Skocz do zawartości

Honda pytanie o moduł zapłonowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie,

 

Mam takie pytanie. Posiadam Honde XLR 125 r. Mój stary moduł szwankuje, kupiłem nowy ktory jest od hondy cg 125 ale podobno pasuje do mojego modelu. Układ pinów jest nieco inny niz w tym co mam obecnie (Tzn układ kostek jest ten sam ale pod pinami sa inne podlaczenia) i teraz mam dwa pytania:

 

Od czego jest zielono-biały przewód? Bo wszystkie inne wiem od czego sa a ten niestety nie. Szukałem w necie schematu podlaczenia starego modulu ale nic niema na ten temat. Nowy moduł powinien byc podpiety tak:

 

https://ibb.co/mApGNQ

 

Natomiast mój stary moduł wyglada tak (Jest to shindengen CI656A). Czy ktos moglby mi pomoc i napisac jak podlaczyc nowy moduł pod stare kable? Bardzo proszę o pomoc i dziekuje. Powoli trace siły bo przepatrzylem juz wszystkie kable czy niema przebic, wymienilem kilka elementów i został tylko moduł a niechcialbym go uszkodzic. Ps. Kody kabli w chondzie sprawdzalem i niema nic o zielono/bialym przewodzie.

 

Stary moduł z podłaczeniem:

 

https://ibb.co/jQHaGk

 

Prosze o pomoc:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopobnie będzie to sensor biegu neutralnego. Jak dobrze to wyczytałem ze schematu xl125/xr125. Wiem ze to nie ten sam model, ale ten modul ma też na niego miejsce pod pinem nr5.

Bardzo dziekuje za odpowiedź, to jak to podlaczyć do tego nowego modulu bo juz sie pogubilem? z Tego co widze w rozpisce na nowym module niema miejsca dla przewodu od neutrala a jednak w starym module był podpiety do CDI? :(

Edytowane przez Marcin Wlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jeszcze co do tego neutrala pewny, ale zaraz dokładnie rozkminie te dwa schematy i rozrysuje.



Z tym neutralem to był błąd, ale ogółem kable w kostce w kable masz w dobrych pozycjach tylko mam wahania co do tego różowego, bo nie ma go w schemacie, ale możliwe ze jest to dodatkowa masa nie oznaczona na schemacie.

post-85979-0-50295900-1503576719.jpg

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo super bardzo dziękuje za pomoc! Mam jeszcze pytanie bo podlaczylem w zeszly weekend inny najtanszy modul 4T tez na prad zmienny i silnik krecil rozrusznikiem ale nie odpalał. Czy jest mozliwosc ze jesli ten rozowy kabel nie jest masa to moze on byc niepotrzebny? w sensie na schemacie bylo tak samo jak do tego modulu nowego ktory wrzucilem na poczatku postu, tez byly dwie masy. Czy jesli sie okaze ze mam tylko jeden masowy kabel to mozna jakby zrobic z jednego dwa i podpiac pod dwa piny? Czy zdarzaja sie takie sytuacje?

 

Znalazłem jeszcze cos tkaiego: http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/HondaWireColors.htm

 

niestety niema tu nic o "pink" kablu. Przeprszam za tyle pytan ale walcze z motocyklem od dwoch miesiecy. Wymienione duzo czesci i ostatnia to moduł a niechce go spalic:(

Edytowane przez Marcin Wlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazyłem jeszcze jedną zagadke pin 2 z 5 musiałbyś chyba zamienić chodzi o czujnik stopki bocznej (odcina iskre). Przeglądając to dokładnie to kolejność tych kabli powinna być zamieniona. A chodzi głównie o to w tych dwóch kablach że nie będzie iskry jeśli ich nie zamienisz, ale obstawiam że nadal nie będzie odpalał, a przemieniając te kable iskra powinna się pojawić jeśli masz sprawny czujnik stopki bocznej. Ale nadal zastanawia mnie różowy kabel wygląda na (ładowanie). I wtedy caly schemat troszkę się zmieni.

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie znalezłem schemat instalacji do mojej hondy i tak sie zastanawiam moze Ci opisze co sie dzieje: Motocykl od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje tzn. czasem jedzie 10 km i jest ok a czasem co 200 metrów odcina mu zapłon. Odcina go nie tak jakby brakowalo paliwa ale poprostu gasnie w jednej chwili. Co sprawdzilem: wszystkie przewody czy nie sa przetarte, wymienilem regulator, akumulator, cewke razem ze swieca, sprawdzilem czujnik stopki bocznej (odlaczalem ja rowniez), w weekend sprawdzilem stator, impulsator i przewody. Generalnie sprawdzilem chyba wszystko a objaw czasem miesiac nie wystepuje a czasem przez caly dzien jest meczarnia bo co chwiile gasnie i nieda sie jechac. W przeciagu 3 miesiecy 2 razy padł mi bezpiecznik od swiatel a raz swiatla swiecily sie caly czas mimo ich wylaczenia wyłacznikiem przy manetce. Myslałem ze to moduł CDI ale motocykl odpala idealnie tylko ostatnio jest tak ze pochodzi 3 minuty i gasnie identycznie jak podczas jazdy. Spojrz na ten schemat: http://www.xrv.org.uk/forums/members/mad-mitch-albums-honda-xlr-125-wiring-diagram-picture11859-honda-xlr-125-loom.jpg do tylnego swiatla idzie rowniez G czyli uziemienie. Czy myslisz ze moze tutaj byc problem ze np styku niema z zarowka jak plynie prad to kabel sie nagrzewa i odcina zaplon? bo wedlug schematu ta sama masa idzie rowniez do CDI. Co sadzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moduł od CG nie będzie działał w tej XL.

dlaczego?:>

 

dlaczego?:>

http://sklep.olekmotocykle.pl/dze-modul-zaplonu-cdi-honda-xl-125r-xlr-12597-02-cg-125-crf-230,644077.html

 

Zobacz opis w sklepie, zaplon ktory kupilem jest tanszy ale ma takie same oznaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...