lopek Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Siema. Pod koniec sezonu 2015 z moto zaczely sie dziac dziwne rzeczy. W sezonie 2015 przejechalem 11 tys km. Przez 10 tys km, bylo wszystko ok, moto chodzilo pieknie. Przez ostatni 1 tys km., zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Nieraz, ale to rzadko na wolnych obrotach silnik zgasnal. Musialem poczekac 2 min, zeby odpalil. Nastepna dziwna rzeczy, ze przy dynamicznym przyspieszaniu moto dlawilo sie i nie chcialo sie wkrecic powyzej 8 tys obrotow. Jezeli powoli odkrecalem manetke to szedl do konca. Oddalem moto do mechanika. Okazalo sie, ze swiece mialy juz zgon i do wymiany. Dwa zawory, jeden ssacy i wydechowy do regulacji, reszta ok. Na koniec mechanik zmierzyl kompresje i tutaj dla mnie smutna wiadomosc bo kompresja wyszla na kazdym cylindrze w przyblizeniu po 6 bar. Proba olejowa i na kazdym cylindrze doszlo do 9 bar. Dodam, ze kompresja byla mierzona na zimnym silniku i nie mam pewnosci czy przy otwartej przepustnicy. I teraz mam troche watpliwosci w paru kwestiach. Po pierwsze moto nigdy nie mialo problemow z odpalaniem na zimnym silniku. Na cieplym rowniez (nie liczac sytuacji gdzie zgasl na wolnych obrotach, tu musialem poczekac 2 min.). Predkosc max. okolo 260km/h, mocy mu rowniez nie brakowalo mam porownanie do innych 600ccm i 1000ccm i mysle, ze silnik z tak slaba kompresja mialby znacznie mniejsza moc i bylo by to odczuwalne. Rozmawialem z innymi mechanikami i mowia, ze 6 bar, to silnik nie powienien odpalac. Nastepna kwestia jest taka, ze zazwyczaj mniejsza kompresja jest na jednym, czy na dwoch cylindrach, ale nie na wszystkich jednoczesnie, i to tak zblizona. Tu na wszystkich wyszlo w przyblizeniu 6 bar, gdzie odchylka pomiedzy poszczegolnymi nie przekroczyla 0,5 bara. Panowie co o tym myslicie? Czy silnik z kompresja 6 bar na wszystkich cylindrach ma prawo chodzic? Czy bylaby duza roznica, gdyby silnik byl rozgrzany i przepustnice otwarte w porownaniu do silnika zimnego i zamknietej przepustnicy? Moze problem, lezy gdzie indziej, np w glowicy? Prosze o porady :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Zapytaj jakim manometrem robił pomiar - z końcówką wkręcaną czy dociskaną do otworu świecy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopek Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Z koncowka wkrecana. Pomiar na zimnym silniku, tylko nie mam pewnosci czy manetka byla otwarta. Mierzyl dwoma miernikami. Przebieg to 50 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Najlepiej sam zmierz to będziesz miał pewność. Niemożliwe żeby przy 6 barach miał normalną moc. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Nie widzę możliwości, żeby przy 6 barach ten motocykl chodził normalnie, a prawdopodobnie w ogóle by nie odpalał, więc pomiar najprawdopodobniej źle wykonany. A tak w ogóle, to czym się przejmujesz, skoro chodzi normalnie, do tej pory puki chodził to serwis Ciebie nie interesował ;) Edytowane 25 Marca 2016 przez żółf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.