Skocz do zawartości

Iskra na świecy w dolniaku.


vitofm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

i o radę proszę :D

Silnik K750, instalacja 6V, standardowa cewka, tradycyjny zapłon.

Kable wysokiego napięcia jednak są silikonowe. Zagniotłem końcówki i wcisnąłem je do kopułki rozdzielacza.

Świece - Iskra F75.

Przez miesiąc było OK, jednak teraz na jednym garnku nie mam iskry... Sprawdzałem z trzema innymi (nowymi) świecami. Iskra pojawia się dopiero jak siwecę trzymam około 1 cm od cylindra czy głowicy (od masy generalnie ;-))

Słyszałem o metodzie "na guzik" polegającen na zrobieniu przerwy w kablu wysokiego napięcia... Czy to pomoże???

Czy ktoś miał podobne problemy?

A może używam złych świec?? Jakie odpowiedniki polecacie do dolnych silników?

pozdrawiam

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma przejścia - wymień kabel - lub szczotkę na przerywaczu , albo fajke

a jak se zrobisz - przerwe na kablu - to nie bedziesz miał przejscia - łuk ci się wytworzy a iskry i tak nie zobaczysz.

a tak swoją droga to bez masy iskry nie ma na świecy - coś tam moze zabłysnąc ,ale to iskry - nawet nie jest podobne.zamień kable miejscami i sprawdż czy dzieje się to samo , jak tak szukaj w kolejnym ogniwie , jak dobrze zmień kabel , lub fajke .

i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko sie bierze z nastawienia posiadania motocykla - ty go masz do użytku codziennego - ja go robie z myślą rekreacji i zlotów wetetrańskich - nie mam zamiaru trzepać nim tysiące kilosów , ale w niedziele po okolicy smigać . zdaje sobie zprawe ,że na orginalnej skrzyni i dyfrze jazda po mieście może być męcząca i uciążliwa

na codzień bedę miał inny sprzęt - .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżdzę na codzień :( w tym roku bo mam ciągłe deficyty wolnego czasu :cry: :cry: . Ale używałem emy do tej chwili w celach turystycznych-stąd pewne b.drobne zmiany wpływające na niezawodność.

 

. zdaje sobie zprawe ,że na orginalnej skrzyni i dyfrze jazda po mieście może być męcząca i uciążliwa

 

8O 8O

A co to ma do rzeczy??????

 

acha, jeśli zależy ci na oryginalności to może ta cewka od CC700 wejdzie pod dekiel przedni, wyprowadzasz kable przez fabryczne otwory i ..... tylko twoją tajemnicą jest to że masz coś przerobione.Pod warunkiem że wejdzie pod ten dekiel.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może z zew. tak - nie bedzie odbiegał od stanu orginalnego , ale tu chodzi nie o o to jak inni bedą go postrzegać ,ale jak jest w istocie jak to ma się do mojego wyobrażenia o jako takim orginale. nawet orginalne śruby mają znaczenie , orginalne kable instalacji,ogumienie, uszczelnienia.

tu chodzi o sam fakt świadomości ,że to czym się poruszasz jest w najdrobniejszych szczegółach zabytkiem.

ja i tak jestem normalny znam osoby które , nie tylko gwinty , ale żarówki i całą reszte takich drobiazgów musza mieć orginalne , zgodne z wiekiem motocykla.

odrestaurowywanie takich motocykli jest celem samym w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt kilkudziesięcio letni nigdy nie będzie w 100% oryginalny. Części moga być wiernymi kopiami, ale nie wszystkie oryginałami. Nie powiesz mi, że Twoja Mka jeździ na oponach 50cio letnich, czy silnik ma złożony na simmeringach wyprodukowanych w latach 50tych,kablach w instalacji i czy nie wymeniłeś oryginalnych (skorodowanych zapewne) śrub. Zachowanie oryginalnego wyglądu i przywracanie stanu fabrycznego jest ważne, ale nie można popasć w przesadę.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda oryginału w 100% nigdy nie zrobisz ważne żeby sprzęta nie kasztanić jakimiś częściami z innych motorów. A co do iskry to zauważyłem u siebie w silniku że nie toleruje on innych swiec niż A-11 czyli takich co instrukcja przewiduje. Na innych silnik popracuje 15 minut i świece są do du.. .Może mi ktos powie czy ma podobną sprawę i jaki świec własciwie używacie w swojej M-72?

Może to u mnie jest cos nie tak :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda oryginału w 100% nigdy nie zrobisz ważne żeby sprzęta nie kasztanić jakimiś częściami z innych motorów. A co do iskry to zauważyłem u siebie w silniku że nie toleruje on innych swiec niż A-11 czyli takich co instrukcja przewiduje. Na innych silnik popracuje 15 minut i świece są do du.. .Może mi ktos powie czy ma podobną sprawę i jaki świec własciwie używacie w swojej M-72?

Może to u mnie jest cos nie tak :?:

Tak jak pisałem - Iskra 75 ;) - to takie same jak od żuka hehe

I właśnie jest OK, ale na jednym garnku. Na drugim było przez miesiąc, a teraz poprawnie działa mi tylko oryginalna (kilkudziesięcioletnia???) świeca, którą zakupiłem razem ze złomem sprowadzonym z Białorusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...