lech N Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 To się ciesz że ceny spadły na statory, ja płaciłem 560zł. Nie tak dawno.Za przezwojenie starego zapłaciłem z przesyłkami 220 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Stator wymieniony i teraz prąd zmienny to 26 przy obrotach około 1000-1500 i 50-60V po przygazówce. Na ssaniu ładowanie 13.8V mierzone na klemach, po rozgrzaniu na wolnych obrotach jest słabo bo tylko 12.6V - 12.8V ale obroty mam bardzo niskie. Jak dodam trochę gazu i podwyższe obroty do około 1000-2000 rpm ładowanie jest 13-13.5V. Na wyższych obrotach jest 14 V. Ciekawy jestem czy to nie wina starego akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Raczej stary aku niema nic do rzeczy.Ja mam podobne wartości w mojej eli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klkw Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Czyli ten typ tak ma i nie ma co wnikać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Witam. Jak sprawdzić stator w Evo ( bo ładowanie u mnie w zależności od obrotów waha się od 11.5V do 12V ). Ze strony , którą podał przemek96 niewiele mogę zrozumieć ( nie wiem jak miernik wskazuje nieskończoność) . Dokonałem pomiaru omomierzem ( ustawiony do 200 omów) i po zetknięciu jednej końcówki miernika do masy motocykla a drugiej do jednej z końcówek statora wyszło mi 0.9 ( tak samo przy zmianie końcówek ) po podłączeniu miernika do obydwu końcówek statora również wynik 0.9 oma ( chyba jest przebicie na masę ? ) . Jeżeli chodzi o prąd ze statora po podłączeniu miernika do jego obydwu końcówek to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach wacha się od 13.9 V do 14.7 V( zmiennego) Po odkręceniu manetki gazu prąd osiąga wartość nawet do 90 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 (edytowane) Witam. Jak sprawdzić stator w Evo ( bo ładowanie u mnie w zależności od obrotów waha się od 11.5V do 12V ). Ze strony , którą podał przemek96 niewiele mogę zrozumieć ( nie wiem jak miernik wskazuje nieskończoność) . Dokonałem pomiaru omomierzem ( ustawiony do 200 omów) i po zetknięciu jednej końcówki miernika do masy motocykla a drugiej do jednej z końcówek statora wyszło mi 0.9 ( tak samo przy zmianie końcówek ) po podłączeniu miernika do obydwu końcówek statora również wynik 0.9 oma ( chyba jest przebicie na masę ? ) . Jeżeli chodzi o prąd ze statora po podłączeniu miernika do jego obydwu końcówek to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach wacha się od 13.9 V do 14.7 V( zmiennego) Po odkręceniu manetki gazu prąd osiąga wartość nawet do 90 V. Wg.opisu to pomiary napięcia robisz prawidłowo.U mnie kiedyś były podobne wyniki, a okazało się że padł stator.Pozostanie wymiana statora lub przezwojenie u dobrego fachowca. Edytowane 8 Października 2018 przez lech N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Witam. Jak sprawdzić stator w Evo ( bo ładowanie u mnie w zależności od obrotów waha się od 11.5V do 12V ). Ze strony , którą podał przemek96 niewiele mogę zrozumieć ( nie wiem jak miernik wskazuje nieskończoność) . Dokonałem pomiaru omomierzem ( ustawiony do 200 omów) i po zetknięciu jednej końcówki miernika do masy motocykla a drugiej do jednej z końcówek statora wyszło mi 0.9 ( tak samo przy zmianie końcówek ) po podłączeniu miernika do obydwu końcówek statora również wynik 0.9 oma ( chyba jest przebicie na masę ? ) . Jeżeli chodzi o prąd ze statora po podłączeniu miernika do jego obydwu końcówek to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach wacha się od 13.9 V do 14.7 V( zmiennego) Po odkręceniu manetki gazu prąd osiąga wartość nawet do 90 V.To cała procedura:http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Witam. Czytałem procedurę krok po kroku jednak nie rozumiem za bardzo jak miernik pokazuje nieskończenie wielką rezystancję ( u mnie wskazuje brak oporów cyfrą 1 tj. przed dotknięciem styków ) oraz co to są te upływności w rezystancji tzn. jak je wskazuje miernik ( nie miałem miernika w ręku od technikum elektromechanicznego ok. 30 lat temu już niestety nie pamiętam ) . Czy jeżeli jeden styk miernika podłączę do jednego z wyjść statora ( mam 2 ) drugi do masy motocykla to co powinien wskazać miernik ( omomierz 200 ) ? U mnie wskazuje wartość 0.9 ( spada ona z ok 4 ) na każdym ze styków . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Witam. Czytałem procedurę krok po kroku jednak nie rozumiem za bardzo jak miernik pokazuje nieskończenie wielką rezystancję ( u mnie wskazuje brak oporów cyfrą 1 tj. przed dotknięciem styków ) oraz co to są te upływności w rezystancji tzn. jak je wskazuje miernik ( nie miałem miernika w ręku od technikum elektromechanicznego ok. 30 lat temu już niestety nie pamiętam ) . Czy jeżeli jeden styk miernika podłączę do jednego z wyjść statora ( mam 2 ) drugi do masy motocykla to co powinien wskazać miernik ( omomierz 200 ) ? U mnie wskazuje wartość 0.9 ( spada ona z ok 4 ) na każdym ze styków .Tak, "1" to nieskończenie duża rezystancja. Między dwoma przewodami (bo masz jednofazowy altek) musi być przejście, czyli rezystancja będzie niewielka. Z kolei jak podłączysz do jednego przewodu i do masy (ewentualnie jak masz wykręcony to do rdzenia) to rezystancja ma być nieskończona. Gdy pojawi się w tej opcji jakieś wskazanie to własnie jest upływność, która świadczy o zwarciu uzwojeń z masą.Jak chcesz zrobić test uzwojeń pod obciążeniem to podłącz po te dwa przewody żarówkę 100W i odpal motór. Po dodaniu gazu musi świecić bez żadnych anomalii typu mruganie. Uzwojenia potrafią dopiero pod obciążeniem prądowym pokazywać różki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 To chyba popsuty jest stator. Dodatkowo sprawdziłem jeszcze metodą chalupniczą tj. podłączyłem żarówkę 12v do bieguna baterii jeden styk do statora drugi biegun do masy moto. niestety obwód się zamknął zarowka świeciła się to samo dzialo się na 2 styku statora. Stator ma przebicie do masy motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 To przed Tobą trochę roboty i wydatków.Uważaj przy ściąganiu i zakładaniu koła magnesowego- bo magnesy są bardzo silne i możesz przytrzasnąć sobie palce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 To ewidentnie wali do masy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Dzięki za info. W przyszłym miesiącu mam czas to sobie "pomajsterkuję ". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.