l.e.s.t.e.r Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Niestety jedyny sposób to zrzucić głowicę. W crf seryjnie są tytany ssące i stalowo tytanowe wydechowe (talerz stalowy). Jak nie rozbierzesz to nie ma opcji aby sprawdzić zawory i gniazda. Sprężyny zawsze są stalowe:) Do stalowych proxa są podwójne ale występują też pojedyncze do stalówek. Czyli wyciągnąć zawory na stół i pomierzyć je ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Innej opcji nie ma. Tylko tak można zobaczyć czy są rozklepane czy nie. No i jeszcze można sprawdzić czy są szczelne zalewając trochę nafty czy innego specyfiku od góry. Ogólnie to nie trzeba ich rozpinać do podejrzenia ale bez zrzucenia głowicy nic się nie zobaczy. Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 prawdopodobnie moto uzywane bylo na szosie albo jako SM , wiec nalot moze byc juz calkiem spory...jak masz troszke kasy w zapasie , to sciagaj glowice , cylinder i sprawdz gore silnika. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Po takich informacjach nie da się tego stwierdzić. Luzy są w ok, one się zacieśniają więc pewnie ktoś wyregulował na górną granicę.Małe sprostowanie: zawory nie zużywają się tylko na przylgniach (co powoduje stopniowe "wpadanie" i zmniejszanie luzu), ale również na trzonkach (co z kolei powoduje "uklepanie" trzonków i stopniowe zwiększanie luzu). Stanu zaworów i gniazd zaworowych nie da się ocenić na podstawie pomiaru luzów robionych w jednym momencie, ponieważ ktoś mógł je wyregulować np. tuż przed sprzedażą motocykla. Ogólna zasada jest taka, że zawory tytanowe NIE WYMAGAJĄ żadnych regulacji przez cały okres użytkowania (u mnie przykładowo wytrzymywały 80-90 godzin w Kawasaki, 120-130 godzin w Suzuki i teraz ponad 130 godzin w Hondzie 450). Jeżeli tytanowy zawór wymaga regulacji, to jak ktoś napisał: padła powierzchniowo wzmacniana powłoka i zawór bardzo szybko wpada w gniazdo. Jeszcze jedna sprawa: przy wymianie zaworów należy zawsze oddać głowicę do zakładu obróbki, który skoryguje gniazda. To daje gwarancję tego, że nowe zawory będą się opierały całą przylgnią do gniazd, co oznacza maksymalną trwałość. Zawory tytanowe montowane do wyrobionych gniazd mogą paść nawet po kilku godzinach pracy silnika. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.