napster-karol Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam. Czy montował ktoś z szanownych forumowiczów w crosie 2t oświetlenie?Ostatnio bym dzwona zaliczył po ciemku wracając więc lampa już dostarczona przez kuriera i wraz z regulatorem napięcia czeka na podłączenie.Wiem że temat o oświetleniu w crossach był już omawiany ale ja nie jestm osobą która daje głupie rady co do "dynamo na koło" albo żeby "podłączyć oświetlenie pod iskre/zapłon". Lubie realia i konkrety. Da się lub nie? Więc konkrety:Do magneta mam osobną cewkę z wyprowadzonymi przewodami. Cewka musiała zostać przewinięta bo nie było napięcia, ale już jest.Mam kilka pytań odnośnie podłączenia wszystkiego bo nie chcę schrzanić. - Lampa polisporta ma dwie żarówki na 12v. Ale na jałowym napięcie wyjściowe to zaledwie 7/8v (rośnie razem z obrotami) więc trochę mało. Co z tym fantem zrobić?- Czy po podłączeniu i odpaleniu jest możliwe bardzo widoczne "mruganie" światła- Czy stosować do tego jakiś najmniejszy akumulator żeby między iską to wyrównał? Czekam na jakieś info i porady:) PS Jest wiele niedowiarków jeśli chodzi o światło w full crossie dlatego muszę dać radę i się podzielić;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Ajgor Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Daj żarówki 6 v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 bez regulatora to żarówka 12v nie 6 bo się spali Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Z tej cewki masz napiecie zmienne wiec akumulator nic nie da. Jest to typowe rozwiazanie w tanich motocyklach - cewka dajaca napiecie zmienne o wartosciach zmieniajacych sie od 7 V na wolnych obrotach ( swiatla ledwie sie pala) do 15 czy 16V na maksymalnych (zarowki padaja bardzo szybko) , bez zadnej regulacji. Trzeba szybko jezdzic, alsokich obrotach to bedziesz mail dobre swiatla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie. Więc jest tak: Wszystko podłączone, z cewki jeśli dobrze rozumiem wychodzi prąd zmienny mam rację? Regulator dopiero zamienia go na prąd stały czyż nie? Odpalam moto, obroty średnie, światełko się pali. Do roboty dojechałem.Przy powrocie za bardzo musiałem dać mu w pi... bo wracałem do domu po ciemku. Poszła żarówka. Zakupiłem stabilizator napięcia takiego typu \ http://static1.tme.eu/products_pics/3/b/7/3b7972c038a0450d68c35357a664d8db/146809.jpg efekt? Po odpaleniu ze stabilizatora zaczęło się kopcić. Mam kilka pytań. 1. W jaki sposób POWINNA byc wykonana instalacja żeby to działało?2. Czy z samym regulatorem czy ze stabilizatorem.3. Dodam że nie montuje akumulatora4. Jaki orientacyjny amperaż może być na takiej dodatkowej cewce? Proszę o pomoc bo trzeba by jakoś do tej pracy dojeżdżać Pozdrawiam Edytowane 4 Grudnia 2015 przez napster-karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 to jest stabilizator do prądu stałego a ty podłączyłeś go pod zmienny -to raz :D dwa to że on ma za mały maksymalny prąd do żarówki i się spali tak czy srak... tradycyjny motocyklowy zwarciowy regulator napięcia nie daje ci prądu stałego tylko w zasadzie zmienny o ksztalcie malunkow picassa ale wystarczy...... Tam można by dać regulator napięcia z chińskiego kibla taki z kostka na 4 kable z czego wykorzystasz tylko 2 i powinno być dobrze....Instalacje świateł typu ogar 200 gdzie masz samą cewkę zasilająca bez regulacji napięcia , charakteryzują się tym że moc żarówek nie może być mniejsza niż moc cewki bo innaczej przy wzroście obrotów napięcie rośnie niekontrolowanie i pali żarowki -możesz spróbować dać mocniejsza zarówkę jaką masz teraz ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Dzieki za szybka odp. Teraz jest 12v/35w, dwuwłóknowa jedna musi byc sposób żeby zainstalować