Gość dolce vita Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witam,mały problem, HD TC 88, skrzynia 6. Duży luz na dźwigni zmiany biegów na wałku skrzyni. Dźwignia zsunęła się na koniec wałka-wieloklina i można ją ręką przesuwać. Gdy przesunie się na właściwe miejsce luz jest mały. Nie można dokręcić aby zacisnąć dźwignie na właściwym położeniu.Dodatkowo lekko poci się na simeringu. Proszę o sugestie , może jakieś zdjęcia.Grzesiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witaj Grześku. Dopiero nie dawno przerabiałem ten problem u siebie - Evo , skrzynia 5.Dobrałem się do dźwigni i stwierdzam że jest zrobiona jako "pancerna" czyli zbyt dużo materiału i śruba ściskająca dźwignię nie daje rady.Ja po zdemontowaniu dźwigni dalem do zfrezowania wokoło otworu wieloklinowego. Od tego czasu mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolce vita Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czy dobrze myślę ,żę w dźwigi która ma rozcięcie już nie można mocniej ścisnąć wałka wieloklinowego? Co z simeringiem? Jaki wymiar czy łatwo go wymienić? Proszę o info ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Jeśli rozcięcie schodzi się się po dokręceniu, to pozostaje jedynie rozszlifowanie większej szczeliny. Ale do tego zabiegu i tak musisz zdemontować dźwignię.Wymiarów simerigu nie znam - mam inną skrzynię (5 biegów)Niech ktoś obeznany z wymiarami się wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolce vita Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Niech ktoś obeznany z wymiarami się wypowie.Nikt nie spotkał sie z takim problemem? Czyżby to była rzadkość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Nie rozumiem jaki masz problem...Dźwignia spada bo coś się wyrobiło.Można pod szlifować przecięcie.A uszczelniacz trzeba zmierzyć i wtedy się okaże czy jest taki sam jak w oryginale.Wymiana nie jest łatwa bo ciężki dostęp.Sam tego raczej nie zrobisz u siebie.Ja zwykle do wymiany zdejmuję kapę zew i wew.wraz ze sprzęgłem i wymieniam przy okazji wszystkie uszczelniacze. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolce vita Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Nie rozumiem jaki masz problem...Dźwignia spada bo coś się wyrobiło.Można pod szlifować przecięcie.A uszczelniacz trzeba zmierzyć i wtedy się okaże czy jest taki sam jak w oryginale.Wymiana nie jest łatwa bo ciężki dostęp.Sam tego raczej nie zrobisz u siebie.Ja zwykle do wymiany zdejmuję kapę zew i wew.wraz ze sprzęgłem i wymieniam przy okazji wszystkie uszczelniacze.No mam problem. Nie wiem właśnie jakie ,,coś,, się wyrobiło. Czy dźwignia czy może wałek, czy też skończył się zacisk na dźwigni. Czy uszczelniacz (rozumiem ,że na skrzyni) może nie być oryginalny? Wolał bym wcześniej zamówić i od razu po rozbiórce wymienić niż czekać.Wszystkie uszczelniacze -czyli jakie, ile? Może te pytania mogą się dla mechanika wydać banalne lecz dla mnie są ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Praktycznie jest po sezonie , więc jak rozbierzesz sprzęgło i kapy żeby zobaczyć co poleciało to nic się nie stanie. Wtedy zamówisz konkretną część. Tu masz adres strony http://www.stcharlesharleydavidson.com/OEMpartfinder.htm gdzie sprawdzisz jaki nr. katalogowy ma dana część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Tylko niekoniecznie bierz ori uszczelnienia- aftermarkety są z reguły lepsze ( np. James Gaskets)... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolce vita Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Dzisiaj dokładnie obejrzałem tę dźwignię,oczywiście na ile pozwolił słaby dostęp. Dźwignia ma luz we wszystkich płaszczyznach do przodu, tyłu, w stronę skrzyni oraz sprzęgła. Mam małą nadzieję ,że wyrobiła się tylko dźwignia a sam wałek jest dobry. Oby tak było bo w przeciwnym razie koszty rosną i to dość znacznie. Podzielcie się swoją wiedzą czy aby się nie oszukuję. Rozumiem ,że jak zdejmę kapę sprzęgła to bezwzględnie trzeba wymienić uszczelniacze? Jeśli tak to wszystkie czy tylko ten na wałku z wieloklinem tym od dźwigni? Znajomy posiada dźwignię lecz raczej do skrzyni 5. Czy do 6 jest taka sama? Proszę o info.Grzesiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Witaj. Ja się obawiałem że będę musiał wymienić wałek i dźwignię , ale obyło się na ofrezowaniu - tak jak napisałem na początku.Uszczelniacza nie wymieniałem (mimo że mam) bo miałem przy wałku idealnie czysto.Po rozebraniu pożycz od znajomego dźwignię i sprawdź czy jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streng9 Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Ja tam, jak już coś rozbieram, to wymieniam wszystkie uszczelniacze i uszczelki, żeby później nie rozbierać tego jeszcze raz, jak zacznie cieknąć, ale szkoły są różne - nikt nikogo, do niczego nie zmusi... Cytuj <span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whiterabbit Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) jak duży powiniem być luz na bolcie na ktorym osadzona jest dzwignia zmiany biegów- pomiędzy gumą a skorupą silnika? inaczej...czy dzwignia zmiany biegów powinna się ruszać z boltem w przód i w tyl? Edytowane 10 Marca 2016 przez whiterabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolce vita Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Naprawa zrobiona. Niestety musiałem wymienić wszystko . Czyli shifter (zmieniacz biegów) i na wszelki wypadek również dźwignię. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze. Nie było po taniości ,było zgodnie z techniką. Mam nadzieję ,że na kilkadziesiąt km będzie spokój. Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.