Skocz do zawartości

Remont ktm 620 rxc /sx


Demonklx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rok temu kupiłem Ktm 620 rxc z roku 1998 amerykańska wersja europejskiej wersji sx czyli ostrzejszy wałek mapa zapłonowa i waga z 120 kg serwisówce jest napisane 117kg ale mi się wydaje ze ma więcej do sedna polatałem trochę i słyszę już pukanie korby i kopci czyli czas na remont wiadomo jak będę rozpoławiał to już wszystkie łożyska będą nowe a jak mam kupić nowa korbę i robić nikasil tłok nowy to może by trochę tego ktm podkręcić i tak muszę wydać kasę na części i robociznę zakucia wału sprawdzenia i planowaniu głowicy i tu zaczną się pytania do was

 

1 Szukałem korbowodu wossnera i prox i jak reklamują to piszą że pasuje do ktm sc 620, sxc 625 i 640 a z tego co czytałem to ktm 620 ma prawdziwą pojemność 609 a ktm 625 sxc czy tez 640 ma prawdziwą pojemność 620 a tłoki do wszystkich trzech modeli są te same przynajmniej od wossnera czyli 101 mm a różnica pojemnościowa jest na skoku tłoka czyli na korbowodzie musi być trochę dłuższy i tu jest pytanie , czy korbowód od ktm 625 ,640 podejdzie do wału 620 czy będzie większy skok tłoka czy ja się mylę i niema różnicy na korbowodzie tylko na wale może mi ktoś to wyjaśnić kto robił te motory .

 

2 czy cylinder od ktm 660 smc podejdzie do silnika sc bo na zdjęciach wygląda tak samo a nie mam porównania w rzeczywistości jak to wygląda wiem tylko ze ma średnice 102 mm .

 

3 jeśli cylinder od ktm 660 nie podejdzie czy jest możliwość zatulejowania cylindra oryginalnego na średnicę 102mm a może jest możliwość zrobienia nowego nikasilu na starym cylindrze na średnice 102 mm co bym wolał bo i tak te same prawie pieniądze tłoka 101mm jak 102mm i była by większa pojemność

 

4 głowice muszę robić planowanie i uszczelniacze wymienić zastanawiam się czy nie kupić nowych zaworów od głowicy hf i nie wstawić w starą głowice czy w ogóle podejdą niby czytałem że różnią się tylko zaworami te głowice a może lepiej od razu kupić całą dobra głowice hf jeśli w ogóle taka dostane

 

5 od jakiego modelu ktm szukać lepszą zawieche bo mam wp 43 tylko nie jakieś 4 komorowe co ceny są z kosmosu a może w cale nie ruszać lag ale czytałem ze na zawieszeniu 525 lepiej się prowadzi motor ale nie wiem dokładnie jakie podejdą podajcie mi dokładna nazwę od czego i jakiego szukać i czy nie będzie dużo kombinowania

 

to by było chyba na razie wszystko z pytaniami plan jest taki ze z motoru 55 kM chce wyciągnąć ponad 65 KM a nie chce mi się żyda szukać na ten smelc jak zrobię to może parę lat polatam a za 4 tys lepszego nic nie kupie a tu będę miał nowe części w silniku

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Korba i tłok od 620 625 i 640 są takie same, wszystkie mają pojemność 625 ccm

2. Tak cylinder podejdzie do tych samych karterów

3. Sprawdź dostępność nadwymiarów, dostępność i cenę uszczelki pod głowicę, dostępność i cenę nowych cylindrów, a potem się zastanów czy warto płacić kupę $ za dodatkowy 1mm średnicy. Wkładanie żeliwa, jeżeli zależy Ci na osiągach to pomysł z dupy

4. Wymiana samych zaworów nic nie da, bo muszą jeszcze pasować gniazda. Może ktoś podjąłby się wstawienia większych, ale możliwe, że taniej kupisz nową głowicę (ok 3kzł)

5. zawiecha wp43 nie jest zła, o ile jest w dobrej kondycji, lepsza jest standardowa ktm'owska wp4860, oczywiście, żeby jakakolwiek działała to musisz dać nowe uszczelniacze, tuleje, najlepiej też sprężyny.

 

Jeżeli chcesz wyciągnąć z 625 65 koni, to możliwe, że taniej wyjdzie zakup huski 701 z salonu :) Robie sobie po malutku remont swojej lc4 i złożenie wszystkiego wymieniając tylko części które się zużyły (a mój adventure jest w naprawdę dobrym stanie porównując do przeciętnego lc4), to przynajmniej 5k zł na silnik i kupa roboty (wczoraj 6h zajęła wymiana łożysk w karterach i dystansowanie wału), jeżeli chciałbyś się zająć tuningiem i wykrzesać dodatkowe 30% mocy, to nakłady $ i pracy musiałbyś zwiększyć kilkukrotnie.

