Skocz do zawartości

Odma w Suzuki RM 125


oktawians
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zjedźcie mnie jeśli komuś jeśli pytanie wydaje się głupie (choć podobno takich nie ma:), ale niedawno robiłem remont z powodu zatartego się korbowodu i nie chciałbym tej operacji powtarzać:/

 

W sobotę jakoś niefortunnie motor wyprzedził mnie na podjeździe i wylądował do góry nogami. Z zaznaczonej poniżej odmy wypłynął czarny smar (maź), który popłynął po płycie i po ramie.

 

Maź ta podobna jest w kolorze i konsystencji do tej, która kapie czasami z tłumika. Moje pytanie: od czego ta odma i co to za maź? Czy jest to przepracowany olej ze skrzyni? (jedną motogodzinę temu wymieniałem ten olej więc w konsystencji powinien być raczej klarowny) Czy powinienem się tym martwić? Czy coś uzupełniać?

 

Z góry dzięki:)

 

ps. moto to oczywiście Suzuki RM 125 '00r.

 

d042198e6f31dc22med.jpg

Edytowane przez oktawians
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś lać tak jak jest na oleju, weź pod uwagę że 16 lat temu gdy opracowywano serwisówkę oleje były inne. Teraz technologia się zmienia z roku na rok więc jeżeli producent oleju pisze 1/40 to 1/40 (no chyba że możesz sobie wyśrodkować i lać 1/35, zawsze to jakieś rozwiązanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś lać tak jak jest na oleju, weź pod uwagę że 16 lat temu gdy opracowywano serwisówkę oleje były inne. Teraz technologia się zmienia z roku na rok więc jeżeli producent oleju pisze 1/40 to 1/40 (no chyba że możesz sobie wyśrodkować i lać 1/35, zawsze to jakieś rozwiązanie).

1:30 to jakaś masakra, normalny syntetyczny współczesny olej nie lałbym więcej jak 1:40, po pierwsze koszta, po drugie nie przepalisz tego, a smarowanie wcale lepsze nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą dlatego napisałem żeby lał 1:40 jak jest na oleju, a te 1:35 było tak nawiasem mówiąc..

 

 

po pierwsze koszta

 

Ale tym rozwaliłeś system, po pierwsze jak chce się jeździć wyżyłowanym crossem to trzeba się liczyć z kosztami. A po drugie ile to drożej wyjdzie? Załóżmy że rozrabiamy 50L benzyny, przy mieszance 1:40 potrzebujemy 1.250L oleju, a przy 1:35 1.429L.. A więc jak widać różnica jest powalająca w zaoszczędzonych pieniądzach.. :wink:

 

Ps. Co to jest za Motul który ma napisane dokładnie 1:40?

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie:) Muszę więc rozcieńczyć nieco to co mam:)

 

Ja leję to bo mam dostępne od ręki:

http://autogp.pl/motul-scooter-expert-2t-technosynthese-1l-p-1537.html

 

Czasami (jak nie było Motula albo na dotarcie) lałem też coś takiego:

http://www.sklep.motorek.pl/index.php?p234,olej-castrol-power1-racing-2t-do-silnikow-2-suwowych-syntetyk



Jakie oleje wy polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich motocykli leje się oleje które są przeznaczone do takich obciążonych silników, ja na Twoim miejscu lałbym tylko Motul'a 800V.

http://autogp.pl/motul-800-2t-off-road-double-ester-factory-line-1l-p-1534.html

 

Motul robi bardzo dobre oleje, pod warunkiem że jest to albo Factory Line (300V do 4T i 800V do 2T) albo 7100. Resztę możesz sobie wlać albo na dotarcie żeby spuścić po kilku kilometrach albo do ujechanego silnika bo do niczego innego się nie nadaje zresztą jak Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą dlatego napisałem żeby lał 1:40 jak jest na oleju, a te 1:35 było tak nawiasem mówiąc..

 

 

 

Ale tym rozwaliłeś system, po pierwsze jak chce się jeździć wyżyłowanym crossem to trzeba się liczyć z kosztami. A po drugie ile to drożej wyjdzie? Załóżmy że rozrabiamy 50L benzyny, przy mieszance 1:40 potrzebujemy 1.250L oleju, a przy 1:35 1.429L.. A więc jak widać różnica jest powalająca w zaoszczędzonych pieniądzach.. :wink:

 

Ps. Co to jest za Motul który ma napisane dokładnie 1:40?

A czy ja napisałem, że jedynie z oszczędności tak należy lać? Lanie zbyt dużej ilości oleju do 2t ma same minusy, a jak komuś zbywa te kilka złotych, to jest milion innych pomysłów na pozbycie się kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten to sporo kosztuje:/

 

Macie jakieś bardziej budżetowe wersje? Może alternatywnych producentów?

 

Kosztuje sporo, ale jak chcesz jeździć to niestety.. Wszystkie osoby które znam i które mają 2-suwa leją tylko tego Motul'a.

 

 

 

A czy ja napisałem, że jedynie z oszczędności tak należy lać? Lanie zbyt dużej ilości oleju do 2t ma same minusy, a jak komuś zbywa te kilka złotych, to jest milion innych pomysłów na pozbycie się kasy.

 

Przeglądając karty charakterystyki Motul'a do 2-suwa, to zauważyłem że mieszanki zaczynają się od 1:25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...