to tak żeby nie przekroczyło 12v.... Edytowane 4 Grudnia 2015 przez napster-karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 to jest stabilizator do prądu stałego a ty podłączyłeś go pod zmienny -to raz :Ddwa to że on ma za mały maksymalny prąd do żarówki i się spali tak czy srak... tradycyjny motocyklowy zwarciowy regulator napięcia nie daje ci prądu stałego tylko w zasadzie zmienny o ksztalcie malunkow picassa ale wystarczy...... Tam można by dać regulator napięcia z chińskiego kibla taki z kostka na 4 kable z czego wykorzystasz tylko 2 i powinno być dobrze....Instalacje świateł typu ogar 200 gdzie masz samą cewkę zasilająca bez regulacji napięcia , charakteryzują się tym że moc żarówek nie może być mniejsza niż moc cewki bo innaczej przy wzroście obrotów napięcie rośnie niekontrolowanie i pali żarowki -możesz spróbować dać mocniejsza zarówkę jaką masz teraz ? Kurna misiek, jak by było bliżej, to zaprosił bym Cię na weekend, ze spawarką i całym ekwipunkiem. Mam taki projekt, którego nie mogę dokończyć już trzecią zimę :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 To teraz inaczej, regulator mam takie typu:http://www.skuteryczesci.pl/media/products/55bc00d8d818f44a30539407244948f2/images/thumbnail/large_regulator_napi_cia_w_ski.JPG?lm=1422138731 Podobny - nie identyczny ale tak samo na 4piny bez żadnych opisów jak podłączyć. Podłączyłem go w ten sposób: (patrząc na zdjęcie): lewy górny pin: wyjście + lewy dolny: wejście +prawy dolny: wejście - Może coś nie tak podłączyłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Kurna misiek, jak by było bliżej, to zaprosił bym Cię na weekend, ze spawarką i całym ekwipunkiem. Mam taki projekt, którego nie mogę dokończyć już trzecią zimę :biggrin: a co motasz ? ja mam 3 swoje ale albo brakuje mi chęci albo kasy , albo czasu :D a spawać umiem tak ze trzyma do pierwszego powiewu wiatru z zastrzeżeniem że nikt nie dotyka......... To teraz inaczej, regulator mam takie typu:http://www.skuterycz...G?lm=1422138731 Podobny - nie identyczny ale tak samo na 4piny bez żadnych opisów jak podłączyć. Podłączyłem go w ten sposób: (patrząc na zdjęcie): lewy górny pin: wyjście + lewy dolny: wejście +prawy dolny: wejście - Może coś nie tak podłączyłem? źle siadaj pała.... ten regulator ma takie wyprowadzenia -wejście napięcia do ładowania akumulatora , wyjście napięcia do ładowania akumulatora , masa , wejście/wyjście napięcia do świateł....... do twojej potrzeby potrzeba tylko znaleźć masę i regulację napięcia świateł i podłączyć to rownolegle do żarowki i styknie reszty nie ruszasz ....http://www.motocdi.com/gallery/image.php?mode=medium&image_id=191sense do żarówki( po prostu wpiąć się w kabel idący do zarowki ) , gnd do masy reszty nie ruszaj i powinno sprawić że 14v nie przekroczy .......aczkolwiek ponieważ ten źle podłaćzyleś to pewnie już jest spalony......... jak tak podłączysz i nie da efektu to to regel łączysz z sensie i dopiero do żarowki, weź sobie miernik żeby nie marnować żarowek i mierz napięcie na zakresie AC Edytowane 5 Grudnia 2015 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Wielkie dzięki michoa za pomoc. Wiem raczej wszystko, Jednak, piszesz że mogłem go spalić? Niby dlaczego skoro to co źle podłączyłem to tylko przewód idący do aku zamiast do żarówki? Spalona tylko żarówka a nie regulator...... I druga rzecz: jaki jest sens połączenie regler z sense i do żarówki?? Przecież to nic innego jak podłączenie samego regler do żarówki.... Aczkolwiek i tak wielkie dzięki za link i jasne opisanie tego schematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Przecież to nic innego jak podłączenie samego regler do żarówki.... i dokładnie o to chodzi :D ten