Skocz do zawartości

Kawasaki zx12r wyciągnięte z krzaków


przepiorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakieś 1,5 miesiąca temu nabyłem kawe z 2002r w stanie agonalnym . Silnik we worku oczywiście trzecia korba padła owiewki polakierowane tak że z daleka widziałem wiszące baty a kupiłem od chłopaka który prowadził mechanike blacharstwo i lakiernictwo do tego był dumny jak mu to wyszło twierdził że wystarczy spolerować..... Otóż jestem lakiernikiem i powiem szczerzę że masakra . Pierwszym celem był oczywiście slinik znalazłem i kupiłem w ciemno silnik powypadkowy z wyrwanymi uchwytami sporo ryzykowałem ale okazało się że był w świetnym stanie wręcz powiedział bym że idalnym . Silnik składałem sam jedynie osiowanie wału i przerobienie smarowania tak aby usterka się nie powtórzyła . Poczyniłem także kilka modyfikacji mających troszkę wzmocnić jednostkę doprężyłem troszkę jednoske głowica miała dotarte zawory oraz planowanie troszę mocniejsze niż sukerują specjaliści oraz wyciągłem wałek wyrównażający żeby lepiej się wkręcała założyłem nową pompe oleju nowy łańcuch rozrządu świece irydowe gumki zaworowe regulacja zaworów wtryski trafiły do myjki ultradźwiękowej na koniec synchronizacja wtrysków . Polakierowałem kartery cylindry głowice oraz wszystkie dekle żeby silnik wyglądał jak nowy . Kawa odpaliła od strzała cyka jak zegarek teraz gorsza częsć czyli lakierowanie . Na owiewkach było nawet 9 warstw lakieru a zero szpachli zerwałęm to praktycznie do gołego plastiku wypaskowałem doprowadziłem do porządku i nagle stwierdziłem że do pełni szczęścia muszę zrobić ją po lifcie okazało się że cały przód jest do wymiany ale nie zamierzam się z tego wycofać zrobić na igłe . Kolor będzie czerń fortepianowa chce uzyskać głebie koloru kilka dodatków będzie złotych ale to raczej detale . Jak by ktoś wiedział 12 po lifcie na części dajcie znać jeszczę klika części mi potrzeba . Wrzucam kilka fotek z remontu silnika jak ruszą porządnie prace lakiernicze to wrzuce z procesu lakierowania .

post-83952-0-28307700-1447500562_thumb.jpg

post-83952-0-81682400-1447500575_thumb.jpg

post-83952-0-01525000-1447500589_thumb.jpg

post-83952-0-14939700-1447500601.jpg

post-83952-0-48532700-1447500613_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łoł

 

...Poczyniłem także kilka modyfikacji mających troszkę wzmocnić jednostkę doprężyłem troszkę jednoske głowica miała dotarte zawory oraz planowanie troszę mocniejsze niż sukerują specjaliści oraz wyciągłem wałek wyrównażający żeby lepiej się wkręcała założyłem nową pompe oleju nowy łańcuch rozrządu świece irydowe gumki zaworowe regulacja zaworów wtryski trafiły do myjki ultradźwiękowej na koniec synchronizacja wtrysków .....

Nie powoduje to niepożądanych wibracji? Po coś ten wałek jest montowany? Ciekawe jaki jest przyrost mocy po takim zabiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie powoduje . Ale napewno są minimalnie większe ale ja nie jestem w stanie tego wyczuć jak bym nie wiedział że tego wałka nie ma i nie znał tego motocykla to nic bym nie wyczuł . Napewno coś przybyło ale nie jest to jakiś super przyrost moment obrotowy napewno się poprawił to czuć nawet po dodaniu gazu że się wkręca kosmicznie nie ma się co dziwić wałek swoje waży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wygląd po rozebraniu było widać że ma mały przebieg w porównaniu do starego było widać że jest dużo mnie wypracowany ale składając z dwóch silników jeden trzeba wszystko mierzyć pasować i w zasadzie ze starego silnika zostały tylko kartery . Gniazda zaworowe były tak ładne że nawet nie trzeba było ich docierać ale zostały dosłownie przepolerowane dla pewności . A tym czasem ruszyłem z przygotowaniem do lakierowania darłem wszystko praktycznie do gołego plastiku żeby jakoś wykonania była jak najlepsza :D

post-83952-0-56332900-1448191704_thumb.jpg

post-83952-0-52259700-1448191770_thumb.jpg

post-83952-0-40535600-1448191775_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj kawa nareszcie nabrała kolorów :D położyłem lakier ale to nie koniec dla lepszego efektu jak lakier dobrze się utwardzi przeszlifuje całość i jeszcze raz polakieruje tym razem samym bezbarwnym . Czerń powinna stać się jeszcze ładniejsza oczywiście z niepowttarzalną głębią :D oczywiście środki owiewek będą polakierowane czarnym matem

post-83952-0-98811800-1449332239_thumb.jpg

post-83952-0-87634300-1449332257_thumb.jpg

post-83952-0-25879500-1449332278_thumb.jpg

Edytowane przez przepiorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...