żółf Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Będę stał przed koniecznością zakupu nowego akumulatora do ktm lc4 ADV. Zastanawiam się nad sensem zakupu akumulatora lifepo4. Ceny takich akumulatorów ostatnio bardzo spadły i można je dostać koło 250zł (landport po zniżkach w olku), więc jakieś 3x więcej niż klasyczny. Pytanie - jakie plusy oprócz masy ma taki aku? Bo słyszałem, że same, a przede wyszstkim, że jest bardziej niezawodny, mniej podatny na przeładowanie/przegotowanie. Mniej cierpi na rozładowaniu itd. Jedynym minusem jest to, że potrzebuje specjalnych ładowarek. Dowiedziałem się też, że trzeba uważać na odpalanie na mrozie (przed użyciem rozrusznika rozgrzać aku poprzez zapalenie świateł na kilkanaście sekund), ale to w motocyklu raczej nie jest problem.Co myślicie szarpnąć się na taki aku, czy zostać przy normalnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 W podobnej technologi są robione aku . do potrzeb modelarskich. Miałem w modelach helikopterów i powiem że warto zainwestować w nie, choć faktycznieprąd ładowania to znowu inna bajka.(ładowarki procesorowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 W podobnej technologi są robione aku . do potrzeb modelarskich. Miałem w modelach helikopterów i powiem że warto zainwestować w nie, choć faktycznieprąd ładowania to znowu inna bajka.(ładowarki procesorowe)To, że do urządzeń elektronicznych baterie się sprawdzają, to wiem. Nie wiem jak współpracują z pojazdami, gdzie nie zawsze mają idealne warunki ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Te aku mają bardzo wysoki prąd "zwarcia" - czyli do rozruchu jak najbardziej. Nadmienię że w heliku miałem silnik 2,5 kW.Ich wadą do naszych celów jest sposób ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Te aku mają bardzo wysoki prąd "zwarcia" - czyli do rozruchu jak najbardziej. Nadmienię że w heliku miałem silnik 2,5 kW.Ich wadą do naszych celów jest sposób ładowania.No ale ja już nie pamiętam kiedy motocyklowe aku musiałem ładowarką ładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Kup i testuj, bo też stoję przed wyborem do mojego LC4 ADV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Wychodzi na to z opisu producenta, ze to znakomita alternatywa dla standardowych aku. "LiFePo4 = bezpieczniePod względem wytrzymałości widoczny jest postęp, niemniej nie udało się całkiem wyeliminować niektórych problemów. Konkretnie chodzi o spore niebezpieczeństwo zapłonu baterii litowo-jonowych. Z tego powodu w 2006 roku Apple musiał wycofać z użytku prawie dwa miliony, a Dell ponad cztery miliony akumulatorków. Ostatnio palącym – dosłownie! – tematem były akumulatory litowo-jonowe Boeingów Dreamlinerów. W samochodach i motocyklach najpopularniejsze są akumulatory, do których produkcji stosuje się lit oraz fosforan żelaza (LiFePo4). W porównaniu z akumulatorami Li-Ion zapracowały one na opinię wyjątkowo bezpiecznych. Ma to chemiczne uzasadnienie. Otóż podczas przeładowania w akumulatorze LiFePo4, inaczej niż w litowo-jonowym, nie wytrąca się metaliczny lit, który w połączeniu z tlenem tworzy mieszankę wybuchową.Oprócz tego i niewielkiej masy, akumulatory LiFePo4 mają jeszcze inne zalety: 1. ponieważ nie ma w nich kwasu, mogą być montowane w dowolnej pozycji; 2. ładuje się je bardzo szybko; 3. dobrze znoszą wysoki prąd ładowania; 4. niewielkie samorozładowanie; 5. podobno bardzo długa żywotność– niektórzy producenci obiecują 3000 cykli ładowania.Akumulatory LiFePo4 mają prawie identyczne z tradycyjnymi akumulatorami ołowiowo-kwasowymi końcowe napięcie ładowania. Mimo to nie wolno ci dojść do wniosku, że możesz je ładować za pomocą tych samych prostowników. Otóż niektóre akumulatory LiFePo4 nie znoszą długotrwałego podłączenia do prostowników podtrzymujących naładowanie. Ładowanie pulsacyjne – zjawisko dobre dla tradycyjnych akumulatorów – jest dla nich wręcz zabójcze. Rozwiązania są dwa: stosowanie albo prostej ładowarki, tyle że z automatycznym wyłączaniem, albo specjalnego prostownika przeznaczonego dla tego typu baterii. Jako jeden z pierwszych CTEK zaoferuje takie urządzenie – nazwano je Lithium XS." "Akumulatory LANDPORT LiFePO4 są żywotniejszym i bezpieczniejszym wariantem akumulatorów litowo-jonowych. Są dodatkowo bardzo lekkie. W porównaniu do podobnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych, akumulatory LiFePO4 są lżejsze nawet o 75%! Ponadto w porównaniu do standardowych akumulatorów osiągają ponad 2000 cykli ładowania co sprawia że ich żywotność jest nawet do 6 razy dłuższa od standardowej baterii! Akumulatory LiFePO4 mają wyższe skupienie energii oraz bardzo niski opór wewnętrzny przez co do rozruchu silnika nie jest potrzebna tak duża pojemność akumulatora (Ah) jak w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Tak więc pomimo mniejszej pojemności, akumulatory LiFePO4 oferują lepsze właściwości rozruchowe niż standardowe baterie. Akumulatory LiFePO4 mają doskonałą trwałość. Ponieważ poziom ich samo rozładowywania jest bardzo niski, akumulatory te mogą być przechowywane bez ładowania nawet przez 1 rok!Akumulatory LANDPORT LiFePO4 mogą być ładowane wysokim natężeniem prądu nawet 10 razy większym niż standardowe baterie dzięki czemu do pełnego naładowania potrzeba naprawdę niewiele czasu. W miejsce oznaczenia pojemności (Ah) akumulatory litowo-jonowe mają podaną wartość [Wh]. Jest to wynik iloczynu pojemności (Ah) i napięcia (V).W ofercie akumulatorów litowo-jonowych LANDPORT znajduje się tylko 8 rodzajów akumulatorów, ale za to każdy z 4 końcówkami biegunów! Są więc one tak uniwersalne, że pokrywają prawie wszystkie motocyklowe akumulatory dostępne na rynku. Do każdego akumulatora LiFePO4 dołączone są specjalne piankowe, samoprzylepne wypełniacze, które to przykleja się do akumulatora wypełniając w ten sposób pozostałą przestrzeń po oryginalnym akumulatorze i zabezpieczając go przed przesuwaniem. Akumulatory LiFePO4 mogą być montowane w każdej pozycji, nawet do góry nogami, gdyż w akumulatorze nie ma elektrolitu.Pomimo iż cena zakupu litowo-jonowych akumulatorów jest wyższa od standardowych, rekompensatą jest na pewno o wiele dłuższa żywotność, lekkość i uniwersalność w zastępowaniu różnych typów standardowych baterii.Do ładowania akumulatorów LANDPORT LiFePO4 zalecamy używać specjalistycznych ładowarek OPTIMATE LFP / LIFEPO4 LITHIUM o kodzie TM290. Dopuszcza się również stosowanie standardowych ładowarek, ale tylko tych nie posiadających funkcji odsiarczania." Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 No to mnie namówiliście :) Składam motocykl i wrzucam lifepo4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.