Skocz do zawartości

Nie chodzi na 1 cylinder HONDA CBR 600F F4 2000r


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z motocyklem honda CBR 600F F4 2000r.

 

Motocykl stał ponoć 2 lata nie jeżdżony, i nie chodzi na drugi cylinder (od lewej strony). Pozostałe kolektory nagrzewają się szybko ten jeden powoli.

 

Zostały wyczyszczone i zrobiona synchronizacja gaźników, wymienione świece i dalej to samo.

Sprawdzone ciśnienie sprężania na każdym cylindrze i jest ok.

Zamieniane cefkofajki i dalej to samo, drugi cylinder nie chodzi.

 

Ale po wkręceniu na wyższe obroty 6,5-7 tys silnik pracuję prawidłowo, tzn. podczas jazdy przy powolnym dodawaniu gazu słychać i czuć że silnik kuleje, natomiast jak dochodzi do obrotów 6,5 tys silnik nabiera mocy i dzwięk jest zupełnie inny.

Przed wczoraj zrobiłem trasę 200km i wykręciłem świece. Świeca z cylindra była bardzo jasna, blada, jak by była za uboga mieszanka, pozostałe miały prawidłową barwę.

 

Wymieniłem ostatnio regulator napięcia, ładowanie dochodziło nawet do 17V, mechanik stawia na walnięty moduł.

Też bym to obstawiał, ale zastanawia mnie jedan rzecz. Po zamianie przewodów na cewkofajkach 2-go cylindra z 3-im, drug dalej o wiele wolniej się nagrzewa niż trzeci.

 

Nie wiem już sam co o tym myślęć, może ktoś coś podpowie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zatkany kanał obrotów biegu jałowego na gaźniku tego cylindra / zmieniona lub pomylona dysza / opuszczona iglica przepustnicy podciśnieniowej .

2. 17V- to nie jest dobre napięcie :bigrazz: Zmierz bezpośrednio przy kostce regulatora zanim go wywalisz .



Moduł steruje parą cylindrów (jedna cewka z dwoma wyjściami) jednocześnie więc nie ma tu nic do rzeczybo by drugi garnek kulał.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F4 moduł steruje każdym garem osobno ... masz 4- cewkofajki, zapłon bezpośredni.

Mimo wszystko obstawiam gaźnik ... bo moduł jakby nie sterował jednym garem to by nie sterował w pełnym zakresie obrotów. Poza tym to czy moduł właściciwe steruje cewkofajką jest banalne do sprawdzenia.

Fakt że za wysokie napięcie może uwalić moduł ale to zwykle uwala go całkowicie. Poprostu nic by nie działało wtedy.

Gaźniki na stół!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam. Mam bardzo podobny problem, tylko że u mnie moto chodzi kulawo na każdych obrotach. Tak samo jak u kolegi, jak wypnę przewód z drugiej cewkofajki to silnik pracuje tak samo (bez zmian), jak wypnę inny cylinder silnik zmienia chód. Gaźnik rozbierany i czyszczony trzy razy nie ma się do czego przyczepić. Zawory sprawdzone. Cewki podmienione. Świece nowe. Stawiam na moduł ale nie ma gdzie kupić. Na allegro jeden używany ale bez kluczyka, bez kluczyka nie odpali bo tam jest HISS. Mój motocykl też stał trzy lata w zeszłym roku jak odpaliłem chodził kulawo i nie świeci połowa podświetlania zegarów. Gdzieś czytałem że jak się popsuje moduł to najpierw padają zegary. Ktoś coś poradzi.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...