 

Uwierz mi na słowo, że zdrowa lc4 naprawdę ładnie idzie i nie trzeba walczyć o dodatkowe konie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Przyglądałem wszystkie serwisówki ktm 620 i 625 i 660 doszedłem do wniosku że różnica jest na wale na przeciw wagach ktm 620 ma pojemność 609 model sx ma ciśnienie cylindra 11,5 a model sc, egs ciśnienie 10,8 średnice cylindra 101/ 76mm skok tłoka a ktm 625 i 640 ma pojemność 625 ciśnienie cylindra 11,5 średnica cylindra 101/78mm skok tłoka sprawdzałem dokładnie korba zgadza się jest taka sama i tłok w 3 modelach ktm ale przez te 2 mm na wale ktm 625 i 640 ma pojemność 625 a i różnica też jest na głowicy i też o 2 mm na zaworach wydechowych ktm 620 sc 30mm ktm 625 i 640 i 660 32mm bo zawory ssące są takie same 36mm dodam jeszcze że ktm 660 ma cylinder 102/80 mm skoku tłoka ( nie dawało mi to spokoju skąd się bierze większa pojemność ktm 625 ).

 

2 cylinder ktm 660 prawdopodobnie wejdzie jeśli ma te same kołki ustalające ale nie będzie dobrze działał w 620 dlatego że różnica jest skok tłoka o 4 mm nie będzie dobrze sprężał tak mi się wydaje

 

3 z uszczelką nie było by problemu z tego co widziałem na zdjęciach ktm 660 ma średnice otworu 102mm uszczelki i wygląda tak samo jak 625 tłoki 101,94mm wossnera są dostępne do ktm 620 i 625 i 640 nowego cylindra bym nie kupował prawie 3 tys jest też sklep tuningowy u niemców można kupić cylinder już rozwiercony do każdego modelu ktm ale to nie na moją kieszeń, chciałem kupić używkę od 660 ale to nie wypali

 

4 na cylindrze od 620 muszę zrobić nikasil u angolów + - wiem jakie koszty nikasilu nowego ale zastanawiam się ile by kosztowało rozwiercenie cylindra i czy jest taka możliwość zrobienia nikasilu na 102 na cylindrze 620 czy 625

 

5 wiem kto ma cały silnik ktm 625 na części na zapas będę chciał kupić głowice hf cylinder i gaźnik bo moja głowica to szrot a jeżeli nie będę rozwiercał cylindra i robił nikasilu to jego cylinder jeszcze polata na ost selekcji kiedyś 2,5 tys chciał za cały silnik żeby chciał połowę tego za te części co chce to by było super

 

nie ja chciałem wyciągnąć z ktm 620 sx tyle koni, ale już wiem jest to nie możliwe do osiągnięcia dla mnie na pewno taniej było by kupić husaberga fe650 108 kg 55koni motor zawodniczy bo za huske 701 cenne to bym 2 takie motory zrobił więc trochę za daleko poleciałem z marzeniami nowy plan zakłada żeby był lżejszy od ktm 625 sxc i mocniejszy ale bez rozwiercenia cylindra tego nie osiągnę nie pomoże głowica gaźnik kolektory wydech bo nadal 625 będzie miała większą pojemność a nie kupie sobie ktm 625 sxc bo za dużo wazy 136 kg mój w tej chwili 120 kg ale będę chciał jeszcze zmniejszyć

 

Jaki model masz adv bo były 640 i 660 ale już w starszych modelach miały głowica hf i parę innych dupereli, możesz mi napisać o co dokładnie chodzi z tym dystansowaniem wału bo mam servisówki niemieckie to nic nie kumam patrzyłem w sklepie są 3 grubości podkładek dystansowych jeszcze nie rozebrałem silnika ale wole się już teraz dowiedzieć jak to się dystansuje bo potem będę szukał trzeba składać i rozkładać kartery i sprawdzać jaką odległość ma wał od karterów w servisówce to jakoś mierzyli od karterów do łożyska chyba że nie oto chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lc4 jest jak klocki lego i pomimo, że wkładali różne graty do różnych wersji to w większości są one wymienne między sobą.

