Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu - po jkim przebiegu wymieniać.


marcincbr600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przekręcić w lewo a nie w prawo? To mam rozumiec że trzeba pokręcić w lewo aby podciągnąć łańcuch. Bo jak dotknołem go śrubokrętem przy pracującym silniku to zaczeło mi odbijać srubokręt. To w obecnej sytuacji jak nieda się przekręcić w prawo to znaczy ze mam najmocniej cofniety napinacz. Lece do moto zobaczyć czy sie do przekręcić w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sposobu na sprawdzenie poza silnikiem nie znam.

Jeżeli pozałożeniu nowego łańcucha będzie głośny to wtedy napinacz do wymiany.

Co do łańcucha nie polecałbym Larsona bo kilku moich klientów się nacięło na DIDa od nich, a z kolei orginalny z hondy jest dużo droższy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszcam że napinacz jest OK , wczoraj był kolega mechanik i obsłuchiwał silnik i stwierdził że to łańcuch. A wtym napinaczu co ma się zepsuć przeciez to jest zwykła śruba (jedyne chyba co się musi zepsuc to sprzeżyna - jesli tam jest)

A ja nie chcialem go krecić bez napinacza, tylko wyjac i zobaczyć a poltem wkręcic.

 

Nie wiem jak moto był ekspluatowany przez poprzednich 2 właścicieli - być może padł łańcuch bo i sprzeglo mam też na wykończeniu (łapie 5 mm przed końcem ruchu dzwigni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj co tam się może zepsuć bo tego nie wie nawet konstruktor.

Jest to jedyny bodajże błąd konstrukcyjny w tym modelu , może nie tyle błąd co wadliwie dobrane tolerancje montażowe.

Niedawno kolo poszukiwał używki bo brakło kasy na nowy i na jego życzenie zamontowałem mu napinacz który w poprzednim silniku robił straszny raban,

po odpaleniu silnika cały rozrząd pracuje bezgłośnie i żadnych zmian po 1000km.

Przed zamontowaniem nowego porównywałem go ze starym dopiero co wyjętym z silnika i nie znalazłem żadnych różnic. Poprostu te typy tak mają.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się standartowo tarcze i sprężyny.

Blaszane przekładki tarcz ślizgowych należy dokładnie pooglądać czy nie są przegrzane a także czy kosz sprzęgłowy nie jest wybity w miejscu styku z tarczami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spzreegło żanych niepokojących dzięków nie wydaje, chce wymienić same tarczy is pręzyny, z przekladkami to zobacze jak wyjme i pomierze ( bo mam w serwisówce mam podaną minimalna gróbość)

 

Jedyne dzwięki jakie wydaje komplet skrzynia-sprzegło cichną po wciśnieciu sprzegła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...