Dxmin Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Witam. Robię przegląd zimowy mojego silnika. Chciałbym dowiedzieć się jak sprawdzić wał korbowy pod względem luzów i innych oznak zużycia. Mam luz na korbie na boki oraz korba przesuwa się o około 0.5mm-1mm na sworzniu w jedną i drugą stronę. Z tego co wiem to tak musi być. Dodatkowo chciałbym dowiedzieć się jak sprawdzić zużycie łożysk. Gdy kupowałem nowe, miały z dwóch stron blaszki, które należało zdjąć. Łożysko było w smarze, więc dość ciężko się obracało. Wyjąłem łożyska i jedno kręci się szybko, a drugie ma taki sam opór jak było w smarze chociaż już dawno go nie ma. Mam jeszcze pytanie dotyczące spawanego wydechu. Jeżeli wydech był strojony pod oryginalny cylinder to będzie chodził na 80? Rezonans ma do 14,5, więc takby pasowało. Jakaś strata w mocy będzie przez strojenie na fabrykę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Witam. Robię przegląd zimowy mojego silnika Z jakiego moto jest ten silnik ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dxmin Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 silnik am6, moto to yamaha dt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 silnik am6, moto to yamaha dt. Nie miałem takiego motocykla,ale mogę odpowiedzieć na Twoje pytania.Na początek zalecałbym abyś zdobył serwisówkę do swojego moto.Ułatwi Ci to zadanie i odpowie na większość przyszłych pytań. W serwisówce podany jest limit luzu jaki występuje na stopie korbowodu.Luz na korbie góra/dół (nawet w niewielkim stopniu) wyklucza wał z dalszego użytku. Należy wymienić łożysko z korbowodem.Zwróć uwagę jak wygląda główka korbowodu -sworzeń tłoka też potrafi się zacierać/przycierać. Łożyska (rozumiem,że chodzi o podporę wału) mają obracać się swobodnie,bez żadnych zacięć.Zwrócić też należy uwagę na wychylenia górnej bieżni względem dolnej.Jak się nie mylę,to nowe łożyska z luzem C4 (takie chyba zakłada się na wał) mają tendencje do wychylanie bieżni dochodzącej do około 0,5 a nawet 0,8 mm. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dxmin Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Luzu gora dół nie ma w ogóle, jedynie ten na boki, ale on musi być. glowka korbowodu nie ma zadnych uszkodzen. bez czujnika nie da rady sprawdzic bicia wału w domowych warunkach? Edytowane 14 Grudnia 2016 przez Dxmin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 nie da rady , tylko zegarówka , znajdź jakiś warsztat co robi silniki to ci to za 10 zł zmierzą Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.