regulator działa na trudnej do zrozumienia zasadzie dla kogoś nieobcykanego w świecie elektryki , na zasadzie ,,sztucznego obciążenia '' które obniża napięcie...... Cewka świetlna ma powiedzmy 100 wat 12v ( czysta teoria nie znam jej parametrów ) czyli przy 100watach obciążenia i określonych obrotach daje napięcie 12v , przy 50 watach obciążenia napięcie rośnie , zadaniem regulatora jest ,,wytworzenie brakującego obciążenia '' tzn jak nie masz nic podłączone to regulator robi za żarówkę 100wat i w ten sposób cewka daje 12v , jak włączysz żarówkę 30 wat to regulator robi za żarówkę 70 wat żeby obciązenie się zgadzało i napięcie pozostało bez zmian , jak wzrastają obroty to rośnie ,,moc tracona '' w regulatorze żeby utrzymać napięcie 12v ........ samochodowy czy regulator z motocykla z prądnicą trójfazową ( tak jak mają duże wielocylindrowe motocykle szosowe ) działają często na zupełnie innych zasadach niż taki ,,zwarciowy '' regulator napięcia.... dlatego jazda chińskim sraczem czy pojazdami z takim regulatorem bez świateł nie ma sensu w zasadzie- no ok oszczędzasz żarówkę , ale regulator grzeje się jak wściekły bo cała moc instalacji i odbiorników jest na nim tracona , a silnik widzi od strony prądnicy takie samo obciążenie jak z zapalonymi światłami i wcale mniej nie spali ani nie ma lżej....... ja za młodu spaliłem tonę żarówek w ogarze 200 bo nie mogłem zrozumieć zasady takiej prądnicy jednofazowej i wsadzałem np żarówki na 12v ale po 10 wat zamiast znamionowych i napięcie wskutek nieobciążonej mocą znamionową prądnicy rosło do takich wartości że z tyłu potrafił rurkę na 24v od jelcza spalić jak dałem gazu :D w takiej instalacji gdzie nie ma regulatora i są 2 żarówki to w 95% przypadków jak spali się przednia żarówka ( mocniejsza ) np ze starości to odrazu spali się tylnia bo napięcie wskutek braku znamionowego obciążenia rośnie........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 O kurcze no na to bym nie wpadł ze w ten sposób obniża napięcie.... Dzięki za szerokie wyjaśnienia. Właśnie odebrałem regulator specjalnie kupiony do atv 125 i 250. Szukałem u wujka Google ale nie znalazłem schematu do tego regulatora. Zamieszczam zdjęcia. Daj mi jeszcze znać jak ta kostkę podłączyć i adres na priv. Wyśle flaszke:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 no i przegrałem flaszkę :( Stary nie wiem , nie mam w pamięci wszystkich schematów , jak naprawiam jakiś złom to najczęściej dojdę sobie który do czego służy patrząc który do czego idzie, jak pokazujesz mi sam regulator to nie wiem :D schematu w google też nie ma .......... kup zwykły do gy6 lub 139qmb taki http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1409783784_1/12V-4-Pin-Plug-Voltage-Regulator-Rectifier-50cc-70cc-90cc-110cc-125cc-150cc-For-MOPEDs-ATV.jpgi nie kombinuj na allegro 9 zł nie wierzę że w Łodzi od ręki nie dostaniesz :D za 20 zł z przesyłką teraz znalazłem.... w niedziele poszukam mam jeden taki z kibla gdzie światła chodziły ok ale nie było ładowania akumulatora do twojego zastsowania jak złoto , jak znajdę wyślę ci po kosztach przesyłki...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napster-karol Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 michoa odpuścmy temat. Podłączyłem oświetlenie do starego regulatora. Wczoraj wracałem do domu i moto zgasło. wqrzony strasznie pchałem go 3km w deszczu...... Nie wiem co sie stało, po prostu zgasł i już nie odpalił. Mój błąd - Honda stała na dworze w lekki deszcz......odpaliłem wszystko ładnie a po 10km stanął.......Wróce do domu i sprawdzę czy jest iskra mam nadzieje że nie spaliłem modułu czy coś..................... ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.