kuba887 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 WitamTrochę się rozpiszę odnośnie mojego problemu. Otóż w sierpniu kupiłem Rieju rr 50 z cylindrem meteora 90. Po jakimś czasie zaczęły się problemy, czyli typowe objawy ślizgania sprzęgła (na wysokich wył a nie przyspieszał), ciągnął na sprzęgle i ciężko było zmienić bieg. Dałem go do znajomego mechanika, okazało się, że rostrzaskana była tulejka sprzęgła, co wyjaśniało problemy ze zmaną biegów. Wstawiona została nowa tulejka, przy okazji wymienione wszystkie łożyska i simmerringi. Motor poskładany, jakaś poprawa była, lecz po jakimś czasie zaczęło się to samo i robiło się coraz gorzej, czyli motor prawie w ogóle nie przyspieszał. Zdjąłem kapę, kupiłem wzmacniane sprężyny Malossi (dodam, że poprzedni właściciel podobno wymienił tarcze na wzmacniane), zamontowałem i złożyłem. Jest jeszcze gorzej, motor tak ciągnie, że gdy się zatrzyma, gaśnie, a od około 1/3 obrotów czuć, że się ślizga. Zacząłem się zastanawiać, czy właśnie nie powinny być słabsze sprężyny, a sprzęgło wyregulować tak, by na puszczonym tarcze trzymały przekładki. Naprawdę nie wiem co już o tym myśleć, dlatego proszę o podpowiedzi. Drugim problemem jest kopka, tzn. nie da się nią odpalić, bo choć przy wolnym naciskaniu porusza wałem, to przy kopnięciu jest słaby opór i tak jakby się ślizga. /tryby są w dobrym stanie. Pozdrawiam i proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Pod pokrywą sprzęgła jest regulacja nie masz za mocno jej dokręcone?? Przekładki jak masz ustawione?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba887 Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) Właśnie mam tak wyregulowane, że prawie na popych nie idze odpalić, tak się tarcze zaciskają na wciśniętej klamce, a itak się ślizga. Odnoszę wrażenie, jakby popychacz miał za mały zasięg i za mało odpychał ten talerz dociskający.Co do przekładek nie rozumiem o co chodzi, mam tak, jak powinny być, między tarczami, ustawione tak, że tymi wypustkami tworzą kąt 90 Edytowane 12 Października 2015 przez kuba887 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Coś masz źle złożone albo źle wyregulowane . Jaki olej masz wlany?? Przekładki powinny być ustawione co 120 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba887 Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Olej Motul 10w40, przekładki są 4 i chciałem je rozłożyć równo. Poskładane raczej wszystko dobrze, jutro postaram się wrzucić zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Ostatnio rozbierałem taki silnik i tam były 3 przekładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba887 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Ostatnio rozbierałem taki silnik i tam były 3 przekładki.To zależy od sprzęgła, znajomy ma DT i ma 5 przekładek i 6 tarczy.Wracając do tematu, ma ktoś może inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 kopka to osobna bajka , ona jest połączona z wałem bez pośrednictwa sprzęgła , sprawdzałeś najprostszą przyczynę czy ona nie ślizga ci się po wałku z silnika ? dla mnie jak sprzęgło ci jednocześnie nie wysprzęgla i się ślizga to masz coś źle poskładane , albo może tarcze spalone ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba887 Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Z tego, co mi się wydaje, to tak jakby popychacz miał za mały zakres ruchu i nie odpychał wystarczająco docisku tarcz. Przekładki są delikatnie fioletowe, ale tarcze źle nie wyglądają. Zauważyłem, że przy naciskaniu klamki sprzęgła cały wał delikatnie się wypycha (tak 1/1.5 mm), a trzymając za kosz widać, że dekiel bardziej się odpycha. Taki luz powinien być? Jeśli nie, to jak temu zaradzić?Co do kopki, to wydaje mi się, że na wale się nie ślizga, ale jutro jeszcze się upewnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 znaczy który wał się wypycha , korbowy czy ten na którym siedzi kosz sprzęgłowy ? czy kosz siedzi na wale korbowym ( nie znam tego silnika ) masz serwisówkę ? tarcze się mierzy suwmiarką...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba887 Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Ten wał, na którym jest kosz. Moim zdaniem cała wina leży właśnie w tym. Zdjąłem kosz i sprawa wygląda tak. Gdy nacisnę klamkę sprzęgła, wypycha się cały wał, a gdy przytrzymam wał i nacisnę, to popychacz prawidłowo wychodzi. I co zrobić z tym fantem? Szersze łożysko czy co? Jeszcze jedno, zgubiłem tą kulkę z pomiędzy popychaczy, mogę tam wsadzić zwykłą kulkę łożyskową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 kulkę łożyskową tak ale musi być identyczna wymiarem....... przyczynę masz ale nie znam tego silnika więc ciężko pomóc , cały wał rusza się w łożysku ? to na 100% źle albo wytarta powierzchnia pod łożyskiem albo łożysko zniszczone ........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.