O co chodzi?

 

Bardzo proszę o pomoc w trzech moich problemach opisanych wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

2 . źle zdystansowana skrzynia , wyj**ane łożysko , coś pokrzywione w wyibieraku bez rozbiórki trudno ocenić

3. jak mułowato jeździsz to zbiera się olej z benzyną w dyfuzorze i tłumiku to może być to albo upg i płyn chłodniczy leci ...

 

tam na 90% jest źle silnik poskładany , źle zdystansowane kartery albo coś skrzywione bo kopka i biegi to problem powiązany

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...