Skocz do zawartości

Jaki regulator napiecia do Honda Blackbird


Rekomendowane odpowiedzi

Nowy regulator zamontowany, postawiłem na Ducati Energia, ponieważ doszedłem że to jego miałem w 900stce zamontowane i spisywał się dobrze.

Ładowanie jest wzorowe. Jednak strasznie się grzeje, przejadę paręnaście km i jest tak mocno rozgrzany, że nie idzie dotknąć go palcem na dłużej jak 2 sekundy. To normalne? Załączam fotki, na których widać gdzie jest zamocowany, nie wiem czy tak jest oryginalnie w Xach...

Myślałem żeby dać go troszkę niżej żeby lekko wystawał i łapał powietrze od koła i z pod owiewki...

Dałem też pastę do procesorów.

post-51690-0-32036900-1499796465_thumb.jpg

post-51690-0-83265800-1499796473_thumb.jpg

Edytowane przez Witcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ja zrobiłem i się sprawdza/sc28/95...

 

- wymiana żółtych kabli od samego statora na grubsze/teflon2.5mm2, stare są ,,wygrzane,, a jak nie wierzysz to dotknij je po jeździe

 

- wywalenie wszystkich kostek na torze ładowania łącznie z wejściem do regla - musisz obciąć plastik na reglu aby mieć dostęp do pinów, sam widzisz jak on się grzeje i tylko kwestia czasu jak upalisz styki, konektorki po zamontowaniu DOKŁADNIE zalewasz cyną i na to osłona termokurczliwa która gwarantuje izolację i sztywność

 

-sprawdzenie połączeń masowych, minus z aku kończy się na body pieca a potem dalej ,,idzie,, przez śruby mocujące go do ramy - styki tam mogą być zaśniedziałe - konieczny dodatkowy bajpas minusa na ramę

 

-wywalenie regla poza owiewki na,,świeże powietrze,, plus do tego dość duży radiator z pastą

 

-pilnowanie stanu aku zwłaszcza poziomu elektrolitu/nie wierz w ,,bezobsługowość,,

 

-zamontowanie cyfrowego wskaźnika napięcia ładowania, który zawczasu poinformuje o niedomaganiu elektryki

 

Mam tak u siebie i od dwóch lat nie mam problemów z ładowaniem, regler ma się grzać bo taka jest w tym układzie jego praca ale trza mu dać też możliwość oddawania ciepła a fabrycznie jego umiejscowienie wg mnie jest bez sensu

 

....udanej roboty...mam ducati energia i go polecam...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie wywaliłem kostkę która wchodziła w regulator i wpiąłem kabelki na wsuwki bezpośrednio w regulator... Mam to jeszcze zalutować cyną? w regulatorze?

Mam zamiar właśnie wysunąć go troszkę na dół żeby wystawał z owiewki... A ten dość duzy radiator z pastą to jak, gdzie? przyczepić po drugiej stronie blaszki, do której będzie przykręcony regulator?

Edytowane przez Witcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja zalałem całe cyną gdyż powierzchnia styku konektorów dla tamtego amperażu jest za mała, poza tym silnik generuje takie drgania że to połączenie nie jest elektrycznie stabilne.

 

Dodatkowo to złącze narażone jest na wysoką temperaturę co przyspiesza utlenianie styków a lut zabezpiecza przed tym zjawiskiem.

 

Regulator na początku umieściłem między lagami pod owiewką ale skok przedniego zawieszenia dobijał nim do błotnika więc go przeniosłem z radiatorem po rejestracyjną tablicę.

 

Wymiar radiatora/ceownik/Al jest równy tablicy, która jest do niego przykręcona. Wysokość jego wynosi około 5 cm.

 

PS. Nie znam konstrukcji Twojego moto więc nie doradzę gdzie można by go umieścić/regler...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety robiłem regulator z kolegą dzisiaj i nie zalutował stykó, jest trochę starszego pokolenia i ma swoje poglądy, jak uważa cos za bezsensowne to mu się nie przetłumaczy... A nie poprawie bo z wierzchu dał silikon bezbarwny żeby wody nie naleciało do ,,wtyczki" gdzie są piny, bo daliśmy ogólnie regler nizej, blizej kola i na dodatkowy spory kawał aluminium zeby odprowadzał ciepło, a z drugiej strony tej blachy przymocowaliśmy na śrubę jakis radiator, któy znalazłem na złomie. Moze zda egzamin, jak sie poprawi pogoda to potestuje...

