Skocz do zawartości

Yamaha rd 50/80


Gwizdak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z maja Yamaha, Moja Yamaha to rd 50 z 1985r a silnik w niej jest z rd 80 mx chlodzony powietrzem z tego co sie orientuje te silniki przestali produkowac w 84 roku, taki motor juz kupilem z takim silnikiem. Problem polega na tym ze jak chodzi na wolnych obrotach i dam raptownie gazu to ona robi buuu i strzeli ogniem z tlumika po czym zgasnie a jesli powoli dam gazu to wkreca sie w obroty, probowalem czyscic gaznik i filtr powietrza i nawet wymienilem swiece ale to nic nie pomoglo, regulacja gaznika tez nie przynosi efektu tylko jak wkrece srubke do konca od skladu paliwa i powietrza to wtedy reaguje silnik a wiem ze nie moze byc do konca wkrecona ale nawet i wtedy strzela, i jest cos dziwnego bo wkreca sie tylko na 7,5 tys obrotow i to na luzie a jak dam gazu na 75 % to nawet 10 tys zlapie, chyba nie ma blokad bo tam nie ma zaplonu CDI tylko jest prosty zaplon skladajacy sie z magneta przerywacza {platynek} i cewki pod zbiornikiem paliwa, z tego co zauwazylem to takie przerwanie pracy silnika pojawia sie w okolicy 3 tys obrotow dlatego czasami mam problem zeby ruszyc z miejsca szczegolnie w dwie osoby. Prosilbym o jakies wskazowki co moze byc usterka. to piekny motorek i wierze ze przetrwa jeszcze kolejne 30 lat. prosilbym o odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak napisał przedmówca , tam masz zwykły zapłon stykowy z platynkami jak w ogarze 200 ( ten sam silnik co twoja RD ma stara dt i tam są zwykłe platynki jak w demoludach ) znajdź sobie serwisówkę i dobrze go ustaw , przerwę i wyprzedzenie.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest znak na zaplonie zaznaczony

a jak ustawc przerywacz??

To że jest znak, nie oznacza, że zapłon jest wyregulowany. Pamiętaj, że silnik ma już swoje lata, części eksploatacyjne i współpracujące ze sobą z czasem się wyrabiają.

Więc wpierw musisz ustawić odpowiednią przerwę na przerywaczu. Tylko nie na oko, tylko szczelinomierzem. Sprawdź jaką powinien mieć przerwę. Następnie, wykręć świecę, i musisz ustawić tak przerywacz, aby się otwierał kiedy tłok jest jeszcze przed GMP(najlepszy do tego ustawiania jest czujnik zegarowy). O jaką wartość? A no o taką jaką podaje instrukcja, ale pamiętaj czasem wystarczy że przykładowo pisze 1,8mm przed GMP w instrukcji, a silnik źle chodzi, a wystarczy dać 1,7mm i jest dobrze. Ale nie jest to regułą, wszystko zależy od kondycji silnika. (kierowałem się regulacją z jawa i CZ)

A zapomniałem napisać:

Musisz sprawdzić, czy pomiędzy młoteczkiem i kowadełkiem (przerywacz jak coś ;) ) Nie ma silnego iskrzenia, świadczy to padniętym kondensatorem.

Edytowane przez Piotrx95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami lekko iskra sie poawi ale nie mocna i nie czesto, gdzie tej serwisowki szukac??

Iskra na świecy jak i na przerywaczu, powinna płynnie pojawiać się i znikać, a nie może być tak, że pojawia się kiedy chce i znika kiedy chce. Nie wiem, może Ty jej nie widzisz. Iskra powinna być mocna, ale na świecy.

Gdzie szukać serwisówki? Zapytaj wujka google. Wpisz w google, wyprzedzanie zapłonu yamaha rd 50, i ustawienie przerywacza. Na pewno będą tematy.

 

Ps. Może to dziwnie zabrzmi, staraj się sam nareperować te moto. Właśnie o takich małych rzeczy się zaczyna. :) Powoli i stopniowo. Ja akurat zaczynałem od komara.

Edytowane przez Piotrx95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komary i wsk mialem z 10 lat temu ale takiej yamahy nie mialem, znalazlem serwisowke po niemiecku a ja nie szprechen deutsch

, na swiecy iskra jest ciagle tylko na przerywaczu czasami skoczy, a z tego co pamietam to wsk sie przerywacz iskrzyl i czesto trzeba bylo czyscic, Jadzia ogolnie pali i jezdzi tylko trzeba nia umiec jezdzic zeby np nie zgasla na swiatlach itd bo czasem gasnie przy ruszaniu z miejsca. Najbardziej mnie irytuje ze przygasa w okolicach 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iskra na przerywaczu to najczęściej objaw padniętego kondensatora -po to on jest żeby iskra była na świecy a nie przerywaczu :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ściągnij jak będziesz jeździł na źle ustawionym zapłonie to zniszczysz silnik........... jak nie masz ściągacza to można próbować takim do łożysk kwestia jak magneto ma dziury....

 

u mnie ogar 200 jak wykańczał kondensator najpierw strasznie iskrzyły platynki i źle chodził , potem tracił iskrę na świecy całkiem....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...