Skocz do zawartości

Zumico GR 500


Zumico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem tutaj nowy.

Właśnie zaczynam swoją przygodę z motocyklami i na początek kupiłem Zumico GR 500.

Motorek jest z 2012r. po tuningu silnika z 50ccm na 72ccm, zarejestrowany jako 50 (motorower).

Po wymianie cylindra i głowicy, obrotomierz przestał działać i to jest mój pierwszy problem, co może być tego przyczyną.

Cały czas po przekręceniu kluczyka na ON wskazówka wychodzi z skali za 12tyś. obrotów. Czy pozycji OFF wskazówka jest pomiędzy 10 a 12.

Kolejna rzecz to po wymianie sinika stracił na prędkość i jakieś bo ja wiem 5-10 km. Dlatego chciałem przełożyć zębatki i tu mam kilka propozycji, więc chcę prosić was o pomoc w dobraniu najlepszej opcji. Jakby jechał te 90-100 km to wystarczy.

1. 41/12 3.41

2. 47/14 3.35

3. 47/15 3.13

4. 41/14 2.92

Osobiście najbardziej wydaje mi się odpowiednia opcja 3, a wydaje mi się że starczyło by też jak bym miał 2 opcje.

Kolejną sprawą jest to czy da się gdzieś kupić obudowę zegarów, ponieważ poprzedni właściciel się przewrócił i obudowa zegarów jest pęknięta (i kierunek, ale to da się kupić).Nie umiem przeliczyć tych przełożeni na wzrost prędkości.

 

Z mniejszych spraw to przeszkadzają mi trochę wibracje na większych obrotach, ale nie wiem na jakich dokładnie bo jak już pisałem mam niedziałający obrotomierz. Czy każdy tak wibruje, czy jak to tam nazwać na większych obrotach? Może po wymianie tłoka itp. nie założono bo ja wiem poduszek czy coś podobnego, a może Zumico nie ma takich rzeczy.

Ogólnie silnik jak i motor jest w stanie bdb poza tymi właśnie wadami.

Widać że właściciel bardzo dbał o motorek. Oczywiście zdjęcia będą w swoim czasie :P

Proszę o pomoc i porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po wymianie tłoka itp. nie założono bo ja wiem poduszek czy coś podobnego, a może Zumico nie ma takich rzeczy.

 

Może przez to,że wał nie został wyważony po zmianie tłoka ?

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem ten motor. Co do obrotomierza to musisz udac sie do elektryka. To chinczyk i byle gowno moze byc przyczyna usterki tym bardziej jak sie nie znasz to nie grzeb :)
Co do wibracji to wszystkie te moto tak maja. ludzie czesto daja jakieś gumowe podkladki pomiedzy rme a silnik pod podnozki i zegary zeby to jakos zminimalizować.
Oprawę zegarow mozesz kupic na olx lub alledrogo :)
Jeśli chodzi o zebatki na tyl to jeden zabek wiecej = ~4/5km/h + ale pamietaj ze jak przerobisz go na v/max to moc poczatkowa mu spadnie :)
polecam też forum http://gbstreet.p2a.pl/ o tematyce takich motorków jak Twój, bo tutaj to raczej piszemy o "większych kalibrach" :)

Edytowane przez 3maj100lca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Możliwe że stracił na prędkości ponieważ został źle dotarty, na cylindrze 72ccm nie wyciągniesz więcej niż 80km/h ponieważ większy cylinder daje tylko mocy, ale do póki zostanie ten sam wał co do 50ccm to szybciej nie pojedzie. Proponuje przeróbkę na 110ccm (prędkość max ok. 120km/h), w przyszłości, lub cały silnik 125ccm (prędkość max ok. 140km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...