A moglbys podeslac fotki jak to wyglada u Ciebie?

Edytowane przez Witcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy regulator zamontowany, postawiłem na Ducati Energia, ponieważ doszedłem że to jego miałem w 900stce zamontowane i spisywał się dobrze.

Ładowanie jest wzorowe. Jednak strasznie się grzeje, przejadę paręnaście km i jest tak mocno rozgrzany, że nie idzie dotknąć go palcem na dłużej jak 2 sekundy. To normalne? Załączam fotki, na których widać gdzie jest zamocowany, nie wiem czy tak jest oryginalnie w Xach...

Myślałem żeby dać go troszkę niżej żeby lekko wystawał i łapał powietrze od koła i z pod owiewki...

Dałem też pastę do procesorów.

 

Przerabiałem kiedys temat z reglem u siebie,bo miałem podobny problem. To ,że kupiłeś drogi markowy regler,wcale nie gwarantuje tego,że się nie spali za jakiś czas. Ja miałem POWER...coś tam za 362 zł i poszedł z dymem w ktoryś upalny dzień. Więc doszedłem do wniosku,że po co przepłacac...kupilem jakiś chinski uniwersalny regler ,(3 zółte,czerwony i czarny) i śmiga już 3 rok!! Jednak zalożyłem na regler wiatraczek komputerowy ze starego Peceta,i powiem Ci ,że sprawdza się to perfekcyjnie. .Chłodzenie ma ciągle po przekreceniu kluczyka w stacyjce,a prądu pobiera tyle co nic :). Proponuje jeszcze wywalić kostkę i polutowac przewody,i odizolowac koszulkami termokurczliwymi. Blackbird XX to sprzęt nie najnowszy,a takie rozwiazanie napewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to bede musial pokobinowac z tym wiatraczkiem. A jak to masz zrobione bo rozumiem ze obudowa wiatraczka nie moze dotykać żeberek regulatora?



NO I LIPA. Wczoraj troche pojezdzilem i bylo ok. Dzis bylem odpalic moto, rozgrzewałem je na ssaniu ( 1,5 tys obrotów ) i przy okazji mierzyłem ładowanie, na swiatlach krótkich i długich 14,8 bez swiateł 14,99... Odszedłem na pare sekund, patrze idzie dymek z regulatora... Szybko wyłączyłem. Moto chodizło 3 minut może a regulator byl nagrzany jak cholera...

Nigdzie niczego nie widziałem nadpalonego. Jedynie wsuwki które są na 3 zółtych kablach od altka zrobiły się w środku nie wiedziec czemu zielone ( jakby zielony nalot ) a kabelki od plusa i minusa od aku miały normalny kolor...

Jeden z oltych przewodow byl lekko przetarty, moze dotknal masy gdzies, np blachy mocujacej i zaczel osie kopcic? Ale to raczej by byl w tym miejscu osmolony ten przewod albo blacha... A nie było zadnych sladow...

Eeeh k*rw* :/ juz nie wiem co jest grane.. Mam nadzieje ze sie nie spalil nowy regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon którym zalaliście konektorki nie śmierdział octem ?

 

Jeśli tak to podczas twardnienia tego specyfiku wydziela się kwas octowy a miedź nie lubi takich ,,sąsiadów,,/koroduje, dodatkowo po części taki sili przewodzi prąd/zwarcie.

 

Jeszcze raz Ci piszę - wywal stare żółte kable i zastąp jest grubszymi, są wygrzane a przyczyną tego jest to, że ich przekrój jest niewiele większy od uzwojenia altka/2x0.8mm/faza a więc prawie tak samo grzeją się jak stator.

 

Pomysł z wiatraczkiem jest ok, tylko żeby on w czasie mokrej jazdy nie ,,łyknął,, wody...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, nie wąchałęm go, niestety kabli sam nie zmienie, ale jak go oddam do elektryka to powiem zeby to zrobil..