 

Co do pojemności i wymienności części, to faktycznie nie wziąłem pod uwagę wersji sx itp., ale wiem na 100%, że 620 egs, 625 sxc i 640 mają te same wały i cylindry, a więc pojemność 625ccm.

 

Ktm jest o tyle fajny, że nie tajemniczy ze schematami i nr części jak japońskie marki, więc wszystko możesz przeglądać sobie np tu

 

https://ktmsklep.pl

 

Koniecznie ściągnij serwisówkę do lc4 i poczytaj tam znajdziesz wszystkie przydatne informacje

 

Mój kat to 640, 660 z tego co wiem, to były tylko rajdówki na dakar

 

Wg. mnie podstawową zaletą lc4 jest jego trwałość i nie ma sensu go żyłować, bo w serii naprawdę do zrywna maszyna - podstawa to dobry gaźnik. Np. taka głowica hf niby daje dodatkowy 1km, ale lubi pękać, dostać dobrą głowicę to wyczyn, a hf w szczególności - polecam polowanie na ebay.de.

Jakbyś chciał, to mogę Ci w cenie złomu odsprzedać ładną głowicę którą kiedyś za grosze kupiłem. Przebieg ok 20kkm, ale jest pęknięcie przy gnieździe. Ogołociłem ją oczywiście, więc została goła nieuzbrojona głowica z czapką i ładnymi gniazdami i prowadnicami, więc jak lubisz eksperymenty, to może będzie akurat.

Mój lc4 ma nabite 100kkm i dopiero zmieniłem korbę, a to tylko dla świętego spokoju, bo stara nie wykazywała śladów zużycia. Skrzynia biegów w idealnym stanie, więc sprzęt robi się raz, ale starczy na długie lata.

 

Co do dystansowania, to jedna z wielu czynności opisanych w serwisówce, które trzeba wziąć pod uwagę składając ten silnik. Wał jest na dwóch rolkowych łożyskach i trzeba im zapewnić odpowiedni luz roboczy (pomiędzy 0,03, a 0,12mm), a cały problem polega na tym, że trzeba wszystko pomierzyć i policzyć zanim założysz odpowiednie podkładki dystansujące, bo bieżnie jak już założysz, to sam ich nie ściągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisałeś lc4 ktm 620+ wytrzymałe ale niestety ja już kupiłem zajechany okaz widocznie ktoś wcześniej nie dbał ale wiedziałem za jaką cenne go kupuje utrzymane motory kosztują polatałem trochę i postanowiłem jednak zrobić remont bo dobrze mi się jeździ a bardzo nie ustępuje miejsca nawet lepszym maszyna na mój teren ktm 525 bym powiedział że jest nawet na tym zjechanym silniku zrywniejsza waga podobna a serwisowanie rzadsze zrobię sam remont to będę wiedział co siedzi w silniku i nie trzeba mi nowszej maszyny , co do głowicy nie chce pękniętej bo nawet jak się pospawa to pęknie 2 miejscu obok spawu tak słyszałem a zawory nie podejdą do starej głowicy, hf jest trochę inna jak już wcześniej pisałeś z tego co czytałem jest wyższa jedynie zostaje dobranie nadwymiar zaworu do starej głowicy ale ja mam czas bo mam 2 moto to tego po bożemu będę składał powoli i mam zamiar jak napisałem kupić głowice od sxc 625 gaźnik i cylinder bo gość ma z zajechanym wałem silnik od takiego ktm prze zaworek by-pass kwestia cenny i sprawdzenia części czy się nadają jeszcze do użytku .

 

strasznie mnie kusi żeby rozwiercić cylinder na 102 ale nie wiem czy jest taka możliwość czy nie pęknie cylinder kto takie coś by zrobił zachowując parametry jakie powinny być i za ile jeśli by kosztowało rozwiercenie z 200zł i nikasil z 700zł to bym zrobił na tłok 101,94 suma części wyjdzie duża ale nie muszę od razu na raz kupować może pod koniec sezonu motor będzie zrobiony albo na 2 rok w tym momencie zbieram wszystkie potrzebne informacje by potem nie szukać

 

 

Serwisówkę już pobrałem angielską i znalazłem też na innym forum jak gość opisuje jak ustawiał dystansowanie wału wkleję może komuś się przyda http://lc4.pl/index.php?topic=1248.150

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cylindrem możesz napisać tutaj:

 

http://www.jm-moto.cz/nikasil-oprava-valce-nikasil-spickova-kvalita-p-296.html

 

 

Tylko musisz użyć translatora, bo gość tylko po czesku gada

Zrobiłem nam już 3 valce i było miło szybko tanio i przyjemnie. Cylindry przelatały już po kilka tłoków, więc śmiało mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korb lepsza wossnera 650zł czy prox 780zł bo sam już nie wiem podobno na prox się zacierały lc4 oryginał drogi 1300zł do ktm uszczelki to tylko oryginał bo inne nie zdają egzaminu ?

