Skocz do zawartości

CRF 450 2002 do rejestracji, ogłoszenie


Rekomendowane odpowiedzi

 

Niestety jedyny sposób to zrzucić głowicę. W crf seryjnie są tytany ssące i stalowo tytanowe wydechowe (talerz stalowy). Jak nie rozbierzesz to nie ma opcji aby sprawdzić zawory i gniazda.

 

Sprężyny zawsze są stalowe:) Do stalowych proxa są podwójne ale występują też pojedyncze do stalówek.

 

 

Czyli wyciągnąć zawory na stół i pomierzyć je ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innej opcji nie ma. Tylko tak można zobaczyć czy są rozklepane czy nie. No i jeszcze można sprawdzić czy są szczelne zalewając trochę nafty czy innego specyfiku od góry. Ogólnie to nie trzeba ich rozpinać do podejrzenia ale bez zrzucenia głowicy nic się nie zobaczy.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie moto uzywane bylo na szosie albo jako SM , wiec nalot moze byc juz calkiem spory...jak masz troszke kasy w zapasie , to sciagaj glowice , cylinder i sprawdz gore silnika.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takich informacjach nie da się tego stwierdzić. Luzy są w ok, one się zacieśniają więc pewnie ktoś wyregulował na górną granicę.

Małe sprostowanie: zawory nie zużywają się tylko na przylgniach (co powoduje stopniowe "wpadanie" i zmniejszanie luzu), ale również na trzonkach (co z kolei powoduje "uklepanie" trzonków i stopniowe zwiększanie luzu).

 

Stanu zaworów i gniazd zaworowych nie da się ocenić na podstawie pomiaru luzów robionych w jednym momencie, ponieważ ktoś mógł je wyregulować np. tuż przed sprzedażą motocykla. Ogólna zasada jest taka, że zawory tytanowe NIE WYMAGAJĄ żadnych regulacji przez cały okres użytkowania (u mnie przykładowo wytrzymywały 80-90 godzin w Kawasaki, 120-130 godzin w Suzuki i teraz ponad 130 godzin w Hondzie 450). Jeżeli tytanowy zawór wymaga regulacji, to jak ktoś napisał: padła powierzchniowo wzmacniana powłoka i zawór bardzo szybko wpada w gniazdo.

 

Jeszcze jedna sprawa: przy wymianie zaworów należy zawsze oddać głowicę do zakładu obróbki, który skoryguje gniazda. To daje gwarancję tego, że nowe zawory będą się opierały całą przylgnią do gniazd, co oznacza maksymalną trwałość. Zawory tytanowe montowane do wyrobionych gniazd mogą paść nawet po kilku godzinach pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...