przepiorek Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam jakieś 1,5 miesiąca temu nabyłem kawe z 2002r w stanie agonalnym . Silnik we worku oczywiście trzecia korba padła owiewki polakierowane tak że z daleka widziałem wiszące baty a kupiłem od chłopaka który prowadził mechanike blacharstwo i lakiernictwo do tego był dumny jak mu to wyszło twierdził że wystarczy spolerować..... Otóż jestem lakiernikiem i powiem szczerzę że masakra . Pierwszym celem był oczywiście slinik znalazłem i kupiłem w ciemno silnik powypadkowy z wyrwanymi uchwytami sporo ryzykowałem ale okazało się że był w świetnym stanie wręcz powiedział bym że idalnym . Silnik składałem sam jedynie osiowanie wału i przerobienie smarowania tak aby usterka się nie powtórzyła . Poczyniłem także kilka modyfikacji mających troszkę wzmocnić jednostkę doprężyłem troszkę jednoske głowica miała dotarte zawory oraz planowanie troszę mocniejsze niż sukerują specjaliści oraz wyciągłem wałek wyrównażający żeby lepiej się wkręcała założyłem nową pompe oleju nowy łańcuch rozrządu świece irydowe gumki zaworowe regulacja zaworów wtryski trafiły do myjki ultradźwiękowej na koniec synchronizacja wtrysków . Polakierowałem kartery cylindry głowice oraz wszystkie dekle żeby silnik wyglądał jak nowy . Kawa odpaliła od strzała cyka jak zegarek teraz gorsza częsć czyli lakierowanie . Na owiewkach było nawet 9 warstw lakieru a zero szpachli zerwałęm to praktycznie do gołego plastiku wypaskowałem doprowadziłem do porządku i nagle stwierdziłem że do pełni szczęścia muszę zrobić ją po lifcie okazało się że cały przód jest do wymiany ale nie zamierzam się z tego wycofać zrobić na igłe . Kolor będzie czerń fortepianowa chce uzyskać głebie koloru kilka dodatków będzie złotych ale to raczej detale . Jak by ktoś wiedział 12 po lifcie na części dajcie znać jeszczę klika części mi potrzeba . Wrzucam kilka fotek z remontu silnika jak ruszą porządnie prace lakiernicze to wrzuce z procesu lakierowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 łoł ...Poczyniłem także kilka modyfikacji mających troszkę wzmocnić jednostkę doprężyłem troszkę jednoske głowica miała dotarte zawory oraz planowanie troszę mocniejsze niż sukerują specjaliści oraz wyciągłem wałek wyrównażający żeby lepiej się wkręcała założyłem nową pompe oleju nowy łańcuch rozrządu świece irydowe gumki zaworowe regulacja zaworów wtryski trafiły do myjki ultradźwiękowej na koniec synchronizacja wtrysków .....Nie powoduje to niepożądanych wibracji? Po coś ten wałek jest montowany? Ciekawe jaki jest przyrost mocy po takim zabiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przepiorek Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Hmm nie powoduje . Ale napewno są minimalnie większe ale ja nie jestem w stanie tego wyczuć jak bym nie wiedział że tego wałka nie ma i nie znał tego motocykla to nic bym nie wyczuł . Napewno coś przybyło ale nie jest to jakiś super przyrost moment obrotowy napewno się poprawił to czuć nawet po dodaniu gazu że się wkręca kosmicznie nie ma się co dziwić wałek swoje waży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przepiorek Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Panowie nie wiecie jakiejś kawy na częsci po liftowej szukałem cały weekend ale problem z dostępnością jak nic się nie zmieni to będę musiał zostać przy starej budzie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 łoł ....Ciekawe jaki jest przyrost mocy po takim zabiegu?No raczej żaden, to tak jak byśmy odchudzili koło zamachowe albo założyli lżejsze felgi :) Zmniejszyła się masa wirująca więc piec się szybciej dokręca, ale mocy generuje tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Skad wiesz ze silnik byl w stanie idealnym ?Mierzyles tloki i cylindry, zawory z prowadnicami ?Czy cylinder byl honowany a pierscienie zmienione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przepiorek Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Sam wygląd po rozebraniu było widać że ma mały przebieg w porównaniu do starego było widać że jest dużo mnie wypracowany ale składając z dwóch silników jeden trzeba wszystko mierzyć pasować i w zasadzie ze starego silnika zostały tylko kartery . Gniazda zaworowe były tak ładne że nawet nie trzeba było ich docierać ale zostały dosłownie przepolerowane dla pewności . A tym czasem ruszyłem z przygotowaniem do lakierowania darłem wszystko praktycznie do gołego plastiku żeby jakoś wykonania była jak najlepsza :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przepiorek Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Dzisiaj kawa nareszcie nabrała kolorów :D położyłem lakier ale to nie koniec dla lepszego efektu jak lakier dobrze się utwardzi przeszlifuje całość i jeszcze raz polakieruje tym razem samym bezbarwnym . Czerń powinna stać się jeszcze ładniejsza oczywiście z niepowttarzalną głębią :D oczywiście środki owiewek będą polakierowane czarnym matem Edytowane 5 Grudnia 2015 przez przepiorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.