Arczibreslau Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 (edytowane) Witajcie. Pod koniec tamtego roku wymieniałem sprzęgło (tarcze, przekładki) oraz regenerowałem kosz sprzęgłowy (wraz z wymianą łożyska igiełkowego). Zauważyłem że mimo iż linka jest prawie na początku regulacji to sprzegło bierze na początku tzn nie trzeba przyciskać go do końca wystarczy jakieś 1,5 - 2 cm. Czy to normalne ? Sprzęgło sie nie ślizga biegi wchodzą normalnie ale jakoś dziwnie się tak jeździ. Zastanawiam się czy fakt iż zostawiłem stare sprężyny (mieściły się w toleracji) nie ma na to jakiegoś wpływu? Mam nowe sprężyny ale są to sprężyny EBC i z doświadczenia wiem że że sprzęgło pewnie było by dość twarde dlatego też zostawiłem stare (prawdopodobnie oryginalne). Czy zmiana sprężyn może pomóc. Przekładki występują do tego motocykla w trzech grubościach (cieńsze , nominalne oraz grubsze). U mnie są nominalne (TRW) do tego tarcze TRW i stare sprężyny. grubość sprzęgła (czyli grubość wszystkich przekładek wraz tarczami jest mniej więcej taka jak podaje serwisówka). Sprzęgło jest też na bank dobrze poskładane. Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Edytowane 2 Maja 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Trochę spaprałeś sprawę zostawiając stare sprężyny. Co prawda mogą mieścić się w tolerancji z długością ale sprężyna ma też inny parametr - siła liniowego ugięcia (mierzony w N), która spada po jakimś czasie. To, co opisałeś to właśnie objaw zbyt małej siły sprężyn. Też założyłem u siebie EBC, które są ponoć bardziej twarde od oryginalnych ale przyznam szczerze, że różnicy nie zauważyłem, klamka nie zrobiła się twarda. Oczywiście ustawiłeś na klamce odpowiedni luz, zalecany przez producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) Ustawiłem na klamce odpowiedni luz ale problem leży gdzie indziej. Mimo iż regulacja przy klamce wkręcona jest do końca to linka przy deklu ustawiona jest w taki sposób jak zaznaczyłem na obrazku z serwisówki (a powinno byc 60 stopni). W wyniku tego linka nie wchodzi w pancez tak jak powinna i ociera o jego ścianke co w krótkim czasie pewnie doprowadzi do jej przerwania, Ilosc przekladek oraz tarcz jest zgodna z serwisówką i wszystko jes złożone zgodnie z instrukcja. Czy to możliwe że przekładki są za cieńkie? U mnie są nominalne 1,6 mm grubsze są tylko 2 mm. http://fotowrzut.pl/6QZRUOXPJH Edytowane 3 Maja 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Pierwsza sprawa to faktycznie sprężyny mają na to wpływ przynajmniej w pewnym stopniu, co więcej jednoczesna wymiana sprężyn razem z tarczami wydłuża żywotność tych drugich nawet do 20% zwłaszcza w dużych silnikach i przy sportowej jeździe. Jeśli chodzi o przekładki to nie musisz wymieniać wszystkich, możesz podmienić tylko jedną lub 2 na dwu-milimetrowe. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.