Sosik93 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Witam wszystkich.Mam Kawasaki KX 125, roczniki 1999; jak coś to jest to full cross. A problem jest następujący: wczoraj jechałem nim drogą asfaltową (bez żadnych dziur w nawierzchni), przy w miare dużej predkosci (jak na tego crossa), obroty wysokie, bieg piąty lub szósty (ma 6 biegów ogólnie). I NAGLE silnik zgasł.. Chciałem odpalić, ale kopka ani drgnie, zablokowała się; paliwo w baku jest. Jak wrzucę luz to koło tylne normalnie się obraca, biegi wskakują prawidłowo (na już wyłączonym silniku próbowałem). Dodam, że wcześniej (od kiedys mam ten motor, czyli 2 tyg.) kopka sie troche ślizgała przy próbie odpalania moto. Mieszanka paliwowa wlewana była wczoraj, przed jazdą - najpierw proporcja 1:34, póxniej dolałem troche paliwa i wyszło może w sumie 1:40, bo bardzo ciezko go było odpalic, a jak odpalił to mocno kopcił z wydechu (czytałem, ze producent zaleca mieszanke 1:32 do KX 80 i KX 100, nie znalazłem info o KX 125). Wczesniej wczoraj jeździłem ok. 2 godzin i motor normalnie wkręcał się na obroty jak zwykle. Czasami musiałem go kilka razy kopnąć zeby odpalił, co wczesniej raczej sie nie zdarzało na ciepłym silniku, jezeli to wgl ma jakieś znaczenie. I teraz moje pytania: jak myślicie, co się stało? Co jest do wymiany? Albo inaczej - co mam zacząć rozbierać? Bo czytałem na tym i innych forach, jak ludzie mieli podobne (ale nie identyczne) problemy, i radzono im, że to moze być uszkodzony tłok, korba, cylinder, zawory, łożyska, trybo z kopki.. Dosłownie wypisywali niemal wszystko. Kolega mi radził, żeby zacząć od rozkręcania kopki, ale z kolei gdzieś na forum czytałem, żeby tak nie robić, bo można tylko pogorszyć sytuację, jak to nie bd problem z kopką... Co byście mi radzili w tej sytuacji zrobić? Od czego zacząć? Z góry dzięki za każdą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Zacząć od Powitalni powinieneś. Ładnie się wszystkim przedstawić. W problemie z motocyklem to powinieneś wrzucić wysoki bieg, 5 lub 6 i zobaczyć, czy koło obraca silnik. Jeżeli tak, to mechanizm rozruchu przejrzeć. Jeżeli nie, to zatarty silnik i czeka cię naprawa główna. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Witam wszystkich.Mam Kawasaki KX 125, roczniki 1999; jak coś to jest to full cross. A problem jest następujący: wczoraj jechałem nim drogą asfaltową (bez żadnych dziur w nawierzchni), przy w miare dużej predkosci (jak na tego crossa), obroty wysokie, bieg piąty lub szósty (ma 6 biegów ogólnie). I NAGLE silnik zgasł.. Chciałem odpalić, ale kopka ani drgnie, zablokowała się; paliwo w baku jest. Przyczyna: Silniki 2t nie lubią utrzymywania wysokich obrotów przez dłuższy okres czasu. Zatarłeś silnik czeka cie remont.Możliwe skutki:- Piec spuchł i zatarł sie tłok w cylindrze. > Do roboty góra (top-end), czyli cylinder + tłok (kolejna sel tłoka lub nowy tłok sel a, regeneracja nicasilu lub nowa tuleja - mechanik podpowie co dalej z tym robić)- Padło łożysko na korbie > rozebranie całego silnika i zrobienie wszystkiego tak żeby miało ręce i nogi. - Padły podpory wału > Procedura J.W Co to kopki która przeskakiwała, pewnie mechanizm masz w stanie porównywalnym do mojej kondycji za 60 lat. Co do ciężkiego palenia na zimnym, mała kompresja = słabe odpalanie, po odpaleniu nabiera wszystko temperatury i zwiększa obietosc i przez to sie uszczelnia.Lub złe ustawienie gaźnika. Badz co bądz, będziesz musiał rozbić skarbonkę. Co robić? Patrząc na Twoją wypowiedz i panikę,nie masz pojęcia jak zbudowany jest silnik 2t i jak działa. Oddaj motor do serwisu bo bez zaplecza odpowiednich kluczy oraz ściągaczy (magneta, blokady sprzęgła, ściągacza sworznia tłoka i wiele innych nie zrobisz za wiele. Edytowane 28 Września 2017 przez stanio50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.