Skocz do zawartości

Dźwignia zmiany biegów-problem


Gość dolce vita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mały problem, HD TC 88, skrzynia 6. Duży luz na dźwigni zmiany biegów na wałku skrzyni. Dźwignia zsunęła się na koniec wałka-wieloklina i można ją ręką przesuwać. Gdy przesunie się na właściwe miejsce luz jest mały. Nie można dokręcić aby zacisnąć dźwignie na właściwym położeniu.Dodatkowo lekko poci się na simeringu. Proszę o sugestie , może jakieś zdjęcia.Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Grześku. Dopiero nie dawno przerabiałem ten problem u siebie - Evo , skrzynia 5.

Dobrałem się do dźwigni i stwierdzam że jest zrobiona jako "pancerna" czyli zbyt dużo materiału i śruba ściskająca dźwignię nie daje rady.

Ja po zdemontowaniu dźwigni dalem do zfrezowania wokoło otworu wieloklinowego.

Od tego czasu mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozcięcie schodzi się się po dokręceniu, to pozostaje jedynie rozszlifowanie większej szczeliny. Ale do tego zabiegu i tak musisz zdemontować dźwignię.

Wymiarów simerigu nie znam - mam inną skrzynię (5 biegów)

Niech ktoś obeznany z wymiarami się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jaki masz problem...Dźwignia spada bo coś się wyrobiło.Można pod szlifować przecięcie.A uszczelniacz trzeba zmierzyć i wtedy się okaże czy jest taki sam jak w oryginale.Wymiana nie jest łatwa bo ciężki dostęp.Sam tego raczej nie zrobisz u siebie.Ja zwykle do wymiany zdejmuję kapę zew i wew.wraz ze sprzęgłem i wymieniam przy okazji wszystkie uszczelniacze.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jaki masz problem...Dźwignia spada bo coś się wyrobiło.Można pod szlifować przecięcie.A uszczelniacz trzeba zmierzyć i wtedy się okaże czy jest taki sam jak w oryginale.Wymiana nie jest łatwa bo ciężki dostęp.Sam tego raczej nie zrobisz u siebie.Ja zwykle do wymiany zdejmuję kapę zew i wew.wraz ze sprzęgłem i wymieniam przy okazji wszystkie uszczelniacze.

No mam problem. Nie wiem właśnie jakie ,,coś,, się wyrobiło. Czy dźwignia czy może wałek, czy też skończył się zacisk na dźwigni. Czy uszczelniacz (rozumiem ,że na skrzyni) może nie być oryginalny? Wolał bym wcześniej zamówić i od razu po rozbiórce wymienić niż czekać.Wszystkie uszczelniacze -czyli jakie, ile? Może te pytania mogą się dla mechanika wydać banalne lecz dla mnie są ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie jest po sezonie , więc jak rozbierzesz sprzęgło i kapy żeby zobaczyć co poleciało to nic się nie stanie. Wtedy zamówisz konkretną część.

 

Tu masz adres strony http://www.stcharlesharleydavidson.com/OEMpartfinder.htm gdzie sprawdzisz jaki nr. katalogowy ma dana część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokładnie obejrzałem tę dźwignię,oczywiście na ile pozwolił słaby dostęp. Dźwignia ma luz we wszystkich płaszczyznach do przodu, tyłu, w stronę skrzyni oraz sprzęgła. Mam małą nadzieję ,że wyrobiła się tylko dźwignia a sam wałek jest dobry. Oby tak było bo w przeciwnym razie koszty rosną i to dość znacznie. Podzielcie się swoją wiedzą czy aby się nie oszukuję. Rozumiem ,że jak zdejmę kapę sprzęgła to bezwzględnie trzeba wymienić uszczelniacze? Jeśli tak to wszystkie czy tylko ten na wałku z wieloklinem tym od dźwigni? Znajomy posiada dźwignię lecz raczej do skrzyni 5. Czy do 6 jest taka sama? Proszę o info.Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Ja się obawiałem że będę musiał wymienić wałek i dźwignię , ale obyło się na ofrezowaniu - tak jak napisałem na początku.

Uszczelniacza nie wymieniałem (mimo że mam) bo miałem przy wałku idealnie czysto.

Po rozebraniu pożycz od znajomego dźwignię i sprawdź czy jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam, jak już coś rozbieram, to wymieniam wszystkie uszczelniacze i uszczelki, żeby później nie rozbierać tego jeszcze raz, jak zacznie cieknąć, ale szkoły są różne - nikt nikogo, do niczego nie zmusi...

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

jak duży powiniem być luz na bolcie na ktorym osadzona jest dzwignia zmiany biegów- pomiędzy gumą a skorupą silnika? inaczej...czy dzwignia zmiany biegów powinna się ruszać z boltem w przód i w tyl?

Edytowane przez whiterabbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dolce vita

Naprawa zrobiona. Niestety musiałem wymienić wszystko . Czyli shifter (zmieniacz biegów) i na wszelki wypadek również dźwignię. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze. Nie było po taniości ,było zgodnie z techniką. Mam nadzieję ,że na kilkadziesiąt km będzie spokój. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...