Zawsze zakładam korby wossnera i nie miałem problemów, a nie sądzę, żeby prox miałby być w czymkolwiek lepszy.

Przy remoncie kapitalnym warto szarpnąć się na oryginalny zestaw za prawie 900zł, ale tam są prawie wszystkie simmeringi i o-ringi, których jakość jest o niebo lepsza od zwykłych, a uszczelki również są dużo lepszej jakości niż zamienniki. Do tego warto wymienić łożyska, igiełkowe koniecznie, bo lubią się wysypywać po dużych przebiegach. Ja zamieniam wszystkie, bo bardziej od kilkuset zł cenię sobie święty spokój na 50 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>powiedz i jak sprawdzić co dokładnie wchodzi w skład zestawu GASKET SET 400-620 SX,SXC '98</p>
<p>58330099300 bo nie mogę nigdzie znaleźć a cenna jest duża jak 1007 zł jak tam nie mam wszystkich uszczelniaczy to nigdy nie kupie takiego zestawu z tego co czytałem to athena robi oryginalne uszczelniacze dla ktm to czemu mam przepłacać za to samo tylko pod nazwą ktm w zestawie atheny tez są uszczelniacze zaworów i inne i podkładki miedziane koszt nie cale 300 zł, myślałem ze ktm nie będzie więcej kosztować jak 500zł a ta cena co oni chcą to chyba razem z wszystkimi łożyskami do skrzyni miałem zamiar kupić tylko łożyska do wału oryginał a resztę dobrać bo mam blisko fabrykę z ich sklepem łożysk i uszczelniaczy


edit Dodam jeszcze że w sklepie pojedyncze uszczelki oryginalne pomiędzy kartery 37 zł pod cylinder 28 zł pod głowice 175 zł zaworowe 25 zł o ring 7 zł na mgneto o ring na sprzegło 29 zł i jeszcze pare by sie znalazło uszczelniaczy ale by nie wyszło 1000 zł dlatego chce zobaczyć co znajduje się w całym zestawie i sobie podliczyć

Edytowane przez Demonklx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>powiedz i jak sprawdzić co dokładnie wchodzi w skład zestawu GASKET SET 400-620 SX,SXC '98</p>

<p>58330099300 bo nie mogę nigdzie znaleźć a cenna jest duża jak 1007 zł jak tam nie mam wszystkich uszczelniaczy to nigdy nie kupie takiego zestawu z tego co czytałem to athena robi oryginalne uszczelniacze dla ktm to czemu mam przepłacać za to samo tylko pod nazwą ktm w zestawie atheny tez są uszczelniacze zaworów i inne i podkładki miedziane koszt nie cale 300 zł, myślałem ze ktm nie będzie więcej kosztować jak 500zł a ta cena co oni chcą to chyba razem z wszystkimi łożyskami do skrzyni miałem zamiar kupić tylko łożyska do wału oryginał a resztę dobrać bo mam blisko fabrykę z ich sklepem łożysk i uszczelniaczy

 

 

edit Dodam jeszcze że w sklepie pojedyncze uszczelki oryginalne pomiędzy kartery 37 zł pod cylinder 28 zł pod głowice 175 zł zaworowe 25 zł o ring 7 zł na mgneto o ring na sprzegło 29 zł i jeszcze pare by sie znalazło uszczelniaczy ale by nie wyszło 1000 zł dlatego chce zobaczyć co znajduje się w całym zestawie i sobie podliczyć

W swoim zestawie brakowało mi tylko uszczelniacza wysprzęglika, ale jest też opcja że położyłem go gdzieś indziej niż resztę, dlatego teraz szukam:)

W zestawie atheny na 100% nie masz uszczelniaczy i athena nie robi uszczelniaczy dla ktm'a, a uszczelki są gorszej jakości niż oryginały. Na łożyska wydasz drugi 1000zł. Z łożysk oryginalne musisz kupić tylko pod kosz sprzęgłowy, bo resztę bez problemu dostaniesz w łożyskowym (tyle że bez kartonika ktm:) Większość dałem NTN.

Wszystko sobie przelicz, bo stosując tańsze zamienniki można sporo zaoszczędzić, ale z drugie strony na pewno nie potrzymają tyle co oryginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...