maniek1300 Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) Witammam pytanie odnośnie dokręcenia dwóch śrub obudowy rocker po prawej stronie, bo muszę je wykręcić bo chcę zamocować w tym miejscu uchwyt do wskaźnika ciśnienia oleju, więc muszę te śruby odkręcić i wkręcić na nowo.Proszę mnie poprawić jeśli się mylę należy wykręcić te śruby potem zamontować na klej niebieski i dokręcić z momentem 15-18 ft-lbs (20.3-24.4 Nm). Tak jak podaje poniżej serwisówka. Powiedzcie mi o co chodzi z tą notatką z serwisówki pogrubioną czcionką. 39. Apply a small dab of Loctite Medium Strength Threadlocker 243 (blue) to threads of six rocker cover bolts.Start the rocker cover bolts, three short bolts on the left side of the engine, three long bolts on the right. Tightenthe bolts to 15-18 ft-lbs (20.3-24.4 Nm) in the pattern shown in B of Figure 3-38.NOTEIf the engine was left in the chassis for service, final tighten the three rocker cover bolts on the left side of the rear cylinder using a 3/8 inch drive torque wrench with a 7/16 inch flank drive “dog bone” torque adapter (Snap-On FRDH141). Since any extension can act as a torque multiplier, the torque wrench must be perpendicular to the torque adapter when the bolts are tightened. The 90 degree orientation between the tools cancels the multiplier effect and prevents the bolts from being over-tightened. If the adapter is kept inline with the torque wrench, the multiplier effect is in force and distortion of the rocker cover will occur. Edytowane 28 Lutego 2017 przez maniek1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Po lewej stronie nie ma dostępu z normalnym kluczem dynamometrycznym - brak miejsca na główkę. Przy zastosowaniu adaptera, klucz musi być prostopadle do adaptera, bo przedłużenie ramienia mnoży moment obrotowy i rzeczywisty jest większy niż ustawiony. Przeciągnięcie śrub może zwichrować pokrywę. Ciebie to nie dotyczy, bo wykręcasz tylko 2 śruby po prawej stronie. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 A ja myślałem,że przedłużka nie zmienia siły nastawionej na kluczu dynamometrycznym :blink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 j.marcin, jeśli przedłużasz ramię klucza, to nastawa się nie zmienia, ale jeśli przenosisz punkt obrotu klucza względem osi śruby to się mnoży... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 M=Mk*(1+lp/lk) gdzie: Mk - moment klucza dyn. lp - długość przedłużki lk - długość czynna klucza Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.