 

Tu masz opis co zrobiłem i proponuję zrobić to samo

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162156-regulator-napiecia-triumph-podlaczenie-zamiennika/page-2

 

/post 5 marca 2016/21.47 ale warto przeczytać cały wątek/

 

PS - Przypuszczam, że elektryk nie zdemontuje altka tylko zmieni je od dekla a to dla mnie to żadna wymiana.

 

Ale może się mylę...co do elektryka...

 

Tyle w temacie... :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to bede musial pokobinowac z tym wiatraczkiem. A jak to masz zrobione bo rozumiem ze obudowa wiatraczka nie moze dotykać żeberek regulatora?

 

NO I LIPA. Wczoraj troche pojezdzilem i bylo ok. Dzis bylem odpalic moto, rozgrzewałem je na ssaniu ( 1,5 tys obrotów ) i przy okazji mierzyłem ładowanie, na swiatlach krótkich i długich 14,8 bez swiateł 14,99... Odszedłem na pare sekund, patrze idzie dymek z regulatora... Szybko wyłączyłem. Moto chodizło 3 minut może a regulator byl nagrzany jak cholera...

Nigdzie niczego nie widziałem nadpalonego. Jedynie wsuwki które są na 3 zółtych kablach od altka zrobiły się w środku nie wiedziec czemu zielone ( jakby zielony nalot ) a kabelki od plusa i minusa od aku miały normalny kolor...

Jeden z oltych przewodow byl lekko przetarty, moze dotknal masy gdzies, np blachy mocujacej i zaczel osie kopcic? Ale to raczej by byl w tym miejscu osmolony ten przewod albo blacha... A nie było zadnych sladow...

Eeeh k*rw* :/ juz nie wiem co jest grane.. Mam nadzieje ze sie nie spalil nowy regulator.

 

Normalnie zrobiłem tak jak w komputerze jest. Wiatraczek jest od góry przykrecony do żeberek regulatora. Jak chcesz to zrobię zdjęcie i Ci wrzuce.

Zasilanie wziąłem z przewodów ,które ida do tylnej lampy. Woda tam nie dojdzie,bo po 1 ,regulator mam zaraz pod siedzeniem wiec wysoko,a 2 to jest oslonięty plastikowym zadupkiem. Pomyśl nad tym rozwiazaniem,szczerze to Ci Polecam. Tylko musisz znaleśc odpowiedni wiatraczek na 12V bo są różne,a montaz jest banalnie prosty i zajął mi może z 20 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam koledzy za podpowiedzi. Skontaktuje sie z elektrykiem i powiem ze warto założyć nowe kable... I zobaczę jak skończy robi, moze regler nie będzie sie juz grzał, a jeśli tak to założę ten wiatraczek. Myślałem ze musi byc w jakiejs odległości od regulatora, bo balem sie ze moze stopic plastik...

Ogólnie zdziwilo mnie ze na tym nowym reglerze zrobilem juz ze 100 km i dzialalo normalnie wszystko, a wczoraj odpaliłem i po 2 minutach zrobił sie gorący i zaczął kopcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam koledzy za podpowiedzi. Skontaktuje sie z elektrykiem i powiem ze warto założyć nowe kable... I zobaczę jak skończy robi, moze regler nie będzie sie juz grzał, a jeśli tak to założę ten wiatraczek. Myślałem ze musi byc w jakiejs odległości od regulatora, bo balem sie ze moze stopic plastik...

Ogólnie zdziwilo mnie ze na tym nowym reglerze zrobilem juz ze 100 km i dzialalo normalnie wszystko, a wczoraj odpaliłem i po 2 minutach zrobił sie gorący i zaczął kopcić...

Grubsze i nowe przewody to dobry pomysł. Sam byś to ogarnął,nie jest to takie trudne, radziłbym Ci również wywalić kostkę i zlutować przewody,jak pisałem wczesniej.

A ten plastik,się nie stopi,to jest specjalny plastik odporny na wysokie temperatury,przecież procesor w komputerze też się nagrzewa do wysokich temperatur.

Sprawdz czy regler,który kupiłeś jeszcze zyje ,mam nadzieje,ze się nie usmażył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...