oktawians Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Nie zjedźcie mnie jeśli komuś jeśli pytanie wydaje się głupie (choć podobno takich nie ma:), ale niedawno robiłem remont z powodu zatartego się korbowodu i nie chciałbym tej operacji powtarzać:/ W sobotę jakoś niefortunnie motor wyprzedził mnie na podjeździe i wylądował do góry nogami. Z zaznaczonej poniżej odmy wypłynął czarny smar (maź), który popłynął po płycie i po ramie. Maź ta podobna jest w kolorze i konsystencji do tej, która kapie czasami z tłumika. Moje pytanie: od czego ta odma i co to za maź? Czy jest to przepracowany olej ze skrzyni? (jedną motogodzinę temu wymieniałem ten olej więc w konsystencji powinien być raczej klarowny) Czy powinienem się tym martwić? Czy coś uzupełniać? Z góry dzięki:) ps. moto to oczywiście Suzuki RM 125 '00r. Edytowane 10 Lutego 2016 przez oktawians Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 To niespalony olej 2t. Im więcej lejesz oleju, im gorszej klasy i mniej odkręcasz mantę tym gorzej będzie spalał się olej i tym więcej będzie go na zaworze i w wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktawians Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dzięki. Leję Motula do 2T. Ale proporcje w książce serwisowej mówią 1/30, zaś na oleju 1/40. Czy lać wg. książki czy etykiety na oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Według mnie powinieneś lać tak jak jest na oleju, weź pod uwagę że 16 lat temu gdy opracowywano serwisówkę oleje były inne. Teraz technologia się zmienia z roku na rok więc jeżeli producent oleju pisze 1/40 to 1/40 (no chyba że możesz sobie wyśrodkować i lać 1/35, zawsze to jakieś rozwiązanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Według mnie powinieneś lać tak jak jest na oleju, weź pod uwagę że 16 lat temu gdy opracowywano serwisówkę oleje były inne. Teraz technologia się zmienia z roku na rok więc jeżeli producent oleju pisze 1/40 to 1/40 (no chyba że możesz sobie wyśrodkować i lać 1/35, zawsze to jakieś rozwiązanie).1:30 to jakaś masakra, normalny syntetyczny współczesny olej nie lałbym więcej jak 1:40, po pierwsze koszta, po drugie nie przepalisz tego, a smarowanie wcale lepsze nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Zgadzam się z Tobą dlatego napisałem żeby lał 1:40 jak jest na oleju, a te 1:35 było tak nawiasem mówiąc.. po pierwsze koszta Ale tym rozwaliłeś system, po pierwsze jak chce się jeździć wyżyłowanym crossem to trzeba się liczyć z kosztami. A po drugie ile to drożej wyjdzie? Załóżmy że rozrabiamy 50L benzyny, przy mieszance 1:40 potrzebujemy 1.250L oleju, a przy 1:35 1.429L.. A więc jak widać różnica jest powalająca w zaoszczędzonych pieniądzach.. :wink: Ps. Co to jest za Motul który ma napisane dokładnie 1:40? Edytowane 11 Lutego 2016 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktawians Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki panowie:) Muszę więc rozcieńczyć nieco to co mam:) Ja leję to bo mam dostępne od ręki:http://autogp.pl/motul-scooter-expert-2t-technosynthese-1l-p-1537.html Czasami (jak nie było Motula albo na dotarcie) lałem też coś takiego:http://www.sklep.motorek.pl/index.php?p234,olej-castrol-power1-racing-2t-do-silnikow-2-suwowych-syntetykJakie oleje wy polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 To kup normalny olej do Twojego silnika np http://autogp.pl/motul-800-2t-road-racing-double-ester-factory-line-1l-p-1533.html RM to nie skuter Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Do takich motocykli leje się oleje które są przeznaczone do takich obciążonych silników, ja na Twoim miejscu lałbym tylko Motul'a 800V.http://autogp.pl/motul-800-2t-off-road-double-ester-factory-line-1l-p-1534.html Motul robi bardzo dobre oleje, pod warunkiem że jest to albo Factory Line (300V do 4T i 800V do 2T) albo 7100. Resztę możesz sobie wlać albo na dotarcie żeby spuścić po kilku kilometrach albo do ujechanego silnika bo do niczego innego się nie nadaje zresztą jak Castrol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktawians Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 No ten to sporo kosztuje:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Zgadzam się z Tobą dlatego napisałem żeby lał 1:40 jak jest na oleju, a te 1:35 było tak nawiasem mówiąc.. Ale tym rozwaliłeś system, po pierwsze jak chce się jeździć wyżyłowanym crossem to trzeba się liczyć z kosztami. A po drugie ile to drożej wyjdzie? Załóżmy że rozrabiamy 50L benzyny, przy mieszance 1:40 potrzebujemy 1.250L oleju, a przy 1:35 1.429L.. A więc jak widać różnica jest powalająca w zaoszczędzonych pieniądzach.. :wink: Ps. Co to jest za Motul który ma napisane dokładnie 1:40?A czy ja napisałem, że jedynie z oszczędności tak należy lać? Lanie zbyt dużej ilości oleju do 2t ma same minusy, a jak komuś zbywa te kilka złotych, to jest milion innych pomysłów na pozbycie się kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktawians Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Macie jakieś bardziej budżetowe wersje? Może alternatywnych producentów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 No ten to sporo kosztuje:/ Macie jakieś bardziej budżetowe wersje? Może alternatywnych producentów? Kosztuje sporo, ale jak chcesz jeździć to niestety.. Wszystkie osoby które znam i które mają 2-suwa leją tylko tego Motul'a. A czy ja napisałem, że jedynie z oszczędności tak należy lać? Lanie zbyt dużej ilości oleju do 2t ma same minusy, a jak komuś zbywa te kilka złotych, to jest milion innych pomysłów na pozbycie się kasy. Przeglądając karty charakterystyki Motul'a do 2-suwa, to zauważyłem że mieszanki zaczynają się od 1:25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktawians Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 A co o tym powiecie? Na ścigaczu go chwalą: http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-castrol-power-racing-syntetyczny-litr-p-2863.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 O Castrolu pisałem wyżej. A co do pochwał to dziwne że nie chwalili czegoś co chcą sprzedać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.