Onlinemaster Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Instrukcja wymiany płynu chłodzącego Honda NC700X/S1.) Ściągamy osłonę silnika2.) Odkręcamy korek od zbiornika wyrównawczego3.) Wykręcamy zbiornik wyrównawczy, jest na jednej śrubie, przed wykręceniem odpinamy kabel sondy Lambda od zbiornika i wysuwamy z mocowania wężyk nadmiarowy, przechylamy zbiornik i wylewamy stary płyn, po czym przykręcamy z powrotem, należy te czynności wykonać bardzo ostrożnie!4.) Odkręcamy śrubę spustową pod kolektorem wydechowym (patrz dołączone zdjęcie) i odkręcamy korek na chłodnicy5.) Po spuszczeniu płynu zakręcamy śrubą spustową i wlewamy nowy płyn przez otwór korka w chłodnicy do pełna6.) Wlewamy płyn chłodzący do zbiornika wyrównawczego do maksymalnego poziomu (patrz oznaczenie min/max na zbiorniku), zakręcamy korek zbiornika (korka chłodnicy jeszcze nie zakręcamy)7.) Odpalamy silnik na 3 - 4 minuty na wolnych obrotach, po tym czasie kilkukrotnie wkręcamy silnik na wyższe obroty aby uszły resztki powietrza8.) Zakręcamy korek chłodnicy9.) Rozgrzewamy silnik do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy i pozostawiamy moto na chodzie jeszcze przez ok. 10 min od czasu do czasu wkręcając silnik na wyższe obroty, lub tak jak ja - robimy sobie przejażdżkę ;-)10.) Po ostygnięciu silnika sprawdzamy poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym oraz w chłodnicy i ew. dolewamy do maksymalnego poziomu11.) Przykręcamy osłonę silnika i gotowe! Następna wymiana płynu za 3 lata ;-)Po spuszczeniu płynu można (ale nie trzeba) układ przepłukać wodą destylowaną a resztki wody wydmuchać z układu sprężonym powietrzem - to tak dla przesadnych ;-)Instrukcja napisana zgodnie z serwisówką Hondy dla tego modelu i moim doświadczeniem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.